Invloed van het HF op je horlogekeuze

Prachtig!

1 like

Joah joah.

Dat betekent “het zal wel muiter” in het Twents.

1 like

Zelfs in normaal Nederlands snapt niemand dit.

2 likes

:point_down:

:point_up:

Eerst zien, dan geloven :sunglasses:

:kissing_heart:

1 like

Relax. Vat het niet verkeerd op. Niet iedereen kent die merken. Moet je je toch een beetje verdiept hebben in horloges. De meesten komen niet verder dan diesel, Fossil, zeg maar de “modemerken”. En natuurlijk Seiko, citizen, certina, enz.

Ik heb zelf meerdere seiko’s, bedoel het niet denigrerend verder.

Een vw golf is een prima auto. Een BMW 3 serie ook. Maar een Aston Martin of een Bugatti zie ik als serieuze auto’s. Beetje op die manier.

Wat ik dus ook bedoel is dat, ondanks dat er zat mensen zijn met zulke horloges, je die hier niet veel ziet. Terwijl je zou denken dat mensen die die horloges bezitten, wel echt liefhebbers zijn. En dat gaat niet alleen om geld. Ik ken zat mensen die makkelijk een van de genoemde duurdere merken zouden kunnen betalen, maar toch gewoon een icewatch oid dragen.

Iedereen denkt dat ik grappen maak, maar dit is gewoon een bewezen menselijke tendens. Basispsychologie, da’s een goed gedocumenteerde cognitieve bias of -fout. :sunny:

Het is overigens niet per se een negatief ding om daaraan te lijden, als we dat niet zouden hebben zou het verlammend kunnen zijn.

1 like

Nee, nee ik twijfel niet aan je wijze woorden! Interessante link trouwens. Vanavond even lezen.

Het “Welkom bij die club.” was echter wel een grappig antwoord op de stellige mening van velen die denken uniek te zijn of in ieder geval niet mee te lopen met de kudde.

Ik vind bevolkingsgroepen als bijvoorbeeld punkers erg grappig omdat ze zich afzetten tegen de maatschappij en daarbij hun eigen ‘maatschappij’ creëren.

image

5 likes

Het kwam bij mij inderdaad over dat je alleen “echte liefhebber” kon zijn, als je bij een soort rijke bovenlaag behoort die rustig tienduizenden voor een horloge en vele tonnen voor een auto kan neertellen, anders is het allemaal “spielerei”. Er zijn bij de ‘doorsnee’ merken als Seiko, Citizen, zelfs Casio en de goedkopere Duitsers en Zwitsers, Amerikanen etc… wel degelijk “serieuze” horloges, zoals er bij de doorsnee automerken ook toppers zitten. (serieuze modellen) Maar een met diamanten belegde Rolex kan ik natuurlijk geen serieus horloge noemen, ook al kost die een ton…

2 likes

Zeker bepaalde modellen “leren waarderen” door HF!

Ik ben hier in 2006 lid geworden met een voorliefde voor Breitling en nu 12 jaar verder heb ik nog niets geleerd :joy:

6 likes
3 likes

?

Juist, helemaal mee eens.
Ik heb jaren geleden eens een verzamelaar van Rosskopf zakhorloges ontmoet in Brussel.
Deze man had er geloof ik meer dan 100 stuks, allemaal anders, ieder horloge had een ander thema, en waren speciaal gemaakt voor de Belgische markt.
Hij heeft er wel jaren aan gewerkt om een dergelijke verzameling te bezitten. Hij had zo een museum kunnen beginnen.
Het gaat inderdaad niet om geld maar om iets unieks aan jouw verzameling toe te voegen.
En dat kan van alles zijn.
Ga voor een bepaald merk dat je zelf leuk vind en zoek er dan alle variaties bij die je kan vinden, zo begint een verzameling compleet en interessant te worden.

1 like

Niet.

imnot

1 like

of Roskopf? Daar zit een behoorlijk kwaliteitsverschil in.

Ja zeker,je hebt helemaal gelijk.
Het moet zijn Roskpf met 1 s.
Mijn tikwerk is kennelijk veel sneller dan mijn commando versturende hersenen.
En hopelijk nog lang niet dat mijn spieren van mijn vingers blijven trillen en zodoende veroorzaken dat ik 2 keer een letter intik.

1 like

Ik kan niet ontkennen dat veel aankopen zijn gedaan nadat ik er op HF berichten van had gezien. In die zin is HF tevens een gerichte reclamefolder voor mij.

1 like