Is een smartwatch een “horloge”?

Da’s mooi, wordt die van mij wellicht een collectersitem :joy::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Dief van de eigen portemonnee. :upside_down_face:

Ik heb er ook nog een.

1 like

Een smartwatch is wifi en is dus een digital gadget.
Dat je de tijd er gratis bij krijgt maakt het nog geen horloge.

2 likes

Ja.

Ik heb Grand Seiko en Credor hoog zitten, maar ook daar zit in de uurwerken weinig tot geen handwerk. Die beveling op die bruggen is allemaal machinaal gedaan.

Voor echt, echt handwerk op het uurwerk kom ik bij de Saxonia Thin uit van A. Lange & Söhne.

2 likes

Is een tesla een auto?

Ik denk het wel. Smart watch is denk ik ook een horloge.

Vinden wij ze mooi? Nee, net als een tesla. Wel gemakkelijk.

1 like

Handig is het wel.

Neen.

Ik zie een horloge ook als een sieraad waar je toevallig ook de tijd op kunt aflezen. Nu vind ik de meeste smartwatches nu niet echt hoog scoren op het gebied qua sieraad maar handig is het soms wel bij sporten ed. en toevallig zit het om de pols :stuck_out_tongue_winking_eye: ja het is een horloge maar zonder ziel.

Kun jij me uitleggen waar de ziel zit op mijn horloge? Plaatje zodat je het aan kunt wijzen:

:wink:

Ik denk dat mensen over zestig jaar ook gaan zitten zeveren dat die oude Apple watches tenminste nog een ziel hadden. Maar ik ga dat niet meer mee maken.

1 like

Een ziel is überhaupt lastig aan te wijzen :point_right: dat moet je voelen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kan beide zeer waarderen. Maar als ik moet kiezen dan ga ik voor een analoog.

Maar volledig eens met je bewering dat er over 60 jaar weer zo geschreven wordt over de smartwatch.

1 like

Kennelijk was mijn Apple Watch geen horloge want de foto is gevlagd. :joy:

Wat is het dan wel? Een gagdet?

AAAABRhBpSgAGKrvLrtQVkwaX11oDYta8vubBzIW7Wv1YpCNo-kg9WTiYbxshD1GGQW_X2xPoha_YRxwJ-5A1nTignbErML8DkvoTUj_

1 like

De ziel zegt tiktiktik. En bij de onrustige zielen voel je soms de rotor.

Ja.

Naast de uitleg die als screenshot in de post staat?
Simpel, de tijdweergave is te alle tijden het meest dominant aanwezig op de (standaard) schermopties van de Apple Watch. Daarnaast kun je naar eigen inzicht complicaties toevoegen (zie het als sub-dails) om in het klein wat extra info naast de tijd te kunnen aflezen. Wil je echter nog meer functionaliteiten gebruiken er op, dan moet je dit bewust openen om van het hoofdscherm met de tijdweergave af te gaan. En dan nog staat er in ieder scherm van een geopende app de tijd digitaal bovenin de hoek.
Dit omdat… de tijdsweergave nog steeds het hoofddoel is van het apparaat wat zij “horloge” noemen :wink:

Klopt, net als bij de iPhone presentatie er heel veel aandacht ging naar de andere functies als “telefoon”, terwijl dat toch ook echt het hoofddoel was destijds, een telefoon met extra functies.
Sterker nog, de Appstore kwam zelfs pas een jaar later dan de iPhone,
de extra functies welke we nu als essentieel zien voor een “telefoon” waren er nog niet eens.

1 like

Dan is een klok ook een horloge en een smartphone ook :grin:

1 like

Kun je aan de hand van een foto van een forummer uitleggen waar zijn verstand zit?

Je argumentatie overtuigt - vrees ik - niet helemaal.

1 like

En deze zegt iets sneller tiktiktik en heeft ook een rotor.

Dit zou tegen een smartwatch aan hangen, want quartz, radio en GPS antenne, zoekt zelf uit waar het is en zet de tijd gelijk:

Dit is weer wel een smartwatch, want meer een soort van boordcomputer/PIP-Boy light.

De ziel zegt alleen tik tik wanneer hij dat met 2,5-5Hz doet. Zodra er over een slordige 32.768Hz wordt gesproken heeft het geen ziel meer.

Kleinzielig, dat is het.

3 likes

Mensen zijn een apensoort, in de familie van Chimpansees, Bobobo’s en Gorilla’s enzo. Dus: een smartwatch is een horloge (al mag de mijne niet in de box bij de andere horloges).