Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Snap er niks van. Zijn een van mijn mooiste horloges!
En die 65 vind ik maar niks, maar smaken verschillen natuurlijk.

19 likes

Deze idd nieuw gekocht op Tenerife in de sale vanwege nieuwe modellen voor een tweedehands prijs idd.

12 likes

Ik vind de lugs van de Aquis juist cool! Als er ‘gewone’ lugs op zouden zitten, kon je inderdaad lekker makkelijk banden wisselen, maar dan zou het model ook veel meer lijken op al die andere duikers. En daar zijn er al genoeg van….

2 likes

Cool en origineel is het zeker maar ik denk dat het veel mensen ervan weerhoudt (waaronder ook ik) om er één aan te schaffen. Ik mag graag banden wisselen (en de Aquis zou daar zeer geschikt voor zijn) en de huidige metalen band is me te veel “bling bling”.

1 like

Tja, ik kan/mag hier nog niks verkopen, maar ik hou voor mijn andere hobby (perslucht luchtbuksen) meestal 75% van de nieuwprijs aan als het nog in topconditie is en ca. 50% als je kan zien dat het een paar jaar lekker gebruikt is.

Ik moet dan inderdaad wel wat afschrijven, maar als ik het maximale ervoor wil hebben, dan duurt verkopen te lang en dan verstoort het de hobby.

En je moet gewoon accepteren dat hobby’s geld kosten en als je dan niet trekt, dan moet je wat anders gaan doen :wink:

4 likes

applause-gif

4 likes

Oris is leuk omdat het geen 13 in een dozijn merk is.

15 likes

Toch bijzonder wat brand image doet met mensen. Ik heb ook er last van. :joy:

Mijn Divers 65 heb ik ook ruim onder list gekocht, want 2k is een hoop geld voor een Oris. Maar ik weet zeker dat als je Oris op de plaat met Tudor zou vervangen, ik zonder blikken en blozen er retail voor had betaald. Dan was het waarschijnlijk ook nog een koopje. :upside_down_face:

2 likes

Yup, hier hetzelfde. Tudor of Omega erop en ik zou er een beter gevoel bij hebben. Jezelf voor de gek houden? Vast. Het is wat het is.

3 likes

Zelfde hier. Zelfs bij Tudor heb ik soms dat gevoel. Sommige merken doen je meer, andere minder.

Als er Omega stond op m’n BB58, dan zou ik allicht de rest verkopen :sweat_smile:

3 likes

Heb ook een divers 65 gehad en prima en mooi model. De afwerking is wel iets minder. o.a. wat speling in de bezel. Ik vind ze gewoon te duur voor wat ik krijg. De Tudor BB vind ik de prijs wel waard en Omega begint ook overpriced te raken. Had mijn SMPC nooit weg moeten doen. Prijs die ik vroeg was achteraf ridicuul.

2 likes

Iemand wil een Omega ruilen voor een Oris. Ik zou snel zijn allemaal

4 likes

Ik heb hem even opgezocht, best een leuk ding inderdaad.

3 likes

Vind ik ook!
Die vent is niet goed.

3 likes

:rofl:

Die gouden is een originele 65? :grinning:

2 likes

Ik geloof dat dit topic er voor zorgt dat er juist meer verkopen :joy:

2 likes

Prachtige collectie!

3 likes

Jup, geweldig ding.

3 likes

Ik denk niet dat ik je mening zou delen. Heb laatst voor het eerst een Aquis en Diver65 gepast en heb zelf een BB58 en ik zou voor de Oris modellen geen 2k betalen, ookal staat er Tudor up.

Het verschil in bouwkwaliteit vond ik aanzienlijk. Daarmee zit Tudor op een heel net prijspunt voor 3-3.5k.

Ik zou een “Tudor” Diver65 voor 2k of hoger echt te hoog vinden, hoe gecharmeerd ik ook van het merk ben :sweat_smile:. Designkeuzes daar gelaten is de bouwkwaliteit bij Tudor wel echt super

2 likes