Is een Maurice Lacroix iets bijzonders?

Zelf begonnen met deze Maurice Lacroix die ik eigenlijk 70% van de tijd pak. Simpele Quartz dus ideaal als grab and go.

Er staat er ook eentje te koop hier op het forum voor een zachte prijs. Zie dat je TL1 bent dus deze mogelijk nog niet kan zien, maar bij interesse laat het maar weten.

Speciaal deze gekozen omdat ik hem mooi vind en hij bij me past.

8 likes

Voor Rolex betaal je standaard al teveel😉

1 like

Even in mijn verzameling gekeken en ik blijk er 3 te hebben. Niet zo mijn smaak vandaar zaten ze in een vehuisdoos verstopt

3 likes

Jaaaaa, echt wel prachtig en in mijn straatje, maar die naam…

Net zoals met Longiness, daar vind ik dat logo ook zo niet mijn stijl/ding. Edoch ik de Hodinkee limited dan weer wel mooi vind. Maar das wellicht voer voor een ander topic; om welke ongenuanceerde reden vind je een merk niks?

4 likes

Dat heb ik met hublot haha, verder vind ik die zulu best wel lekker. En het logo van Longines is echt niks mis😉

2 likes

Soms is het net alsof smaak subjectief is.

4 likes

Ik moet aan een Magnum ijsje denken bij deze foto, daar hou ik ook niet van.

2 likes

Erg dat je dit vergelijkt met de prachtige modellen die ze maken. Ik denk dat je deze niet echt kan vergelijken met de masterpiece’s :wink:

1 like

Toch was deze Calypso één van de omzetmakers in de beste jaren van ML, de jaren 90.

2 likes

Snap ik maar als hij zelf zegt dat het zijn smaak niet is denk ik niet dat het een goed voorbeeld is in een topic waar iemand vraagt naar wat voor een merk ML echt is.
Dan kan je in mijn ogen beter eens een masterpiece voorleggen, mijn mening uiteraard.

2 likes

Maar de Calypso is/ was toch ook echt ML.

En de huidige Aikon is natuurlijk een slap aftreksel van de eens zo populaire Calypso.

2 likes

De ranking volgens Relozo…

1 like

Geen idee of het een slap aftreksel is… De Aikon heeft een eigen “smoel” en dan doen ze best goed. Je vindt het mooi of niet. :wink:

3 likes

Daar ben ik wel benieuwd naar…

1 like

Ja geef ik je helemaal gelijk in maar ik snap gewoon niet dat als je zegt dat je het zelf niet mooi vind waarom je het dan wil laten zien?
Juist hetzelfde als je zou vragen: wat voor merk is seiko?
Gaje dan ook alle modellen laten zien die je zelf niet mooi vind of degene die je zelf wel mooi vind?
Ik denk dat je de persoon met de vraag meer helpt met het 2de maar dat is weer mijn mening. Ja het is ML dat is waar maar het zijn wel ML’s waar je echt al fan van moet zijn of toch de design’s. Uiteraard moet je dit van alles zijn maar om te antwoorden op iemand die het merk wil ontdekken zijn er mooiere modellen denk ik.
Laat me eerlijk zijn ik ben echt fan van het merk en ga me na wat sparen een ML masterpiece aanschaffen tegen list prijs.
Ja zo een fan ben ik van het merk maar deze gouden horloge’s die zijn getoond vind ik spuuglelijk…
Mischien ben ik de enige :slightly_smiling_face:, daarom dat ik vind dat er andere modellen kunnen worden getoond.
En uiteraard is smaak zeer persoonlijk want er zijn wel meer signature watches die grote merken polpulair hebben gemaakt voor de jaren 2000 die ik echt zeer zeer lelijk vind.
Mischien komt het mede door men leeftijd :slightly_smiling_face:.

1 like

Helemaal akkoord en ik vind de venturer ook wel mooi maar dat is uiteraard ook weer persoonlijk :blush:.
Agja ik ben gewoon fan van het merk en ik vind dat ze serieus worden onderschat.
Ik heb bij roemer ook voor de etalage gestaan bij de masterpieces en ze zijn echt meesterlijk :wink:.

4 likes

Of je de Aikon een slap aftreksel kunt noemen, weet ik nog niet zo net, Ron. Smaken veranderen, en als je het over een tijdspanne van decennia hebt kun je het ook een modernisering noemen. De laatste jaren zijn veel horloges strakker/hoekiger geworden, en daar past de Aikon prima in. Getuige het aantal verschillende kleuren en uitvoeringen dat ML uitbrengt is de Aikon kennelijk een model dat nu behoorlijk omzet oplevert voor een relatief klein merk. Ook hier op HF zijn er aardig wat langs gekomen.

Als je meer van vintage houdt of bijpassende rondingen kan ik me voorstellen dat de Aikon serie je niet aanspreekt. Zelf ben ik niet zo van druk of bling-bling, maar de Aikon automaat sprak me dan toch wel aan.

1 like

Ik chargeer een beetje …… :slightly_smiling_face:
Maar de Aikon is duidelijk afgeleid van de Calypso, en beide vind ik ze niet mooi.
Maar dat is een kwestie van smaak………

4 likes

Een paar Maurice La Croix horloges die mijn interesse hebben zijn de volgende.:thinking:

Ps ze staan te koop , de foto’s komen van het internet, ik heb ze dus niet zelf, helaas.:crying_cat_face:
De meeste zijn gebruikt en waarschijnlijk niet meer nieuw verkrijgbaar😿

4 likes

Een paar Maurice La Croix horloges die mijn interesse hebben zijn de volgende.:thinking:

Ps ze staan te koop , de foto’s komen van het internet, ik heb ze dus niet zelf, helaas.:crying_cat_face:
De meeste zijn gebruikt en waarschijnlijk niet meer nieuw verkrijgbaar😿

5 likes