Invloed van het HF op je horlogekeuze

In het verlengde van het draadje Overexposure en de opmerking daarin van @pulsar96 ben ik eigenlijk benieuwd in hoeverre het HF, met al zijn foto’s en opmerkingen, van invloed zijn op de aanschaf van een merk/type horloge.
Wat mezelf betreft heb ik best wel het idee dat dit met enige regelmaat van toepassing is, weliswaar binnen mijn voorkeur (duikers)
Laat maar horen of een hype je wel eens heeft doen besluiten een horloge aan te schaffen, of juist niet.

3 likes

Nergens last van!

Los van dat ik opeens een speedmaster, datejust en skx wil…

13 likes

Het HF heeft zeker invloed gehad. Zowel de mm300, als mijn vintage rolexen en speedmasters heb ik dankzij het forum leren kennen.

4 likes

Alhoewel kort lid heeft het forum zeker invloed gehad op mijn keuze

Na het bekijken van veel foto,s merk ik dat ik een andere smaak aan het ontwikkelen ben. Niet alleen qua horloges maar ook qua bijpassende banden.

Daar komt bij dat ik het forum zeer vriendelijk vind voor beginners. Altijd goede en vriendelijke antwoorden

7 likes

Ik doe hier inspiratie op, maar bepaal zelf wat ik wil en ga kopen. Mij zul je geen topic zien plaatsen met de vraag wat ik moet kopen, zoals velen wel doen.

Oh en ik heb totaal-schijt aan dat veel mensen mijn DJ41 niet mooi vinden, ik vind hem namelijk geweldig :heart_eyes:

15 likes

Het is nu niet dat een 41mm dj een ‘tegendraadse’ non-mainstream keuze is hé :wink:

Ik bedoel maar, het is makkelijk om te zeggen dat je schijt hebt aan de mening van die paar enkelingen die hem nix vinden, terwijl ie hier door 99% van de leden op handen wordt gedragen.

Zo’n uitspraak is geloofwaardiger bij een écht dappere keuze van horloge vind ik :slight_smile:

8 likes

precies wat @Drebin zegt.dit forum zorgt er voornamelijk voor dat ik merken leer kennen waar ik het bestaan niet van wist.

1 like

Dat begrijp ik ook nooit, zeker met de bedragen van een paar duizend die je dan voorbij ziet komen. Zeker bij zo’n bedrag moet je toch wel iets hebben van “dat horloge wil ik echt super graag” in plaats van “goh wat zal ik nu eens kopen”

6 likes

Ik zit er hetzelfde in als @Drebin, vooral leuk om te zien wat er allemaal te krijgen is. Enne schijt aan wat anderen vinden van iets wat je zelf wel mooi vind is ook best wel een herkenbare eigenschap…

1 like

Volgens zelf benoemde “puristen” wel :wink:

Ik snap ze wel, misschien had Rolex het geen DJ moeten noemen. Maar ach, het maakt me niet uit.

Edit: Mijn reactie is gebaseerd op de vele reacties op mijn DJ. Velen, de meesten wellicht, vinden hem top. Maar ook erg veel niet. Punt is dat dat me dus niet uitmaakt. En nu weer verder on-topic

2 likes

Je maakt door het HF kennis met veel soorten horloges en opties.

Dat gaat na een tijdje serieus in de papieren lopen is mijn ervaring… :see_no_evil: :smiley:

1 like

Het valt me wel op dat veel HF leden uiteindelijk een Rolex kopen.

4 likes

Bij mij is het juist andersom… :sunglasses:

1 like

Omdat mensen hoge waarde hechten aan wat door anderen hoog wordt gewaardeerd. Dat is nu éénmaal zo.

Als je 50 likes krijgt op je Rolex, en 20 op je Omega, dan ga je zelf die Rolex hoger naar waarde schatten, en met verliefdere ogen bekijken.

Is geen kritiek, puur menselijk dit.

18 likes

Sinds ik een week of drie lid ben van het forum 2 horloges gekocht waar ik hiervoor nog nooit van had gehoord.
Een Squale 1545 en een Vostok Amphibia om te modden. “Modden? Kan dat ook met horloges?” zou ik drie weken geleden gezegd hebben.
Maar ik ben niet beïnvloed door het forum hoor☺

5 likes

De invloed is er wel degelijk, veel soorten en merken komen voorbij, er is veel achtergrondinformatie te vinden en nieuwe en voor mij onbekende merken en modellen heb ik zo leren kennen. Ik weet beter wat ik mooi vind en waarom, en ik weet waar ik niet (meer) aan begin.

1 like

Wat is modden?

1 like

Beïnvloed mijn keus in het geheel niet. Ik blijf het een leuke bezigheid vinden om Chinese horloges met top (vanuit zicht prijs:kwaliteit) specs op te sporen en te kopen. Ik vind daarbij de negatieve reacties op die aankopen vanuit het HF wel hilarisch. Van rotzooi tot serieuze adviezen om door te sparen. :joy:

4 likes

100 huilende EMG bezitters :joy:

grapje, dus niet huilen…

13 likes

Het beïnvloed mijn smaak niet, maar misschien wel een klein beetje mijn keuze.
Aangezien ik steeds meer leer over horloges/uurwerken en steeds meer nieuwe merken leer kennen met een mooie historie.

1 like