euhh, herkenbaar niks mis mee.
Haha o nee
Ja, nee, misschien, wie zal het zeggen.
Zelf heb ik er twaalf waarvan 6 om echt te dragen en te wisselen en 6 omdat ik het vind passen bij een verzameling. (Vintage, typische Casio, Moonswatch, etc)
Een wijs man zei ooit “je kan nooit genoeg horloges hebben”. Op naar de 50 dus
Ach ja, variety is de spice of life…
Je bent hier op het verkeerde adres, wij zijn allemaal addicts… degenerates
Denk dat het hier een normale hoeveelheid is. Geen zorgen maken.
Horloge.nl heeft nu 4147 herenhorloges om te bestellen, laat staan het wereldwijde aanbod. Dus dan is 35 stuks relatief gezien maar een druppel. Althans, zo breng ik het thuis in ieder geval
Tja wat is te veel?
Ik vind 5 al te veel en vind 35 dus best hallucinant. Wil niet zeggen dat het voor u zo is. Geniet ervan als je er meer plezier dan stress van krijgt.
Heb er ook zeker meer dan 30.
En het begint te knagen.
Er zijn er maar een paar die ik echt ‘vaak’ draag.
Grote probleem is dat ik echt geen afscheid kan nemen.
Als ik ze 1 voor 1 bekijk, denk ik bij elke … ‘‘Die is toch wel heel mooi. … Nee, die gaat er (nog) niet uit. No way’’ …
Ik kan het gewoon niet. En dat is volgens mij een groter probleem dan het aantal dat ik heb
Tja dat is heel persoonlijk, heb er zelf nooit meer dan drie
Beperkt mij in keuze stress, 1 goedkope beater voor als ik ga klussen ( wat de laatste tijd gelukkig veel minder is )
en dan nog twee (duurdere) die ik gewoon iedere dag kan dragen ook naar mijn werk.
Ben niet echt van de dressers maar meer een toolwatch fan.
Hier dus de hele collectie

Zeker!
Ja mooi… ik herinner mij dat je ooit eens vertelde dat je met een luxe bus bij jouw klanten kwam voor rijden zodat de vollere vrouw in alle discretie kon passen.
35 horloges?
Een gezonde basis om verder op te bouwen.
Zit zelf ook op meer horloges dan dagen in de maand
En nee ik draag ze niet (regelmatig) allemaal, maar om er optimaal van te genieten heb ik daar een speciale horlogevitrinekast voor gekocht
Zo kan ik ze goed zien en bekijken, daar kan ik erg van genieten
Neem er met regelmaat enkele uit, bekijk ze liefdevol, poets ze op met een zacht doekje, zet ze op tijd en datum, test de chronographen bedenk me welke ik ga dragen
Dan heb ik op een tafeltje voor mijn loungebank in mijn ‘mancave’ nog een mooi horlogedisplay voor 4 horloges die op dat moment mijn voorkeur hebben, waar ik daar dan met regelmaat 1 uit haal om die te dragen
Mijn horloges hoef ik niet per definitie allemaal te dragen om er van te genieten
Er naar kijken is ook genieten
Niets mis mee, hoor. Stom he, ik vind het gewoon lekker om veel keus te hebben.
Ja, in pre covid tijd.
Met luchtvering als ik mij niet vergis.
Als je echt niet meer weet hoeveel horloges je hebt, dan pas bezit je er veel.
Ah dan weet ik meteen wat er vanavond op het menu staat.