Heb de Aquis 39mm gehad, verkocht en hiervoor de nieuwe longines hydroconquest ceramic 39mm gekocht. Moet eerlijk zeggen dat de Longines qua premium gevoel en qua bouwkwaliteit bij mij op de eerste plek staat. Saar bovenop 70h+ ook nog eens gangreserve tov de aquis.
Interessant om te horen. De Hydroquest blijf ik een mooie deal vinden
Ik wil wel een keer een Oris!
Dit heb ik ook, maar welk model/kleur geen idee…
Super tof merk!
Ik vind ze vaak net te duur.
Dat klopt, het is de mijne
Nee maak ik me niet druk om. Rolex mag van mij helemaal instorten. Hebben schijt aan de echte liefhebbers.
Exact, de verkopers zien dat de piek in de prijzen eindelijk is behaald en gaan nu cashen. Wie nu de vraagprijzen betaalt is wel heel rijk of heel dom…
Ik heb zelf een Aquis Dat Watt. Geweldig horloge; gaat ook niet weg. Aan de kwaliteit ligt het niet.
Ik denk dat het juist de gunstige prijs-kwaliteitverhouding is en het feit dat je er overal nette korting op krijgt. Wie slim koopt, is vaak niet veel duurder uit dan wat een tweedehands doet. En tsja, dan maak je toch graag zelf die eerste kras, plus volledige garantie.
Er zit dus eigenlijk te weinig marge tussen nieuw en gebruikt om ze aan de kenner te slijten voor tweedehands prijzen.
Zelfde verhaal zie je ook bijvoorbeeld bij een merk als Citizen: altijd flinke kortingen en toch al niet te duur. Daarom raak je die ook aan de straatstenen niet kwijt terwijl er niets mis is met de kwaliteit.
Zeg je nou dat je drie accounts hebt?
Ondanks dat ik eigenlijk de deauville ambieer heb ik toch al een paar keer de ad opengeklikt
Same here, maar nog leuker is een Luminor Marina white dail
Om on-topic te blijven, vandaag mijn BC PD op de Erika zomer strap gezet.
Zal deze aan de stenen slijten? Absoluut, zo stevig is het glas nu ook weer niet
En zal deze een flinke afschrijving hebben op de list prijs welke ik betaald heb?
Daar zal ik denk ik nooit achter komen, tenzij het noodzakelijk zal zijn om te kunnen eten.
Ik heb precies het tegenovergestelde gevoel. Ik had een Hydroconquest (non Ceramic automaat), heb die verkocht en een Aquis op staal teruggekocht. De Aquis heeft wat mij betreft een mooiere afwerking qua look and feel en zeker een betere band (m.n. sluiting. Die vond ik bij de Longines meer flimsy).
Zolang het meningen zijn boeit het me niet zo, zo lang ze het maar geen feiten noemen.
Non ceramic en ceramic van longines zijn kompleet andere horloges en met een ander prijskaartje. Die 2 zijn mijns inziens niet te vergelijken.
… is een leuk ding!
Het is een Zwitserse Caran d’Ache 849 met een Goliath vulling. Goed voor 600 vlekvrije A4tjes.
Toevallig hadden ze het afgelopen weekend op de podcast effing time ( met Adrian etc) over hoe fijn Oris is als merk. Geen bullshit en een eigen identiteit.
Misschien steunt Oris niet veel rijke sportlui en acteurs, ze steunen heel veel goede doelen organisaties en hebben een oog voor de wereld.
Mijn pro pilot okavango rescue is een voorbeeld van zo’n editie.
Bijzondere dial. Een van de eerste modellen die me toch even doen denken
Ik wist niet dat dat bij een juwelier geaccepteerd zou worden