Ik merk zelf dat ik toch een eindje zelfs wat moeite heb gehad om mijn duurste zijnde mijn IWC Pilot te aanvaarden binnen de verzameling omdat’t prijs kwaliteit niet de beste is.
Maar ik kies onbewust tot nu toe altijd voor horloges van 1,5 tot 2,5k en dus zit alles in dezelfde prijsklasse. Maakt het een stuk makkelijker om te wisselen
Wat is het fijnste. Als ik uit ga of ik ga bij vrienden wat borrelen dan vind ik het echt heel fijn om mijn Breitling, Tudor, Tag Heuer of binnenkort mijn Marinemaster te dragen. Ga ik s’ochtends de honden te eten geven en daarna druk aan het werk dan pak ik echt veel liever m’n Florijn of m’n Steinhart. Dat zijn m’n beaters die er desondanks goed uitzien als ik even de deur uit moet.
Over beaters gesproken. Mijn opgroeiende American Bully heeft al tig keer met z’n bek om de Florijn heen gezeten maar werkelijk dus echt nog geen krasje te vinden. Dat is echt een eenzaam sterk horloge. Even onder de kraan en met het brillenpoetsdoekje erover heen en je kunt buiten de deur gaan lunchen met dezelfde klok.
Neen. Ondanks de aanwezigheid van de Daytona heb ik de Gashütte Original altijd de mooiste gevonden. Wat. Een. Klok.
Helaas geflipt en nu terug naar op zoek
Mooie aanwinsten heb jij toch altijd
Welke is die “nieuwe” automaat van Citizen? Das ook wel weer een beauty.
Dank je wel! De bovenste is de nieuwe van de Signature Collection en de onderste is van 1977 en heb ze al even hoor…
Voor mij niet, heb een aantal jaren geleden bij de Lidl een horloge gekocht voor €8,- omdat ik op dat moment geen horloge had.
En dit is het horloge wat ik met het meeste plezier draag.
Waarom, ik hoef niet bang te zijn dat er iets mee gebeurd.
Nee. Mijn duurste(speedy en smpc) draagt niet per definitie fijner dan bijvoorbeeld mijn DA38 of SKX007. Ik draag de speedy en smpc wel vaker trouwens, maar dat ligt niet zozeer omdat ze fijner dragen.
Als je nog maar een horloge hebt, ok, de Rangeman niet meerekenend, dan is dat automatisch je duurste. Gekocht omdat ik dit het meest comfortabele horloge aller tijden vind, niet protserig, bescheiden, heerlijke band, iconisch en overall een topper!
Ook hier is de duurste niet de fijnste.
Achteraf denk ik wel eens dat ik hem niet aan had moeten schaffen, omdat hij te weinig om de pols komt. Kan eigenlijk niet uit.
Ben er te voorzichtig mee…
Van mijn Jaeger LeCoultre Memovox tribute to Polaris tot aan mijn Tissot Visodate en van mijn Rolex BLNR tot aan mijn IWC Aquatimer 3536 verschilt van 12.500€ tot 400€ ik geniet net zo veel van de Tissot als van de JLC en alle andere…
Dit is zo een leuke ( kwaliteits ) comfortabele aankoop geweest. Krijgt veel polstijd.
En kostte ( 2de hands ) NOS minder dan bv een SARB035 !
Roamer RD100 ( Swiss 28800vph, Saffier, Solid Endlinks, 10ATM, Lumed wijzers )
Mijn fijnste en duurste is een SBDX001. Hoewel wat topzwaar compenseert de makkelijke verstelbare staalband zodat ik deze ook tijdens lange dagen draag.
Maar wissel even graag met een Parnis Portugieser, een Invicta 8926, een Blumo, een SKX009, een vintage Tissot PR516 of 526, een Bulova Super Seven Quartz of een SNKL43.
Mijn duurste horloge is mjn explorer 214270. Ik denk dat die wel het fijnste draagt gezien zijn platte afmeting en formaat. Daarnaast draag ik die ook het liefste omdat hij een speciale betekenis heeft.
Beste Daniël, wat een prachtig horloge! Er klinkt een beetje een verontschuldiging door omdat het geen automaat is. Dat is totaal onbelangrijk en misschien ingegeven door de ‘zelfopgelegde’ scheiding van kwaliteit die velen op het HF kennelijk ook aanvaarden.
Harstike bedankt Ogenblik, ik snap wat u bedoeld. Ik bedoelde ook niet dat het altijd een automaat moest zijn. Ik heb zelf naar het quartz model gezocht. Omdat ik graag mijn grail horloge graag wou kunnen pakken wanneer ik wou. En hem dan niet elke keer op tijd hoeven te zetten. Ik ben ook super blij met mijn eerste omega en er zullen zeker meer volgen.
Vind ik juist helemaal niet…
Ook eigenlijk een duikklok…