Het lijkt er op dat de roest vanuit de drukpin komt, waarmee je een stalen band inkort/verlengt. Heb je die specifieke pin er al eens uitgedrukt? Zoals elders uitgelegd, rvs kan aangetast worden door roest, als iets roestigs er tegen aan wordt gelegd
Meestal met een pannen sponsje weg te halen.
Overigens had ik van Ali zgn. rvs zeeppomp opzetstukken. Die begonnen ook spontaan roest te vertonen maar niet heel ernstig. Na met pannen spons te hebben schoongepoetst kwam het niet terug.
Ik zou de Steeldive shop benaderen. Misschien sturen ze een nieuwe armband op. Het zit niet op de kast zelf, wel?
Dank je voor de tip, het komt niet van de pinnen. Je kunt de roest met een sponsje zeker verwijderen. De shop zegt dat ik het horloge moet terugsturen, maar war gebeurt er dan? Op de kast zit niks.
Ja, dat is natuurlijk overal zo.
Zolang jij het niet terug stuurt kunnen ze niks doen.
Als ze zeggen dat je het terug moet sturen zou ik dat doen, anders gebeurt er zeker niks.
Dit lijkt meer op vlekken die ontstaan als je met ijzer bezig bent. Ijzer vijzel laat ook roest vlekken op RVS achter. Sterker nog heeft een versterkend effect.
Kan zoiets stoms zijn als hogere carbon content in het staal, en een groter ijzer-gehalte, minder niet-magnetische elementen in de legering. Verklaart zowel de roest als het magnetisme.
Wat ze verder gebruiken zal mij aan de hol roesten, wat mij eerder stoort is dat je het niet echt weet, omdat het van batch tot batch zou kunnen verschillen zonder dat ze de plicht voelen om dat mede te delen.
Misschien toch? Ik lees in sommige berichten dat het dan wegblijft. Maar iets anders, wil je dit om je pols? Ik bedoel ten aanzien van je huid en gezondheid.
Nog nooit meegemaakt, met een horloge, roestend rvs.
Maar ja, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, staat RVS ook niet voor âroestvrijstaalâ, maar voor âroestvaststaalâ. Dus het kĂĄn wel roesten. Heb dit dan ook al irritant veel met zeeppompjes meegemaakt.
Moest even aan deze helden van de '80s NederPop denken. âEen pakketje schroot, met een dun laagje chroomâ.
Nee hoor, grapje, @junksculp . Denk dat je gewoon pech hebt. Terugsturen en om een nieuwe of geld terug vragen. Succes!
Zelf heb ik nog nooit een Chinese rvs band zien roesten en Steeldive is zeker geen slechte kwaliteit. Ik heb heel wat van die banden in huis en gehad, ergo bekende merken laten het merendeel van hun banden in China maken, behalve misschien die Zwitsers.
Bedenk wel dat het retour sturen een paar tientjes gaat kosten. En met een beetje pech mag je ook opnieuw import kosten gaan betalen als ze een nieuw of gerepareerd product versturen.