Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Het is een vrij polariserend topic geworden. Of je vind het wat, of niet … :grinning:

Ik moet zeggen dat ik enigszins haaks op je sta dat ik vind dat je met name bij de aquis voor 2k heel veel horloge krijgt … Dat het je smaak niet is, ala … Maar qua bouw kwaliteit … En voor wat betreft Tudor … Tsja … Die liggen ook nog even een stukje hoger geprijsd, alhoewel ik daarvan ook vind dat je voor het geld heel veel horloge krijgt … :blush:

Edit: zie dat een aquis op rubber list 1950,- … Maar die hoef je zeker niet te betalen zoals al eerder is aangegeven dus laten we voor het gemak 1750,- aanhouden :blush:

4 likes

Eens. Aquis voelt niet minder premium dan bv Tudor in mijn ervaring. Zeer solide en prima afwerking. De 65 had ik dat wat minder bij (met name door de bracelet/bezel).

1 like

Oris zat naar mijn mening prima waar ze zaten, ook 2e hands. Zo net sub 1k een mooie Aquis of iets goedkoper een Pilot.
Zeer goede en netjes afgewerkte horloges voor de prijs.

Ik vind vooral dat ze de in-house route niet hadden moeten nemen, want een aquis met in-house uurwerk, daar zie ik echt geen toegevoegde waarde in en maken ze veel te duur.

Maar goed zelfs een minder bekende Oris lijkt ook lastig te verkopen te zijn. Ondanks de normale band aanzet krijg ik de mijne ook moeilijk kwijt. Zelfs met verse service en een schappelijke prijs.

9 likes

Je krijg geen 20% korting op een Oris met het nieuwe inhouse cal.400.

En dan nog. Uitgaande van de oude prijs (irrelevant maargoed) dan zit je -20% op €2400. De genoemde Aquis zit daar nog eens een paar honderd onder.

Laat maar weten welke aanbieder in NL 20% korting geeft op een Oris met cal.400

2 likes

Kop / titel van dit topic is trouwens een contaminatie. :joy:

En terug on topic…

Bijzonder dat AD’s zoveel korting geven op bv een Oris, je verkloot je marge en je maakt het merk ermee “kapot”…

2 likes

Staan ook meerdere Rolexen te koop :wink:, 10 in de laatste 9 dagen zelfs. Tijd van het jaar, huidige situatie in de wereld, Crypto crash, gewoon op zoek naar wat anders… zeg het maar…

1 like

Tja, ieder zun ding.
Heb er nu ook een in de kist

Kwam hier toevallig langs en was direct verkocht. De verkoper heeft er dus niet lang mee hoeven te leuren.
Waarschijnlijk is het wel de eerst die zal vertrekken bij een nieuwe aanwinst, niet omdat het oris is maar omdat er een geprinte indexen op zitten. Op een of andere manier pakt dat bij mij niet, wel moet ik zeggen dat de oris langer is gebleven dan alle andere met geprinte dials, het model is super. Enige wat qua afwerking beter zou kunnen is het uurwerk, dat is gewoon standaard zonder franje, geen probleem maar doe dan geen zichtbodem. Rest mij verders niets dan positiviteit over oris.

2 likes

Ik ook hoor! … Kwam op mij wat ielig over.

2 likes

Dat siert je. Wil je een sticker of een kleurplaat?

1 like

Een Oris graag, aangezien ze toch aan de straatstenen niet te slijten zijn.

1 like

Niets mis met een Oris aquis, heb er zelf 2 ook de 400, o nee 3 ook 1 uit begin 1900 en die loopt ook nog prima :wink:. Prima horloges, maar ga er nu niet vanuit dat je de hoofdprijs krijgt als je gaat verkopen. Daar heb ik ze dus niet voor gekocht, gewoon mooie horloges/modellen die je graag draagt.

Wat betreft niet aan de stenen te slijten, geldt dat ook voor Rolexen? Worden er een boel van aangeboden, zowel op het forum, chr.24 en het Rolexforum iets andere prijzen natuurlijk :smile:. Zit in de Oris aquis en de 400 wel degelijk een verschil in het uurwerk. Verder is het geen mode merk maar een merk met een lange geschiedenis, niet kopen als investering maar gewoon omdat je hem mooi vind, ga je hem verkopen dan moet je wel verlies durven te nemen :wink:

7 likes

Dit topic maakt vooral duidelijk wat er mis is met de forumpopulatie en het blauwe gedeelte anno 2022.

2 likes

Licht jezelf nader toe a.u.b.

Het is best een duur klokkie ….

https://www.oris.ch/en/watch/wings-of-hope-gold-limited-edition/01-401-7782-6081-set

2 likes

Niet beter dan Oris …Tudor is ook een vastgelopen merk wat design betreft, teren op een paar oude modellen met net een andere kleurtje…

En nu schieten allemaal… :sunglasses:

3 likes

Forummers met meer mening dan kennis en totaal onrealistische vraagprijzen.

Oris mag misschien je smaak niet zijn, maar als je geen waardering kunt opbrengen voor de historie, het portfolio en waar voor je geld (tot voor kort in ieder geval), dan valt dat voor mij niet serieus te nemen. Tot een jaar of vijf geleden waren de prijzen in het blauw veel realistischer en waren de topics vaak leuker en inhoudelijker dan oneindige drammerigheid over smaakkwesties (riep daar iemand “Moonswatch”?) Het ontneemt mij in ieder geval vaak de lust om nog actief op dit forum mee te doen.

11 likes

€200 eronder om precies te zijn.

Voor dat verschil in de prijsklasse koopt menig persoon waarschijnlijk liever een nieuwe uit de stickers zonder gebruiks sporen en volle bak garantie.
Maar dit kan ik fout hebben hoor.

En waarom is deze oude prijs niet relevant, dit horloge is nog gekocht in de tijd van de oude prijs.

Voor een goede korting zou ik eens gaan praten in Amsterdam of Nijmegen😉

1 like

Is de eerste keer dat ik een Oris zie die ik echt mooi vind! Maar voor dat geld zou ik 100% zeker iets anders kopen. Maar wel een leuke bijdrage! Ik denk dat Oris toch echt een “niche” merk is, zoals vele anderen, waaronder ook Meistersinger. Ik heb recent een Meistersinger overgenomen via het forum, ik vind hem schitterend, mijn vriendin vindt het maar niets. Normaal komen onze smaken wel overeen, maar daar niet. De rest van Oris, wat ik tot nu toe heb gezien, heb ik geen klik mee, zou ik niet vaker dan 1 keer per maand dragen.

Hetzelfde had ik met Tudor, wil dat eigenlijk geen “niche” merk noemen hoor! Ik heb er nu eentje gevonden die ik echt heel erg mooi vind zelfs. Het model wat ik mooi vind, is wel peperduur, maar staat nu op mijn wenslijstje.

Nomos is ook zo’n ding, vind ze best mooi, maar ik weet zeker dat ze te weinig draagtijd zouden krijgen als ik er eentje zou kopen… en er hangt toch wel een prijskaartje aan.

Er staat op het moment ook een Seiko te koop op het forum, die er super uit ziet, wel boven 1k. Kijk er regelmatig naar, maar ik twijfel, omdat ik bang ben dat ik hem te weinig zal dragen. De Explorer en Speedmaster, en als hij terug is de Seawolf roepen harder…

2 likes

En over kortingen bij aankoop van nieuwe horloges tov list, en vraagprijzen gebruikt doe ik geen uitspraken, alhoewel… Tip: kijk en vergelijk! En ga naar een AD, dan weet je waar je aan toe bent.

Een tipje van de sluier: ik heb meerdere AD’s gevraagd voor een offerte voor een bepaald type Omega, verspreid door het land. Ik had hem 2 dagen in bezit, en kon hem al met winst verkopen op dit forum, uiteraard niet gedaan hoor! Het is niet alleen wat de gek ervoor geeft, maar ook wat de gek ervoor vraagt.

2 likes

Waarom was de brouwkwaliteit aanzienlijk minder? Waar was het aan te merken? Ik draag dagelijks een Aquis, een black bay of een black bay 58 en ben benieuwd of ik het herken.

1 like