Invloed van het HF op je horlogekeuze

Dit soort dingen, en het feit dat een kennis dat een echt “instagram meisje” is net een ladies date-just heeft gekocht (niet omdat ze gek is op horloges) maakt Rolex voor mij toch iets onaantrekkelijker. Het zou niet moeten uitmaken. Maar met ieder merk heb je een associatie. Naar mate je daar minder goed bij aansluit wordt de afstand tussen jou en het merk groter.

Ik zie dat als een mooie basis voor een lidmaatschap van de Rolex en Christopher Ward forums.

:rofl:

Ja, ik begin een hekel te krijgen aan bepaalde, veel te vaak geziene horloges, maar dat heb ik op TZ/UK eigenlijk ook al… Hebben de mensen geen fantasie? :joy:

Ben ik blijkbaar niet menselijk… :hushed:

LOL!
Dat gaat beiden niet gebeuren: Rolex is gewoon té duur en CW is totale crap!!! :shushing_face:

1 like

Als wij elkaar ooit tegen gaan komen hebben we over één van die stellingen nog wel eens een vrijblijvend doch stevig gesprek. :rofl:

1 like

Hihihi :see_no_evil:

1 like

Ik wordt altijd heel kriegel van “serieuze” horloges… :persevere: En dan ergo: “Die je verwacht bij echte liefhebber” :angry:

De echte liefhebber en vermoedelijk ook kenner resp. op de hoogte zijnde van wat er omgaat in dat segment, zal nooit in een dergelijke koop stappen, zeker niet als die door een dwarrel wordt aangeboden.

Waar heppie het over?

Ik bedoel letterlijk wat daar staat.

EDIT: even context… de gemiddelde bestuurder van een voertuig zal zijn of haar vaardigheid als bovengemiddeld inschatten. Dat dus.

Het begint te lijken op de advertenties op TV over tandpasta, die gaan statistisch ook over de norm.
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik die tandpasta koop.
Alles wat vermeend statistisch wordt beweerd bij reclame is bull-shit.

Ik adviseer minder TV. Dat adviseer ik al jaren.

Ook weet ik echt niet waar je het over hebt, de laatste tandpasta reclame die ik ooit zag was een Elmex dingetje in de jaren 90. Het kan ook prodent geweest zijn.

@Fate_Amenable_To_Change maakt een grapje; hij zegt eigenlijk dat de meeste mensen volgens de statistiek zich héél bijzonder vinden en denken dat ze zonder invloed van buitenaf hun eigen bijzondere pad volgen!

Samengevat is de overgrote meerderheid grauwe middelmaat… :shushing_face:

Leuk speldenprikje dus! :smiley:

Wel, dat is dus bijna 20 jaar geleden.
Momenteel wordt bijna alles statistisch bewezen, althans, dat wordt door de reclamemakers beweerd.
We kunnen nu misschien en best mogelijk ook statistisch bewijzen dat een Pontiac uurwerk uit de jaren 60 net zo goed is als een hedendaagse Poljot.

Ja, alleen maak je geen grapjes over tandpasta.
Dat is immers een slecht slijpmiddel voor jouw tanden.
Het wordt immers gebruikt om horloge glaasjes weer toonbaar te maken.
En dat wil je niet op jouw tanden smeren.

Jammer weer. grap uitleggen :man_facepalming:

Jawel hoor :wink:

7 likes

Ik kijk nu al uit naar je verkooptopic. Wat een afschrijving ga jij pakken zeg…poeh. Of noodgedwongen houden terwijl je weer een >7k Rolex wil :sunglasses:

1 like

Thank God dat ik geen keuzes hoef te maken. De 20052 gaat mee de kist in. De vraag is alleen aan wiens pols :stuck_out_tongue_winking_eye: