Pff, 28K voor een Hublot.
Kan me niet voorstellen dat je dan veel vrienden hebt.
bruh
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: Het lijkt inderdaad een vraag die onmogelijk te beantwoorden is.
Touché.
I beg to differ.
SBGY003
Die gaan nu voor 10K.
SBGW252
Rond 20K.
Hoppa!
Wie heeft vrienden nodig, als je een Hublot hebt…
Wanne saaie GSen heb je uitgezocht zeg
Ik wil hoekige kasten
In Albanië zie ik Hublot veel. Het is een populaire klok voor de mannen die het in Europa hebben gemaakt en met AMG’s door het centrum van Tirana knetteren. Vaak heeft het vrouwtje er ook een om. Oja, ook de Rolex YM2 doet het hier goed, ook in volledig goud.
Yacht master 2 is duurder dan 10k
Brurgb
Mijn partner is een Kroatische die een teringhekel aan Albanezen heeft. Niet een beetje een hekel, maar echt een enorme teringhekel. Ze slijpt haar messen al als ze het woord Albanië nog maar hoort.
Waarschijnlijk juist omdat haar moeder Macedonisch is, en al die kut-maffioso die jij met die Hublots ziet in Macedonië en Kossovo vrouwen pakken om te verhandelen. Ook worden er veel drugs en wapens gesmokkeld, en proberen ze Kossovo van Servië af te troggelen met malafide praktijken.
Mocht je nou een eerlijke Albanees zijn: Prima. Chapeau. Maar weet dat de onfrisse elementen in je samenleving niet direct voor veel liefde bij de buren zorgen.
Een Hublot big bang past mijns inziens erg goed in het beeld van smakeloze criminele nouveau riche.
Hele bevolkingen tegelijk demoniseren heeft nog nooit veel goeds gebracht. Ik volg Itchy Boots op YT. Dat zou de hele wereld moeten doen, scholen als eerste. Dan krijg je een hele andere indruk van “de mens”.
Leuk artikel: https://thewatchlounge.com/why-do-most-watch-collectors-love-to-hate-hublot-watches/ Nooit geweten dat hublot het franse woord is voor patrijspoort.
Net wat ik zeg: Een eerlijke Albanees? Geen probleem. Maar de kans is aanwezig dat die eerlijke Albanezen ook zeer te lijden hebben onder degenen die in grote luxe leven.
Itchy Boots ten spijt (ik kan haar niet uitstaan, dan kijk ik liever naar The Long Way Down, Around en Up) is het nu eenmaal wat het is:
Albanië staat op de 91e plaats op de Corruption Index, op de 97e plaats qua GDP per capita, en het US department of state zegt dat georganiseerde misdaad een grote impact op het land heeft, ook al proberen ze er wat aan te doen:
Demoniseren is een groot woord. Als Servisch-Macedonisch getinte waarnemer kan ik alleen maar zeggen dat de perceptie is dat ze middels corruptie, omkoping en lobbyen een Albanese claim op territoriums en cultuur pogen te leggen die de Serviers en Macedoniers niet bevalt.
Deze problematiek speelde blijkbaar al in het verenigde Joegoslavië, toen dezelfde georganiseerde misdaad de balkan corridor voor smokkel gebruikte.
Ik heb dit topic in een keer naar beneden getrokken en ben tot de conclusie gekomen dat ik net zoveel wijzer ben geworden dan wanneer ik het topic daadwerkelijk doorgelezen zou hebben.
Doe er uw voordeel mee.
Ik vind het een bijzonder onsympathiek land. Yep, da’s een mening, en yep ik veralgemeen. Het gaat immers aantoonbaar om de meerderheid van de bevolking die er het leven van mijn brethren and sistren zeer onaangenaam en moeilijk maken.
Het antwoord zit reeds in de vraag; eigenlijk niet…
Je zou, gezien het verloop van de discussie, ook kunnen stellen; is een Albanees met een Hublot eigenlijk niet beter dan een Kroaat met een Rolex. Veralgemeniseren is toch wel iets dat we snel doen met z’n allen merk ik…
Leuk volk man, die kroaten. Albanezen…
Ach, als je uit 070 komp is het n Kroaat met een Roleks…
Dat mag ze vinden. Ik ben getrouwd met een Albanese vrouw en die staat heel positief in het leven, draagt weinig haat jegens anderen. Heeft de islam in Nederland ook de rug toegekeerd. Ik vind de Albanezen juist erg vriendelijk en gastvrij. Er is weinig straatcriminaliteit en ik voel mij er erg veilig. Het patriotisme gaat wel erg ver, maar daar zouden wij als Nederlanders wat mij betreft wel wat meer voorbeeld van kunnen nemen.
Helaas zijn er veel jonge Albanezen uit de bergen die in Europa veel geld verdienen in de criminaliteit. Die gaan vervolgens stoer doen met dat geld in de hoofdstad. Aangezien Albanië ooit veel groter was leven er een hoop etnische Albanezen in buurlanden. Deze mensen hebben doorgaans een erg agressieve mentaliteit en hebben weinig respect voor hun buren. Ooit iemand uit Kosovo ontmoet? Grote kans dat hij/zij zegt een Albanees te zijn.
Net als veel Marokkanen in Nederland weten ook veel etnisch Albanese migranten zich negatief op de kaart te zetten. Vaak zijn het de meest trieste mensen uit de bergen.
Maar goed, ik begin maar eens aan mijn lunch. Als je weer eens in Kroatië komt adviseer ik je om ook even door te rijden naar Albanië. Erg mooie natuur, lekker eten en een interessant landschap met duidelijke sporen van het communisme.
Ach, dat doet mijn partner ook, maar als Kroatische met Servisch-Macedonische ethniciteit wordt het vanaf 1991 al gauw wat complexer. Maar zij zelf geeft ook aan dat er prima Albanezen zijn, en beseft uiteraard ook dat ieder land zo z’n zakkenwassers en z’n goeie mensen heeft.
En inderdaad, Kossovo-Albanezen zijn zeker een steen des aanstoots. De hele Balkan wordt bevolkt door een spanningsveld van ultieme gastvrijheid gekoppeld aan achterdocht en corruptie. Ik ben in allerlei delen van diezelfde Balkan geweest, en het is vrijwel overal hetzelfde liedje:
Je moet goed uit je doppen blijven kijken, maar de meeste mensen komen zeer gastvrij over.
Evengoed gaan we de volgende keer dat we in die regio zijn eerst even Bosnië doen, en mogelijk Griekenland. Ik krijg Albanië thuis nog niet verkocht.
zozo. dus 1,5 miljoen Albanezen doen gemeen?