Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Eugiene van Baal geeft op dit moment zelfs tot 30% korting op bepaalde Oris modellen …

1 like

Integendeel. Voor leken zoals mij een buitengewoon interessante topic. Ik lees veel over jullie visie van merk positie en jullie visie op de prijzen. Dat laatste verbaasd mij. Ik zoek zelf momenteel een horloge maar waarom zou ik bijna de nieuwprijs betalen voor een 2e hands . Dat gaat er bij mij nog niet helemaal in.

2 likes

de meeste niet, sommige wel inderdaad :slight_smile: niet een standaard korting

4 likes

Zullen discontinued modellen zijn waar hij vanaf wilt.
Op de gewone collectie zal hij zeker ook korting geven maar minder.

1 like

Ik vind de Aquis zelf lomp en lelijk. De sixty five, pointer date cervo volante, rectangular en art blakey van Oris zijn erg cool, maar de Aquis is cray cray.

Misschien dat ik niet de enige ben die dat zo ziet.

Bandjes hebben we al in massaproductie sinds 1904, en kleurtjes… Tja. Die zijn gewoon leuk. 1904. Uweetwel. Het jaar dat de Santos van Cartier uitkwam en herenhorloges op de pols een ding begonnen te worden. Toevallig ook het jaar dat Oris opgericht werd.

Wat de stabiliteit betreft, de pointer date is er al bijna 100 jaar. Ik weet niet echt waar je het over hebt.

Het zijn luxegoederen die door veel leden hier letterlijk met fluwelen handschoenen behandeld worden, dus “tweedehands” betekent niet hetzelfde als stevig gebruikt. Sterker nog, sommige verzamelwaardige of gehypte horloges gaan voor ver boven de listprijs in het tweedehands circuit.

Hoe dan ook hebben we hier een hekel aan lowballers, dus verwijs ik je voor too good to be true prijzen graag door naar marktplaats.

5 likes

Ik wíst het, het verkeerde merk verzameld. :man_facepalming:

23 likes

Waar blijft het topic over Meistersinger?

3 likes

Nou ja, ik ben, na het lezen van dit topic, niet minder geïnteresseerd in het Oris. Helemaal niks mis mee! En sluit zeker niet uit dat er nog 'ns zo’n leuke Sixty-Five komt. Ben toch niet zo’n flipperaar. Maar wel 'n liefhebber. Dus, why not? :grin:

3 likes

moet je aan @Meistersinger vragen :wink:

1 like

Laat je niet uit je @TenT lokken

10 likes

Precies, afschrijving nemen doen we hier niet, Het werkt niet zoals met autos waar we wel met droge ogen 25 procent op afleggen zo gauw we de straat uit zijn…:roll_eyes:

3 likes

De Oris Aquis, ik had deze bij de juwelier in Venlo gepast. Het was een prachtig ding maar de meerprijs van het inhouse uurwerk tov een ingekocht uurwerk vond ik toch te veel.

Rekening houdend dat die je die calibre 400 nog eens voor 2400 nieuw kan oppikken zonder al te veel moeite dan is een gebruikte voor diezelfde prijs nogal apart. Voor een gebruikte, ookal is die nieuwstaat, moet de prijs toch lager liggen.

Verder was ik ook niet echt onder de indruk van de verschillen tussen de verschillende kleuren groen, die wisselen tussen de grootte dus erg moeilijk beslissen. Dat was een reden om niet voor een Aquis te gaan, de divers 65 daarintegen staat nog hoog op de lijst.

2 likes

Schitterend merk…

verbazing wekkend volle combo dial en brons…eveneens dat deze nog niet weg is…

11 likes

In mijn ogen de mooiste Aquis, de source of life

Prachtige wijzerplaat, fijne stalen band en een heerlijke 43,5mm.
Bij verkoop krijg ik er niet mijn aankoopprijs voor terug, so what?:grin:, dat geldt voor mijn meeste horloges…

20 likes

Ik heb geen idee wat men hier op het forum heeft liggen, maar net iets meer dan 2,5 procent van alle advertenties klinkt niet heel buitenproportioneel imho. Wel leuk dat het weer wat gespreksstof over dit merk aanwakkert overigens.

3 likes

Wat een plakmerk (@Kad lees je mee geintje natuurlijk

Laatste familiefoto voorlopig. Glow eruit. In de toekomst komt ie nog wel terug, of de zwarte met bronze bezel

10 likes

Spreek voor jezelf. Ik heb drie keer een GS quartz gekocht. En meerdere Hamiltons. Die gaan harder dan ik leuk vind.

1 like

Ik denk dat dat echt puur door de prijsklasse komt. Voor €2000+ koop ik, persoonlijk, geen Oris. Maar dan inderdaad toch een Tudor of Omega. Ongeacht of die Oris het ‘waard’ is qua list, techniek of materiaal. Valt simpelweg buiten de mentale bandbreedte die Oris in mijn brein heeft.

Het is, voor mij persoonlijk, een ‘maximaal €1500’ merk.

6 likes

Vorig jaar op tenerife, kon ik nieuwe exemplaren meenemen voor onder de 2e hands prijs op het forum :slight_smile:

2 likes

Dank je wel!! :blush: :blush:

5 likes