Invicta vintage 1960 chronograph

Weten jullie nog paar maanden terug dat ik een droom had over een Invicta. Het was mijn droom dat Invicta zou terug grijpen naar hen heritage door een model uit te brengen die duidelijk geïnspireerd is op de historie en geschiedenis die dit merk met zich meedraagt.

Zoals velen van jullie weten ben ik echt een Invictaholic in hart en nieren… heb het zo nu en dan over moderne creaties, maar ook over de vintage modellen die ze in het verleden hebben gemaakt.
Tjah op mijn YouTube Kanaal heb ik hier regelmatig aandacht voor. Ik denk dat er voor Invicta heel wat winst te behalen valt wanneer het gaat om klassieke horloges.

Dit was Invicta ook opgevallen. Ik heb contact met hen gehad betreft het creëren van een Invicta horloge die een beetje dat gevoel van vroeger oproept. Tjah, dat is denk ik wat mensen graag willen. Ik ben gek op dit horloge, ik denk dat het een van mijn mooiste vintage Invicta’s is en heb hen dat ook verteld.


Wat als nu net dit horloge dit jaar opnieuw uitgebracht wordt, in een nieuw jasje. Maatje groter (40mm), 100m water resistent, flame fusion (mix tussen saffier en mineraal glas). Op internet is hier heel weinig over te vinden, maar zoals je kunt zien op de Instagram van Invicta zal er een Mecha quarts in het horloge zitten. Voor mij klinkt dit bijna als een :sweat_drops: droom.

Denken jullie dat Invicta goed aan zal doen om verschillende klassiekers weer te produceren? :yum:

14 likes

Zolang alleen jij er :sweat_drops: van wordt niet. Volgens mij merkt Invicta aan het succes van de 1953 en de huidige trends in de markt dat vintage reissues heet zijn. Dus zal vast wel verkopen.

2 likes

Ongetwijfeld dat het zal verkopen. :joy:

Dan doet Invicta er goed aan om ze weer uit te geven :wink: .

1 like

Jammer van de quartz, wel een mooi klokje Kasper! Had de reissue liever als automaat gezien denk ik.

1 like

Mechaquartz… dus het chronograaf-stuk is wel mechanisch. Bijna alle vintage reissues onder de 500 euro behalve die chinese seagull werken op deze lijn van horloges. Yema, Dan Henry, Nezumi etcetera.

Dat is best prima. Niet voor niets zijn ze zo populair.

3 likes

Nee sorry daar was ik niet bij.

Moderne Invicta heeft niets met het oude van doen en uitbrengen van een vintage vibe model zal dan ook puur uit marketing oogpunt gedaan worden. Daar is Invicta natuurlijk ook geen onbekende mee, geen probleem natuurlijk maar dan aub niet romantiseren.

2 likes

Volgens mij heb ik vorig jaar hier een topic al over gemaakt. Wat je schrijft is niet helemaal waar. Dat iets niet in de handen is van de oorspronkelijke familie betekend niet dat ze er niks mee van doen hebben. Maar goed dit is een discussie die elders gevoerd moet worden.

Ere wie ere toekomt, heb je toch maar mooi klaar gespeeld :raised_hands::ok_hand:
Ziet er tof uit!

2 likes

Ook al gemist, wat gaat er toch veel langs mij heen.

Niet op HF ?

2 likes

Stuur me maar een PM. Volgens mij heb je mij geblokt, ik kan je geen PM sturen.:grimacing:

Ja ik heb je geblokt en dat gaan we ook lekker zo laten.

Maar wees er blij mee je staat op een ( klein ) lijstje van illustere HF leden.

5 likes

Ik ben illuster volgens PLP.:joy:

1 like

PS: je kunt niet illuster bíj iemand zijn :thinking:

3 likes

Je hebt gelijk! :joy:

Als je belooft nooit meer filmpjes te maken met die gekke Keith dan zal ik eens kijken of je van de lijst af kan.
Ik vergeef je daarmee die malle reviews vanaf een A4’tje, zo mild wil ik dan ook wel zijn.

4 likes

Je moet toch weten dat je het beste kunt leren van fouten. Ik heb het dan over Keith en over die A4 papiertjes. Kan je een filmpje aanbevelen die vanavond online komt, althans als je van oudjes houdt.

Daar moet ik het tegenwoordig wel mee doen ja, die jonge blaadjes trappen niet meer in mijn praatjes.

Maar echt nooit meer met die engerd in zee gaan hoor.

1 like

Ik las dit eerst als een uiteengespatte droom. :frowning:

Maar goed, je mag je nu “influencer” noemen? :wink:

En deze heruitgave spreekt mij zeker aan.

1 like

Ik blijf het leuk vinden om te volgen wat je allemaal doet. Ook dit heb je weer mooi voor elkaar gekregen.

Helemaal goed! :+1:

3 likes