ML is in mijn ogen niks bijzonders, maar dat is ook ontzettend oninteressant! In mijn ogen maken ze vaak mooie horloges en daar doe ik het voor!!
Ik heb geen enkele bijzondere horloge in de collectie, gewoon horloges die ik mooi vind.
Ik denk dat als je nu een Rolex en Maurice Lacroix voor list koopt, de Rolex toch echt net iets minder afschrijft dan de ML.
De masterpiece lijnen zijn wel stijlvol vind ik en zeer goed afgewerkt
Veel ML bezitters zeggen hier dat je echt wel waar voor je geld krijgt en als je wat research vericht vind ik ook alleen positieve reacties.
Ikzelf start eind dit jaar te sparen voor een ML masterpiece
Dan heb je de masterpieceās nog niet goed bekeken
Mode bestaat al veel langer dan horloges. We moeten eens ophouden met nodeloos snobisme jegens mode. Op het eind van de rit is dat ook een veel grotere industrie met veel verder reikende invloed. En wat we er verder ook maar van vinden, we hebben kleding harder nodig dan horloges.
Er is dus niets mis mee om als horlogemerk aan de modewereld gelieerd te zijn.
Prachtig
Ja hoor
Procentueel misschien āNet iets minderā maar in volume blijft het veel of nog veel meer.
Heerlijk Ben hem daarstraks weer even weesten passen⦠en wat zit dat ding als gegoten! Fijner als mijn IWC met dezelfde looks (de oranje band en stalen kast)⦠maar ik koop pas als mijn LV weg is
Ja draagt zo comfortabel om de pols ondanks zijn 42mm, door de smalle lugs echt lekker. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem met flinke korting heb gekocht. Bizar dat die LV nog niet weg is, prijs is echt Scherp.
Ik heb de Aikon inderdaad 2 keer gekocht omdat ik hem mooi vind! Horloges zijn als je het mij vraagt gebruiksvoorwerpen en geen investeringen. Een van de leukste aspecten van de hobby vind ik het uitproberen van verschillende merken en soorten horloges. Daarom is het voor mij belangrijk dat ik een horloge kan kopen in de buurt van de prijs waar ik hem ook weer voor kan verkopen.
Iedereen beleeft de horlogehobby anders, en als je van plan bent een Aikon lang in de collectie te hebben dan doet afschrijving er inderdaad niet toe. Zelfs wanneer je list betaalt heb je een prachtig horloge. Maar mocht je ooit iets anders willen proberen dan is het zonde van het geld.
En zo is het helemaalš
Mijn eerste eigen aankoop in 1987 bij de dorpsjuwelier een ML.
Lange historie maakt het niet per definitie bijzonder inderdaad, maar relevante historie kan dat het wel maken. Als we het dan over Cartier hebben met bijvoorbeeld de Santos, is dat toch maar even het eerste piloten horloge wat het daarmee ook nog eens als model vele malen langer succesvol doet, en voorlopig zal blijven doen dan een merk als Maurice Lacroix waarschijnlijk ooit mag durven dromen. Dat kan ik best als bijzonder bestempelen denk ik.
Overigens heeft ML daar weer zijn eigen bijzonderheid, net zoals de meeste merken dat hebben. En als iedereen bijzonder is, is niemand het. ML is een prima horlogemerk dat je zelf bijzonder maakt als je de waarde erin ziet.
Zo heb ik dat met Longines. Mooie, lange en relevante historie enzo. Maar laten we eerlijk zijn, dat is voor het overgrote deel vergane glorie. Ik heb mijn eigen band met het merk en zie de bijzonderheid daardoor ook in het moderne Longines. Kan ons het schelen wat anderen bijzonder vinden toch? Voor wie doen we het nou?
Zeker eens. Maar laten we wel wezen dat er een verschil bestaat tussen een gerenomeerd horlogemerk dat ook als modemerk actief is (en andersom) en modemerken die sieraden aan mannen willen slijten en slim bedacht hebben dat dit waarschijnlijk alleen gaat lukken als het sieraad er grofweg uitziet als een horloge, dat wel sociaal geaccepteerd is voor mannen.
Dat soort horloges zijn kwalitatief dan ook vaak echt niet meer dan iets wat er grofweg uit ziet als een horloge en dragen nou niet echt positief bij aan het āaan de modewereld gelieerd zijnā.
Leuk te lezen, al deze meningen. Ik heb er twee in mijn collectie. Sporadisch dragen, maar dat geldt voor al mijn horloges.
Dat klopt wellicht, maar in de horloge-horloge wereld is ook niet alles pluis. Los van Spaghetti Scametti-achtige microbrands en kickstarters die de boel gewoon belazeren zijn daar de zouteloze hommagemerken, en de mallwatches die nog steeds door Tissot, Citzen en anderen geproduceerd worden. āEen echt horlogemerk zijnā is ook niet per se positief.
Ik denk dat het zinvoller is om over kwalitatief en designmatig goede en slechte horloges te spreken, in plaats van dat steeds de neus ophalen voor het woord mode.
Die zijn ook zeer zeker heel erg lang schuldig geweest aan het produceren van zouteloze mallwatches. Dat klopt. Ook met uurwerken die de naam Longines niet waardig zijn.
Dat heeft Swatch als conglomeraat goed verneukt.
Fair enough
Die met die blauwe plaat is wel erg mooi!