Haha, ja zoiets ja…
Overigens denk ik dat ik de meeste inspiratie hier heb gevonden bij microbrands en Rolex! De eerste omdat je ze elders natuurlijk heel weinig ziet, Rolex vanwege het uiterst populaire Rolex only topic.
Op basis daarvan al een mooie vintage DJ gehad en een OP39 nog in bezit. Vreemd genoeg wel vd luxe merken degenen die ik uiteindelijk toch verkoop🤔
Ik wordt natuurlijk ook beïnvloedt door HF. Ik weet wel wat ik zelf mooi vindt. Ik zal HF nooit nodig hebben om keuzes te maken.
In de korte tijd dat ik hier rondhobbel toch al via het blauwe deel twee exemplaren mijn kant op laten komen. Kan dus niet ontkennen dat HF invloed op mij heeft.
Het verrijkt de kennis wel maar de smaak niet, althans zo is het bij mij. Overigens zijn mijn principes behoorlijk flexibel dus dikke kans dat ik er later anders over ga denken.
Hooguit als spellingscorrectie.
Dat hebben vooral de mensen nodig die corrigeren nodig vinden.
Al die foto’s hebben mij wel doen inzien, dat ik niet groter dan 40mm moet gaan
Ook mijn insteek.
De kennis over horloges vergoot ik dankzij dit forum. Wat je mooi vindt wordt ook wel gestuurd door dit forum, bewust/onbewust.
Een ding is wel zeker goed voor mijn portemonnee is het forum zeker niet
Wat mij betreft de nieuwe disclaimer bij aanmelding op het forum.
Heel veel invloed maar dan meer omdat ik hier heel veel moois voorbij zie komen. Geen invloed dat ik een horloge moet hebben omdat veel mensen hier lovend over zijn terwijl ik er zelf geen klik mee heb. Bijvoorbeeld Seiko SARBs doen mij niks en heb toch meerdere Seiko’s.
Niet meer invloed dan youtube en de bekende horloge nieuws/review sites. Al met al merk ik dat een merk me niet zoveel uitmaakt maar een model me des te meer. Een Rolex zal b.v. hierom bij mij er niet zo snel komen ongeacht de vele likes die ze standaard hier opbrengen.
Ik zit hier nog maar net maar het heeft toch wel stevige invloed. Vooral doordat ik van alles voorbij zie komen wat me op ideeën brengt die ik daarvoor nog niet had. Die merken ga ik dan weer googelen om te zien wat ze te bieden hebben.
Daarnaast merk ik nog een slechte invloed: als ik al die mensen zie die kapitalen aan een horloge uitgeven, begin ik ook te neigen wat makkelijker geld eraan uit te geven…
Haha, jazeker heeft hf invloed op mijn smaak. Ik dacht eerder nooit seiko’s te willen kopen/dragen. Iedereen heeft ze, beetje eenheidsworst, etc etc.
Maar, ik heb nu sinds een tijdje een skx007 en een presage new cocktail en geniet ervan! Verliefd geworden door alle foto’s hier en ik vind ze super! Ik draag mijn andere horloges (mn vintage certina) ook nog steeds met veel plezier, maar ben dus, dankzij jullie, ook aan de seiko’s geraakt!
Soms wel, vaak niet. Vooral bij nieuwe modellen die ik hier voor het eerst zie, kan het gebeuren dat die op de wishlist komt.
Maar Rolex, Breitling, Speedy vond ik niks en nu nog steeds niet.
Geen last van, ik vind het kijken leuk, maar bepaal zelf mijn keuzes. En waardeer ieder zijn keuze, ook al zou ik zelf bepaalde horloges nooit kopen.
Pas het horloge virus is aanstekelijk, het financiële risico van dit forum is erg hoog.
“Waar je mee omgaat word je mee besmet” zei mijn moeder vroeger al. Toen ik hier begon rond te kijken had ik bijvoorbeeld geen enkele duiker in mijn bezit en snapte ik ook niet wat ik met zo’n ding moest. Hier op het forum leer en zie ik nieuwe en andere dingen waarderen. Kortom: nu heb ik 4 duikers liggen mede dankzij het forum.
De SARB035 heb ik aangeschaft met inmenging van het forum, maar dat had meer te maken met het feit dat ik de 33 al had voordat ik lid werd, en er opeens allerlei praatjes ontstonden over hele goeie prijzen op eBay.
Omgekeerd is mij veel meer gebeurd: Dankzij de vele foto’s heb ik geen zin in een Sinn 556, bijvoorbeeld, omdat ik weet dat ik alleen de zwarte mooi vind, maar die is tegelijk ook saaier dan de overige wijzerplaten.
Dankzij de vele foto’s heb ik ook gezien dat de Intramatic 38 niets voor mij is, wegens geen secondenwijzer.
Haha dat dacht ik precies ook. Maar nu heb ik een sarb017 en de skx007 komt binnenkort ook binnen