Invloed van het HF op je horlogekeuze

Klopt, door dit fukking forum…mn Omega speedmaster ingeruild voor een Rolex Submariner… een extra rib uit je lijf van heb ik jou daar…:persevere::persevere::persevere:en bedank he forum…beinvloedbaar? Wel nee joh , lijkt maar zo…:rofl::rofl: maar dat is nondejeu wel de laatste dure aanschaf…Nu RUST…

3 likes

Kunnen er maar 99 zijn :wink:
En die van mij doet het als een tierelier dus 98.
Maar hoe lang nog ? :thinking::rofl:

1 like

Zeer besmet door de meningen alhier gelezen. En navenant meerdere keuzes daarop gebaseerd. Toch zelfsturend: niet iedereen maakt een reis naar Japan of koopt via tante Ali een Bligertje. Dat laatste doe ik gewoon, schaamteloos. 't Is blauw, erg blauw, automatisch en GMT. Poeh, daarmee worden diverse wensen in enen vervuld. T.z.t. een ronkende NA.

“Ik blijf het een leuke bezigheid vinden om Chinese horloges met mijn voorkeurspecs op te sporen en te kopen.”

2 likes

Niets van invloed…

Hou van iets waar heel weinig interesse is op hf…

1 like

Haha wat een rebel ben jij toch, met je afschuwelijke nieuwe Rolex DJ van 41 mm.

Verzetsstrijder!

5 likes

Hoho, vast één minder, de mijne loopt als een trein en wordt regelmatig gedragen. :wink:

1 like

Ah, ook net nieuw zie ik😀
Mod is een afkorting van het Engelse modding.
Komt van modify, oftewel modificeren, aanpassen aan je eigen smaak. Bv een andere band of andere kleur wijzers op je horloge aanbrengen.
Modden is denk ik een beetje een verbastering.

Edit: please correct me if I’m wrong zeer gewaardeerde HF rotten.

2 likes

Hij doet mij een beetje aan Logie denken, ken je die nog. :thinking:

5 likes

97 dus. :yum:

1 like

Ik ken Walter niet in ieder geval.:sunglasses:

2 likes

Behoorlijke invloed.
Mijn kennis op het gebied van horloges is behoorlijk uitgebreid, vaak door schade en schande.
Inmiddels zijn alle plakmerken en alle hommages (op één na) uit de kist verdwenen. Wel is het zo dat ik blijf kijken naar wat ik budgettair nog kan verantwoorden. Merken als Rolex en Omega zullen altijd buiten bereik blijven, hoezeer ze hier ook gewaardeerd worden.

3 likes

Tuurlijk word je hier beïnvloed. Dat hoeft niet per se door alle meningen te zijn, al is die kans wel groot, maar door alle kennis en informatie heb ik persoonlijk ook veel geleerd over horloges, horlogetechniek en over verschillende merken. Die nieuw verworven kennis gebruik ik bij de aanschaf van nieuwe horloges. Can’t deny that. :+1:

6 likes

Word ik hier beïnvloed? Vast wel iets, maar ik ben van nature wat tegendraads en eigenwijs dus ik denk dat de invloed beperkt is.
Zo heb ik heb nog een behoorlijk aantal Chinese horloges, voornamelijk uit mijn tijd voor het forum. Ik draag ze nog wel eens, maar wel steeds minder merk ik. Komt dat door de minachting voor Chinees op dit forum, of gewoon omdat ik inmiddels kan kiezen uit een stuk of 20 Zwitsers? Ik denk toch voornamelijk het laatste. :grin:

Ik laat me bij aankopen namelijk niet echt leiden door wat anderen vinden. Ik ben door veel snuffelwerk op internet en eBay bij (vintage) Tissot uitgekomen, en van lieverlee is dat mijn favoriete merk geworden. Hoort niet echt top 5 favoriete merken hier op het forum, maar dat zal mij een zorg zijn. Natuurlijk vind ik het leuk als ik 25 likes krijg op een van mijn horloges, maar als een ander er 50 krijgt ga ik echt niet overwegen om iets anders te kopen.

Wel leer je door dit forum natuurlijk horloges kennen die je anders misschien nooit opgevallen waren. Zo heb ik bijvoorbeeld een keer door andermans topic een Tissot Seastar met een zwarte plaat gekocht, terwijl ik daarvoor eigenlijk nooit naar zwarte platen keek. Maar ik bepaal nog steeds of ik dat horloge mooi vind, en ga echt geen “zal ik dit kopen?” Topic openen. :sweat_smile:

5 likes

ben me sinds ik op HF bewust geworden van de mode / plak merken.

Ook door al het moois wat hier allemaal voorbij komt op de wat dragen wij vandaag en de NA’s heb ik nu Horloges op mijn verlanglijstje staan waar ik voorheen het bestaan niet eens van af wist.

Vanuit mijn kant in ieder geval een positieve invloed vanuit HF :+1:

1 like

+1 :+1:Prachtig :+1:
Ik speculeer er zelfs over om deze naast de Sub te nemen… Die Sub met te dikke lugs weet je wel :wink::muscle:

4 likes

Geen invloed

Pinocchio_nose_grows

8 likes

Haha kan hem van harte aanraden :wink:
Zou top staan naast die Sub, heb hem zelf ook gehad en zou hem zo weer kopen!

2 likes

Kort maar krachtig Tecco. :joy:

1 like

Jij was Rolex lid en kocht een HF?:stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

De keuzes die ik maak zijn volledig van mezelf uiteraard en voor ik HF lid was had ik al een redelijke collectie met name vintage Seiko’s.

Maar beïnvloeding door wat je hier ziet is er wel degelijk. Je moet de inspiratie toch ergens vandaan halen. Liever hier dan door het aanbod op chrono24 lopen.

Uiteindelijk heeft dat tot een redelijk vaste collectie geleid waarvan ik er nog maar weinig wil verkopen. Dank jullie allen daarvoor!

1 like