Invloed van het HF op je horlogekeuze

Ik heb het over

Als ik in een kledingwinkel wat aantrek, kan ik zelf wel met behulp van een spiegel zeggen of iets staat toch? Daar heb je toch geen ander voor nodig :joy:

2 likes

Als je naar het HF moet luisteren heb je inmiddels:
1 een doossaaie Speedy
2 afgrijselijke Polar Explorer
3 zooitje Seiko’s
4 veel te petitterige vintage meuk
Dat geloof ik wel ff…

4 likes

Daar kan ik je wel in vinden😅

1 like

In mijn geval 100% onzekerheid door onwetendheid. Hoeveel schoenen heb ik niet gekocht voordat ik uiteindelijk bij Magnanni terecht kwam, hoeveel pakken heb je gekocht voordat JIJ de kleermaker vertelde hoe je hem wil dragen ipv andersom?

Volgens mij is dat in deze hobby niet anders. In het begin start je met een lager budget, koop je iets omdat het er leuk uitziet en hoor je graag van de verkoper waarom je een goede aankoop doet. Maar wanneer je een beetje weet wat je wil en je voor het eerst begeeft in een wat hoger segment, dan wil je graag een wat onafhankelijker advies (en met name ervaringen die andere al hebben opgedaan, tips, valkuilen etc) denk ik zo. Ik in elk geval wel… Het best kan je het natuurlijk gewoon ervaren door te kopen/dragen, maar om nu elke drie weken een horloge in te ruilen gaat hem even niet worden. De vraag “ik heb X budget en wat moet ik kopen?” is een heel ander verhaal.

En wat betreft de invloed van het forum… Tuurlijk heeft het dat wel. Misschien is het niet direct je nieuwe aankoop, maar wellicht probeer je is een keer iets anders wat je zelf niet snel had geprobeerd, simpelweg omdat je dat vaker voorbij heb zien komen en het zelf wil ervaren.

1 like

Dit dus. Wat mij betreft de grootste valkuil voor mensen die de hobby “starten” en niet kunnen wachten om horloges te kopen.

Kan natuurlijk zijn dat je die speedy, seamaster 300m, polar explorer of Seiko Turtle onwijs mooi vind. Maar je wordt toch wel een beetjes sceptisch wanneer je al die verschillende mensen hetzelfde horloge ziet kopen. Vaak zonder ze in het echt te hebben gezien. En dan zijn ze onderdeel van de club. Dus wanneer je het ze vraagt is 't het meest fantastische horloge ooit.

1 gehad en van genoten.
2 in bezit en bevalt prima
3 meerdere Seiko’s tegelijk gehad
4 volgens een aantal, in bezit en bevalt prima.

Ben ik nu een doorsnee HF’er of zijn de adviezen gewoon goed?

Eigenlijk heb ik bovenstaande horloges uit eigen overweging gekocht.

1 like

To each his own…
Alleen ik wordt er dwars van…

1 like

En de spelling holt achteruit. :slight_smile: En zo heeft een ieder zijn makke.

3 likes

Geen, kom leuke nieuwe merken tegen maar weet te goed wat ik wil

Excuus word
Dan maar analfabeet, maar liever niet achter een sekte aan hobbelen…

1 like

Hahah, nou, daar zullen de meningen over verdeeld zijn!:joy:

1 like

Geloof maar vrij dat het dezelfde soort mensen zijn die over worden geslagen voor een promotie en er daarna over gaan klagen.

:point_up:t2:

1 like

Ik krijg ook nooit promotie🤔

1 like

Nah…totaal geen invloed. Ik lees slechts mee maar that’s it.

:sunglasses:

1 like

Dankzij HF heb ik een hoop geleerd over de Omega Speedmaster.
Ik zit nu hele dagen die Omega website te refreshen met m’n vinger klaar op de muisknop om op de bestelknop te drukken zodra er weer een limited edition beschikbaar komt, zodat ik die hier aan een echte liefhebber kan verkopen die er probleemloos een flinke premium overheen wil betalen.

4 likes

Om vervolgens een klok van 8 ruggen op zo’n afschuwelijke NATO van een tientje te pleuren…

1 like

Pats!!! :joy:

1 like

Had al 3 vintage Omega’s gekocht voordat ik lid werd van het HF! :sunglasses:

Omega is míjn merk; daar heb ik het HF niet voor nodig! :slightly_smiling_face:

Mijn SKX heb ik wél gekocht nav forum en YT reviews…maargoed…da’s slechts mijn vakantie horloge!

Aan de ene kant beinvloed het forum mijn smaak niet of amper (anders had ik geen Breitling aangeschaft). Aan de andere kant heeft het forum mijn pijlen doen richten op een Datejust, en dan dark Rhodium plaat met jubilee band… Als ik iets mooi vind dan trek ik me nooit zoveel aan van anderen.