Is 35 horloges heel extreem?

35 raar?
Hier 100…. :nerd_face:

2 likes

Ja is normaal 35 horloges;-) maar niet als ze minimaal allemaal en paar ruggen per stuk kosten hahaha

1 like

Alles is relatief. Voor een echte verzamelaar valt het mee lees ik hier. Maar voor een gewoon mens is het extreem. Voor de gemiddelde horlogeliefhebber op HF is het best veel.

Maar who cares? Vindt je het te veel? Lekker verkopen. Zoek je bevestiging dat het ok is? Ook hier gevonden. Dus klaar en verder met de hobby :slight_smile:

1 like

Één voor ieder levensjaar @hendrik ? :blush:

1 like

Dat is ook mijn strategie.

Net aantal verkocht om een beetje roulatie in de collectie te houden.
Twee in bezit met een derde onderweg :ok_hand:t2:

Van 35 zou ik zelf erg nerveus worden.
Maar als je er blij van wordt, who cares.

1 like

Ik zou voor horloges hetzelfde antwoord geven als toen de drummer van mijn band vroeg hoeveel basgitaren ik nou had: dat vraag je een heer niet.

Daarnaast zou ik het echt niet weten ook. Ik heb er nu 3 in vaste rotatie (een 70s Seiko 5, MeisterSinger Perigraph, en een Seamaster 300m) maar dat is alleen wat ik dagelijks draag. Hoeveel ik er heb zou ik niet eens weten… Ik heb nooit wat verkocht en heb alles nog, tot de eerste horloges die je bij je kinder bank rekening kreeg aan toe (waarschijnlijk waarom het op jonge leeftijd al mis ging met de besmetting van het horloge virus), daarnaast nog een hoop vintage uit erfenis. Kortom echt geen idee…

4 likes

Haha, herkenbaar hoor. En het aantal is in mijn optiek niet extreem. Als je maar kan genieten van al het moois. Toch wel nieuwsgierig; heb je een mix van automaten, handopwinders en quartz of heb je een voorkeur voor 1 type? Ik heb zelf altijd quartz gedragen maar de laatste paar jaar absolute fan geworden van automaten. En daar is helaas veel keuze in… :sweat_smile:

1 like

Dat en nog solar ook ! :innocent: zonder speciale voorkeur.
Het gaat van duur tot een kermishorloge.
En vragen om een foto van het geheel is zinloos, aan die zelfpijperij doe ik niet mee.
:tongue:

2 likes

35 horloges is natuurlijk onzin, maar een huis van 200 m2 ook, en een dikke auto ook, en merkkleding ook, en zo kan ik nog wel even doorgaan…
Dus als jij er bij van wordt, lekker van genieten en mijn mening negeren :slight_smile:

Oeps, dan scoor ik behoorlijk goed op uw schaal :sunglasses:

8 likes

:joy: :+1:t2:

16 likes

Oeps, bedoel natuurlijk horloge zelfpijperij :innocent:
Dat Porsche wrak is al tig keer de revu gepasseerd.

2 likes

:grin:

3 likes

Mooi!

35 horloges, belachelijk Hendrik.:thinking:

1 like

Alleen als je ze allemaal tegelijk draagt.

1 like

Lekker man!

Collega Porsche rijder!

En 35 horloges? Dan begin je net met de hobby.
Boven de 100 is het leuk.

Ik zag vanmiddag trouwens dat ik van 4 verschillende modellen horloges er 3 nagenoeg identieke bezit.

Er is een hele bizarre nagelnieuwe, aanwinst naar me onderweg…

6 likes

Jij krijgt vast elk jaar een of meer hele mooie wijnen van je horlogemaker om al die 35 stuks te laten onderhouden zoals het hoort na elke 5-10 jaar:)

1 like

Mijn horlogemaker komt vrijdags op de koffie en zo nu en dan op dat moment gebak bij me eten. Bloedserieus.

Geloof dat er doorlopend iets van 5 horloges weg zijn voor service.

3 likes