Altijd weer bijzonder om te horen dat bepaalde batterijvervangers (lees onvoorstelbare prutsers) zo’n
horloge naar de filistijnen weten te krijgen.
Ja, vond het wel zonde. Maar heeft natuurlijk niks met de kwaliteit van ML te maken. Wel erg jammer dat er weinig over te vinden is op dit forum. De kortingen maken mij wel huiverig.
Ze passen bestaande uurwerken aan met complicaties en versieringen als ik het goed heb.
Frederique Constant
Maurice lacroix
Patek phillippe
Franck Muller
Christoffer Ward
Armand Nicolet
Ik weet niet waarom maar het spreekt mij allemaal niet aan
PP hoort in een ander rijtje hoor, of het je aanspreekt of niet …….
Ja dat is ook zo vandaar mijn emoticon. Ik mag het eigenlijk niet zeggen. Die dubbele namen op een dial van het horloge dat vind ik gewoon niet mooi.
Not to mention the wijzerplaat
Yes, die ook
Heb ooit een Pontos gehad, en die beviel prima.
De laatste tijd valt mijn oog op hun z.g. “masterpieces” Ben geen kenner van uurwerktechnologie maar zijn die horloges hun steviger prijs waard?
Nee.
Allemaal erg lelijk.
Kijk:
Hier een entry level masterpiece uit 2005 toen ze nog fraai waren.
Ze doen wat andere merken ook doen.
Misschien?
Geen idee waarom ML de masterpieces van nu zo onesthetisch fabriceert?
Oh wacht @koetsjh heeft een mooie
Sarcasme?
Dat mag je zeer zeker wel!
Bij mij:
Cartier
Rolex
Breitling
Tag heuer
Omega
Tudor
Ik kan er ook niet aandoen maar ik vind er niet veel mooi aan.
Wat niets zegt over hun kwaliteit uiteraard!
Patek en audemars maken mooie en afschuwelijke dingen.
Maarja dat is met veel merken zo .
Koetsjh heeft een hele mooi!
Anders naar wat oudere modellen kijken, zijnerg mooi.
Heb zelf een flyback uit de masterpiece lijn.
Ik vind het niets bijzonders, beetje massaproductie merk lijkt mij.
Haha maar wat blijft er dan nog over?
Citizen, seiko, bulova, tissot, JLC, VC,
maurice lacroix, casio/g-shock, longines en op de eerste plaats… Grand seiko natuurlijk .
Ik vergeet er wel een deel waarschijnlijk maar deze ben ik toch al wel fan van kan ik zeggen.
Natuurlijk is dit allemaal een kwestie van smaak hoor.
Sommige merken hebben een betere kwaliteit bij degene die ik afkeur t.o.v. degene die ik goedkeur.
Het gaat zeker niet om kwaliteit maar de merken die ik opnoemde hebben alemaal echt enorme storende dingen in mijn ogen.
Tudor met zen lelijke wijzers, rolex met 27 zinnen tekst op de wijzerplaat, cartier voor mijn overoverover grootvader, tag heuer met zijn lelijk kadertje als merkteken, breitling hun bezels komen precies van bij de metaalafdeling op mijn vroegere school.
Omega hun dials en wijzers daar ben ik ook geen fan van.
Ow ja en panerai… jezus christus waar hebben ze dat vandaan gehaald .
Niet mijn ding.
De merken spreken me ook gewoon niet aan in het algemeen, audemars maakt mooie dingen maar die oak is om te kotsen vind ik.
Eveneens met patek, die maken echt verbluffende dingen maar ook echt afschuwelijke.
Uiteraard een kwestie van smaak want ik zeg niets over de kwaliteit van de merken maar gewoon het uiterlijk in mijn ogen .
De masterpieces zeker niet.
Ik heb zelden zoveel onzin bij elkaar gelezen……
Bijvoorbeeld je mening over Breitling hieronder….heb je ooit wel een eens een Breitling Premier gezien ??
En over Cartier voor je overoverovergrootvader ….? Dat is nou net een van de hippere merken in het hoge prijs segment.