Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Wel? Ik niet :thinking:

Tuurlijk ik verkoop ook het liefst alles voor meer of hetzelfde als wat ik (nieuw) heb betaald. Maar ik kan een heleboel willen :sweat_smile:

Je had in eerste instantie al geen volle pond moeten betalen, nu wil je iemand anders laten betalen voor jouw fout.

Als je wil verkopen dan zul je een (huidige) marktconforme prijs moeten hanteren, en anders hou hem gewoon zelf in plaats van jezelf voor schut te zetten door 50x te uppen en telkens €1 van de prijs af te halen (of zelfs te stijgen). In feite hoop je dan op een onwetende koper die in goed vertrouwen er in trapt en te duur een 2ehandsje koopt.

PS. nu lijkt het net alsof ik het over of tegen jou heb, dat is niet het geval. Ik heb het over in het algemeen en tegen/over niemand in het bijzonder.

2 likes

Afkraken heb ik nog niet gelezen, wel dat mensen wat realistischer moeten zijn met doorverkopen van Oris. Echt sommige vragen prijzen waar elke realiteitszin aan ontbreekt…Ook bij andere merken hoor. Ik ben gek op longines maar weet dat niet iedereen dat is en de prijzen voor gebruikt hier dus ook naar zijn…

2 likes

1500 voor me horloge zelf ook betaald !!!

:joy::joy::joy::joy::joy:

3 likes

Precies dit.

2 likes

Ja, dan kijk je naar de aanschaf datum, 3 jaar geleden, slechts 2 keer per dag om de pols geslingerd, in de ochtend, en na het sporten weer.

2 likes

@ErwinJ krijgt wel fanbase van alle kanten.

4 likes

“Dit heb ik er zelf ook voor betaald”
:rofl:

Nog wel acceptabel als het horloge letterlijk twee dagen oud is maar daarna… neh

2 likes

Het blauwe gedeelte is geen rocket science. Zit je niet in het exclusieve genre (waar je soms echt maar net een liefhebber voor moet vinden), maar verkoop je niet. Dan vraag je teveel.

Je ziet vaak dat sommige leden altijd heel veel ups nodig hebben om van hun waar af te komen, en andere er altijd zo van af zijn. Die eerste is meestal bang voor afschrijving of beroept zich op niet courante prijzen (“goedkoper vind je ze niet op chrono, binnen de EU, van dit jaar, in deze staat”). Die tweede accepteert dat hij of zijn niet het onderste uit de kan haalt.

4 likes

Helemaal mee eens, het geldt zeker voor meerdere merken … er zijn er in het blauwe gedeelte die echt een plaat voor hun kop hebben en na maanden nog steeds vasthouden aan de vraagprijs of er een paar tientjes afdoen… lachwekkend … :joy:
Als je hier op het forum een realitische prijs vraagt, voor welk merk dan ook, dan verkoop je het horloge vanzelf.

“Heb ik er zelf ook voor betaald”, is ook zo’n vage kreet … ja,en… ?

5 likes

Ook niet (wat mij betreft), tenzij ik er zelf niet nieuw aan kan komen.

2 likes

Roep ook maar wat, dat mag in dit topic

2 likes

Het is eigenlijk vrij simpel… en dat is dat de naam (Oris) van het merk elke sjeu van een Zwitsers kwaliteit product ontbeert.

Merkbeleving is een van de belangrijkste redenen om voor een duur merk horloge te kiezen. Dat is gewoon niet aanwezig bij Oris. Sommigen Oris horloge zijn echt mooi. Maar geenzie mij een mooie Oris van 2k plus dragen” mooi.

3 likes

Zeker… !

1 like

Ik denk dat met Oris niks mis is. Nog independent en voor vrij leuke leuke prijzen te koop met meestal bewezen werkpaarden onder de kap.

Of 3k voor een manufacture met wat was t? 10 jaar garantie. Onderhouds interval 10 jaar en 5 dagen gangreserve veel is? Tsja.

Persoonlijk vind ik wel dat ze met die vrij recente gouden voor ca €15 k wel helemaal de plank mis slaan.

En daarnaast lijkt Oris een van de merken op hf Meistersinger en GS zijn er nog zo een waarmee verwacht bij aanschaf minimaal 25% korting verkregen is en bij doorverkoop hier daar nog eens minimaal t zelfde af gaat…

Tsja

@ronp Ik zou t niet erg vinden dat er een nieuwe regel komt. Net zoals t forum van onze oosterburen ooit had. Ik weet niet of je die kent?

1 like

Zelf heb ik onderstaande Oris gehad. Geweldige kwaliteit en draagcomfort. Mis deze wel een beetje.
Zit af en toe weer te kijken om er eentje aan te schaffen voor erbij. De mijne heeft het veld verlaten om te upgraden. Dat gebeurt volgens mij wel door meer mensen.

2 likes

Maar deze kun je voor een mooie prijs doorflippen.

1 like

Misschien is het zo uit te leggen… te koop, auto 1 jaar oud maar 10x uit de garage geweest…wil er …euro voor…Heb ik zelf ook betaald. Klinkt voor elk weldenkend mens vrij lachwekkend maar hier zie je het vaak.

2 likes

Mijn merk is het ook nog niet. Wie weet ooit in de toekomst. Uit het niets ook ineens een Tudor gevonden die ik wel mooi vind. Heb een paar weken terug via het forum een Meistersinger gekocht, omdat ik hem mooi vind, die zal ik ook echt niet snel te koop aanbieden, koop alleen een horloge als ik hem zelf mooi vind.

@erwinj van mij krijg je echt complimenten voor de originele manier van het proberen te verkopen, met humor en veel moeite!!!

2 likes

Dat zal… maar blijkbaar wel bij de grote meerderheid.

Als je voor een etalage staat met grote bekende merken, IWC, Omega, AP, Rolex, Zenith, Panerai, Breitling, JLC, Patek, VC, Tudor, Tag Heuer, Longines, Glashutte Original, Lange, en ook Oris… waar kijk je niet naar? Juist ja… Oris dus. En als je wel naar kijkt is de begeerte meestal 0,0.

Een Oris koop je met je verstand… met verhaal voor jezelf dat het merk kwalitatief net zo goed als als bovenstaande merken (wat feitelijk ook nog eens zo is)… de prijs kwaliteit verhouding is gewoon erg goed. Een Oris is eigenlijk gewoon de beste koop uit de consumentengids.

Maar uiteindelijk wil je toch “doorstromen” naar een groot merk/horloge huis. Of niet en dan blijf je blij met je beste koop.

2 likes

Laat me koud zo’n Oris.

2 likes