Dan minimaal 18eu kosten, nog es 1,8 tientall op iets van 100eu
Enz
Wat bpost daar rekent op 135gbp weet ik niet.
Kijk, ik voer beroepsmatig wekelijks 10-tallen pakjes in uit UK, heeft me even geduurd maar ik heb het op orde met EORI nummer en verlegging btw naar de aangifte ipv aan douane. Alles nu binnen de 4dagen zonder extra kosten
Ik heb genoeg pro formas gekregen van DHL/UPS/DPD/Fedex/…
Allemaal zelfde structuur en zware kost op lage bedragen.
Heel veel mails en gedoe en onterechte pro formas omdat men me als particulier beschouwde.
Wel geen invoerrechten op wat ik invoer.
Kan op horloges of items wel zo zijn. Hangt af van de tariefcodes.
Er worden fortuinen verdiend door die pakjesdiensten om even wat btw-invoer voor te schieten.
Ik wacht nog steeds op een order van Cousins. 27 december besteld, 5 januari verzonden en nu zijn we bijna 3 maand verder. Cousins is echt een drama wat communicatie betreft, zoals hierboven ook vermeld. Bijna geen contact met ze te krijgen, irritant online support deel waarmee ze je afschepen. Kreeg vandaag een bericht dat het deze week wordt geleverd. Weinig vertrouwen meer in, we zullen het zien
Pff ik heb een Forstner metalen band voor m’n Speedmaster gekocht in de UK. Gelukkig heeft de verkoper de BTW eraf gehaald, maar die krijg ik drie keer zo hard terug met die administratiekosten voor de invoer.
Daarbij was het pakketje dezelfde dag nog verstuurd maar ligt het nu al een hele tijd te wachten bij de inklaring. Gedoe allemaal!
Lekker dat we hier een beetje het leed met elkaar kunnen delen
Omdat ik nieuwsgierig was of bijvoorbeeld Farer ook zonder VAT kan/wil laten uitchecken in de shop, heb ik ze de vraag gesteld. Ik kreeg dit als antwoord:
Thank you for your message.
All of our EU prices include any member state VAT in the price quoted. However if you would prefer to purchase VAT deducted please use code : VATDEDUCTION .
Kind regards
FARER
Ze zeggen hier eigenlijk dat ze standaard VAT van het land van bestemming rekenen… maar kan dat wel vanuit de UK na de Brexit?
Ik heb bij 3 in de UK aangeschafte horloges gewoon de VAT eraf laten halen.
Geen enkel probleem, komt er weer bij als het ingeklaard wordt. Plus kosten van de transporteur voor inklaring en eventueel transport, tenzij de verkoper dit betaalt natuurlijk.