Is dit bandje te raar?

Beste forumleden,

Ik heb jullie advies nodig bij een prangende kwestie.
Kijk, het is bekend dat ik van aparte bandjes houd. Zo ben ik voor zover ik weet de enige op dit forum die een band bezit die is gemaakt van een honkbal. Nee, niet van een handschoen, maar van een echte honkbal. Topic daarover hier.

Ook voor fraaie kleurencombinaties draai ik mijn hand niet om. Ooit ben ik op het forum beland omdat ik info wilde over dit horloge:

image

Dat kwam er nooit (de info niet en het horloge niet), maar zie bijvoorbeeld deze magnifieke kleurenpracht door de combinatie van mijn Seiko Cocktail Time Blue Planet en een honingbruin krokobandje:

Grappen over kleurenblindheid werp ik verre van mij. Mijn vader was kleurenblind en mijn zoon is kleurenblind (grappig genoeg geërfd via zijn moeder), beiden groen/rood. Maar ik zie gewoon alle kleuren.

Zo nu en dan tref ik op het net een bandje aan dat ik dusdanig interessant vind dat ik de drang niet kan weerstaan om hem aan te schaffen om op een bepaald horloge te proberen. Zo heb ik een uitermate interessant donkerrood kippenbandje, waarvoor ik inmiddels geen passend horloge meer heb, maar dat is nou eenmaal het risico van flipperen.

donald_duck_flipism

Maar dat is een ander verhaal. Dan nu waar het om gaat:
Tijdens wat doelloos rondstruinen op Etsy trof ik een band aan waarvan ik op het forum nog geen equivalent had aangetroffen. Alleen al de naam die de verkoper er aan had gegeven was veelbelovend: “Black ostrich paws leather watch band leather watch band 16 18 19 20 21 22 men’s vintage strap watch bands ladies ostrich watch bands”.

“Only one available”. Ook dat nog.
Ik zocht voor mijn Speedmaster FOIS nog een exotisch bandje, en in een opwelling haalde ik de trekker over, zoals dat vaak zo beeldend op het forum wordt gezegd.

Ik zette de Speedy erop en postte hem in “wat dragen we vandaag”. Niks aan de hand, 34 likes, geen lastige vragen.
Echter, toen ik het in het dagbrakerstopic (of nachtbrakerstopic kan ook, boeit verder niet) liet zien was hoon mijn deel. Men vond het een lelijk bandje. Er werden ook insinuaties gepost over mijn bandensmaak in het algemeen.
Feit is dat in de brakerstopics over het algemeen vreemde mensen rondhangen. Mensen met verstoord dag- en nachtritme, mensen met rare kronkels, mensen zonder smaak, kortom: gewoon rare mensen. Ik kan niet klakkeloos afgaan op hun oordeel over bandjes of horloges. Zo vaak slaan zij de plank gigantisch mis. Toch ging de twijfel knagen. Heb ik met dit bandje een kat in de zak gekocht?

Daarom heb ik dit topic aangemaakt, om de meningen wat breder te peilen. Let wel: ik vind het zelf een smaakvol en origineel bandje. Zwart met witte tonen, en in die hoedanigheid uitermate geschikt voor een Speedmaster, met zijn zwarte plaat en witte indices.

Om jullie niet langer in spanning te houden hier de foto’s.

Het liefst hoor ik jullie mening in woorden, maar laat ik in de geest van het forum ook maar een poll aanmaken:

  • Dit bandje kan echt niet hoor Blauwbeer
  • Blauwbeer, wat een fraai, origineel en passend bandje
  • Ik vind hem stiekem mooi maar zou hem op HF niet durven te dragen
  • Hm. Ik twijfel

0 stemmers

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening. Waarvoor nu reeds dank.

20 likes

Laat je niks wijs maken, jij bent een echt stijl icoon. Dat weet je.

giphy (4)

13 likes

Ik wacht even tot de rest heeft geoordeeld.

4 likes

Beer, deze band is gewoon heerlijk op de speedy :ok_hand:

3 likes

Nog steeds. :rofl:

2 likes

Hmmm.

3 likes

Het is een prachtige band maar niet op je FOIS. :man_shrugging:

Het past niet bij de functie van dat horloge. Daar moet een racingstrap, vintage of nato op.

Maar als jij het mooi vind is het toch ook geweldig. Ik krijg dagelijks dit soort foto’s toegestuurd dus maak je niet druk over gekke combinaties! Wij moeten ook nog iets te lachen hebben!

6 likes

3 likes

In Speedmaster Only zie ik wel veel kroko, hagedis, zelfs slang. Dat is not done?

2 likes

Hugo aan de telefoon! Of iemand weet waar zijn schoenen zijn gebleven 
 :wink:

PS Ik vind het niet passen(d). Sorry, smaakdingetje denk ik. :see_no_evil:

5 likes

Speedy op leer?
Het is al miljoenen keren geprobeerd.
Het blijft voor mij een nee.
Origineel staal, daar gaat niets boven.

3 likes

Zoals de Engelsen zouden zeggen ‘not too bad’.

4 likes

Bandje is niks mis mee, maar niet op de speedy.

3 likes

Koop toch de originele band, zoals het heurt! :face_with_monocle:

1 like

Prima match toch.
Enige side note, vind 'm wat dunnetjes maar dat heb ik snel bij banden :wink:

Edit: heb gevote voor de laatste optie😜.

1 like

Leuke band maar op een speedmaster vindt ik hem persoonlijk niet gaan.

1 like

Hoho dat is mijn mening voor zover dat wat waard is. Maar ik ben voor vrijheid, blijheid! :tada:

1 like

Ik is een optie in de poll “Het kan wel (een speedy kan immers alles hebben) maar ik vind het niet mooi”

1 like

De extremen zitten in dat ene topic idd, maar velen daarbuiten doen ook raar hoor.

Bandje a mag niet op dat type horloge want de functie van het horloge laat dat niet toe
echt
maar de looks tellen toch?? Man net of je naar de maan gaat met jou speedy.

Een duiker mag niet op leer, nog zo eentje
Joehoe, als het toch mooi staat is het toch goed!
Meeste duikers gaan bij wat regen al onder de mouwen


Dus Beertje hierbij mijn mening 100% gebaseerd op de looks,. MOOI MAN!

7 likes

Twijfel

Volgens mij komt het door het onregelmatige wit op de band. Je Speedy is druk, maar perfect symmetrisch. De band vind ik onrustig, waardoor het geheel het voor mij niet zou zijn.

wat is dat witte sowieso? Zijn het soms zijn achterpoten?

2 likes