Stel je eens voor. Invicta maakt een re-issue van een van hen vergeten modellen. Jij zou mogen kiezen hoe en wat. Welk horloge zou Invicta dan opnieuw moeten maken? 100% identiek zou niet realistisch zijn, veelal zitten er uurwerken in die niet geproduceerd worden en zijn ze van een omvang die voor de meesten toch echt te klein zijn.
Ik zit hierover te dromen en naar aanleiding van een Invicta op Drop.com spookt dit door mijn hoofd. Wat als wij nu dit zouden mogen beslissen. Welk model zouden ze opnieuw moeten uitbrengen, wel naar de huidige maatstaven en natuurlijk realistisch dat het ook echt mogelijk zou kunnen zijn!
Ik heb natuurlijk best een leuke collectie aan vintage handwind Invicta’s. Het lijkt mij echt ideaal om eentje daarvan geproduceerd te zien, nu Drop.com al een re-issue heeft van een gouden chrono valt die af.
Ik denk dat die twee andere zilveren chrono’s super mooi zijn of zeggen jullie dat je liever een goud kleurige Invicta zien?
We hebben nu een gekozen en de ham vraag blijft dan wat voor uurwerk hierin zou moeten zitten. Zou er een Chinees/Seagul handwind of een mechaquartz uurwerk in moeten zitten? We hebben het dan nog niet gehad over het glas. Plexiglas of saffier. Ik vraag mij af in wat voor prijs categorie dit zou moeten zitten, ik zelf kan niet heel veel geld missen aan een horloge doorgaans. Daarom dat ik voor zo’n horloge maar ongeveer 200-300 zou kunnen missen. In welke prijsklasse zou Invicta zich moeten mengen voor zo’n soort horloge?
Ik hoop dat jullie met mij durven te dromen, misschien dat deze droom straks nog uitkomt!
Ik hoop niet dat ik iets van doen heb betreft die ban? Ik ben namelijk wel reuze benieuwd naar iedereen zijn/haar mening. Maar bedankt ik blijf idd nog lekker dromen.
Dit komt uit een radioshow genaamd Mastklimmen. Bij elke beantwoorde vraag kwam je weer hoger in de mast.
Van Google:
Bovenin hing als hoofdprijs een gerookte ham. Wie het juiste antwoord gaf op de laatste en belangrijkste vraag, de hamvraag, mocht de ham uit de mast pakken. De presentator (Johan Bodegraven) zei aan het eind van het spel altijd: “Want haalde u de ham niet uit de top, dan haalde u in elk geval uw kennis weer eens op!”
Dat wist je niet hè? Wat betreft je topic, ik vind niet dat Invicta reissues uit moet brengen.
De 2e vind ik qua verhoudingen niks, te kleine subdials te ver uit elkaar en te grote wijzers. Van het type van de 3ezijn volgens mij al reissues van undone of Dan Henry ofzo. Dus dan zou ik de 1e kiezen.
Hoppa weer m’n mening gegeven terwijl ik nog nooit een invicta gehad heb.
Ik heb eens de moeite genomen om te kijken op de site van Invicta. Kijken of ze toffe heritage hebben. Voelde me als een nomade zoekende in een woestijn naar water…
Bedoel dit overigens niet als sneer. Ik laat me graag overspoelen met kennis!
Er komen momenteel heel veel vintage inspired mechaquartz chronootjes uit… zoals bijvoorbeeld van Yema, Spinacker, Dan Henry. Hetzelfde met seagull. Vind het gewoon niet zo verrassend.
Een 7750 is veel te duur voor een Invicta. Niemand gaat 3-4k voor een Invicta neerleggen.
Dit gaat toch op voor heel veel merken. Squale, Panerai…