Hoezo doen ze dat ook daar ?
Ik zie dat ook zeker niet als iets negatiefs, is juist slimme business. In de lagere prijssegmenten van horloges (en bij autos trouwens ook) is een breed assortiment, en de illusie van customisation, juist koning. Modulaire ontwerpen zijn dan ideaal.
Die hetzelfde moederbedrijf hebben/samenwerken. Belangrijk detail wel, want het hele punt is natuurlijk schaalvoordelen behalen
Ik heb geen Glycine horloges hoor Kasper. Maar ik merkte dat er veel gediscussieerd werd buiten het nut van het topic om. Zoals eigenlijk altijd als het over Invicta gaat. Maar je hebt gelijk. Er hoeft geen slotje op.
Zou het kunnen dat ze voor ieder TYPE horloge dat ze hebben verkocht minimaal 1 service pakket op voorraad hebben?
Gelet op de foto’s zijn dat dan heeeel veeeeel Types
Elk bedrijf investeert in service. De vraag is echter of het te weinig, precies goed, of teveel is. De exacte aantallen doen er dus zeker wel toe…
Oke nu stop ik met plagen Casper ik lees dit topic vanavond wel weer terug, heb er nu al zin in!
Haha! Klopt maar minimaal 1 service pakket kan ook 500 servicepakketten voor 1 type betekenen. Ik heb geen idee hoe vaak Invicta’s stuk gaan…
Pffff Slecht verhaal en zo lang ook.
@Chillekasper jij beweert tig keer dat voor ieder verkocht horloge er minimaal een servicekit op voorraad wordt genomen.
Dus als men 100.000 horloges verkoopt zal men minimaal100.000 service kits op voorraad nemen.
Dat doet geen enkele leverancier, Ik mag hopen dat je op een hele onhandige manier porbeerde te zeggen :
Van ieder TYPE verkocht horloge streeft Invicta Europe minimaal een service kit op voorraad te hebben.
Dat klinkt al een stuk aannemelijker.
Nu heeft menig forumlid je dit al proberen uit te leggen, dus vraag me nu eigenlijk hardop af waarom ik de moeite neem om het nogmaals uit te leggen.
Nahja.
Dan heb ik het iig geprobeerd.
[Edit met dank aan @Boetje even minimaal toegevoegd om zo wat accurater te quoten]
Nee
Minimaal 1, voor de echt slechte modellen waarschijnlijk meerdere
…ach laat ook maar…
Er valt weer wat na te trappen en zie wie er reageert?
Ik associeer opa altijd met iets aardigs, niet met een kwaadaardig iets…
Nou Nou … ik vond hem wel grappig, dus tis maar net hoe je hem wilt interpreteren.
En het strookt toch ook met de werkelijkheid, check even de screenshot van hun website die ik net maak.
Enorme kortingen (althans zo doet men het overkomen).
Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Als je een zekere service wil bieden heb je voorraad nodig. Dat kost inderdaad handenvol geld. Langs de andere kant: vroeger had zowat elk bedrijf opslag en voorraad. Dat model is onder druk komen staan omdat transport (en productie in lageloonlanden) op een bepaald moment goedkoper werd dan opslag. Dus meer winst, en meer geld voor eigenaars (maar vaak voor aandeelhouders).
Ook de huidige crisis laat zien hoe kwetsbaar dat model is. Dus hopelijk gaan terug meer bedrijven wat nadenken en niet alleen ‘reshoren’ zoals het modewoord luidt maar ook terug wat meeraan voorraad e.d. doen.
Het gaat mij niet over Invicta, maar over zijn stekende reacties algemeen, ben blij dat mijn opa niet zo was.
U interpreteert het als een stekende reactie, ik als een grappige, en TS roept dergelijke interactie wel een beetje over zichzelf af als u het me vraagt.
En ach elkaar een beetje plagen, en met elkaar lachen daar is toch niets mis mee?
Nogmaals, het gaat me niet om Invicta! Niet om Invicta!
Het is een geniepig mannetje, alleen tegen een select gezelschap doet hij normaal. Mij mooi genoeg, maar hij mag het zo nu en dan wel eens weten.
En zeker mag er geplaagd worden!
Dat citaat over miljoenen setjes was niet van mij afkomstig, maar van @Boetje. Even voor de volledigheid.
Dat hoop ik niet voor hem en als ik zijn posts lees, is dat ook niet het geval gelukkig.
Zullen we dat ook over (bezitters van) andere merken gaan doen?