Is Oris niet aan de straatstenen te slijten?

Dat is toch helemaal prima, good for you👍🏻. Ik heb de nieuwe 39mm ceramic. Bezel van mijn 39mm aquis enorm veel speling en qua sluiting aquis wellicht wat beter, maar band gaat wat mij betreft gelijk op.

1 like

Hele gave dial…

:point_up:t3: en dat is een feit :point_up:t3:

1 like

Ik herken de speling van de bezel op de Oris Aquis helemaal niet. Ik heb het laatste type. Maar wat maakt het eigenlijk uit. Ik vind de Aquis qua polijstwerk, maar vooral de gematteerde delen heel erg mooi afgewerkt.

3 likes

Interessant feitje dat Oris veel goede doelen steunt.

Daarnaast een erg mooie foto!

3 likes

Allemaal leuk hoor al die save the ocean retoriek maar zolang ze de Formule1 sponsoren moet je dit wel even in perspectief zien. Dat.sportcircus is een grote milieu vervuiler. Ben overigens gek van Formule 1.

2 likes

Oris sponsort al jaren geen F1 meer. :wink: Ze sponsorden het Williams team maar dat doet Bremont nu.

1 like

O ok. Die auto’s gaan ook zo hard dat het me niet was opgevallen. Maar dan zijn ze wel consequent. Chapeau voor Oris.

3 likes

Alles is relatief:

In 2019 F1’s carbon footprint through direct, indirect and supply chain impact was estimated to be 256,551 tonnes of CO2 . It may surprise some that the F1 cars themselves contributed only 0.7% of the sport’s emissions.

Als je kijkt naar vliegverkeer:

Worldwide, flights produced 915 million tonnes of CO2 in 2019. Globally, humans produced over 43 billion tonnes of CO2.

Van alle vluchten is ongeveer 50% voor ‘plezierreisjes’. Oftewel 450 miljoen ton CO2 voor pleziervluchtjes naar Bali…het hele F1 circus is 0,26 miljoen ton…

Laat je niet gek maken door al die milieufreaks. Gewoon de belastingen op pleziervluchten vertienvoudigen dan heb je meer CO2 bespaart in 1 maand dan 10 jaar F1…🤷

4 likes

Die Meistertaucher is vet man. Ik had hem, droeg hem amper, kocht het nieuwere model, draag hem amper en nu ik de jouwe zie denk ik had ik die ook nog maar. Dan kon ik ze om beurt amper dragen :grin: blijft gaaf spul en geen 13 in een dozijn.
Edit plaatje natuurlijk

9 likes

Heb ook niks tegen F1 zoals ik al zei. En je praat over vliegverkeer…Je denk toch niet dat ze al hun spullen met paard en wagen vervoeren?
Alles is relatief inderdaad. Wie gaat bepalen wie wel en niet mag vliegen straks als we een CO2 budget krijgen?

1 like

Ja deze is ook super gaaf.
Zijn gewoon heel mooi.

1 like

Dat dus.

Bandjes wisselen doe ik toch nooit, dus die kleine kromme lugs liggen heerlijk om de pols.
Eén brok degelijkheid om de pols. Lompe dikke duiker? Klopt, daar is het ook een lompe dikke duiker voor hè :smirk:
En in ieder geval iets wat ik werkelijk nog nóóit bij een ander heb gezien. Is dat belangrijk? Neeh, maar wel leuk.

11 likes

Sorry, maar waarom wordt dit topic gevlagd? Het is toch een serieuze vraag betreffende een horloge merk? Wat zijn degene die dit vlaggen voor zielige mensen zeg.

1 like

Nou voor mij staat het als vlag en wimpel bovenaan.
Top horloges.

1 like

:thinking: serieus? Ik zie niks.

1 like

Ik kreeg net een geautomatiseerde melding. Ik vind het erg kinderachtig van de mensen die dit vlaggen. Maar ja. Ik ben blij dat dit topic en de antwoorden wat duidelijkheid over de situatie met Oris hebben gegeven.

2 likes

Niks aan toe te voegen

2 likes

Ik denk dat het wordt gevlagd omdat het niet is toegestaan om te reageren in of op verkoopadvertenties.
Ook niet in andere topics.
Scheidslijn is dan dun en jouw vraag gaat al snel over actueel aangeboden advertenties.
Vandaar de vlag denk ik.
Is alleen maar prima toch? Geeft ons de gelegeheid om te beoordelen of iemand benadeeld wordt.
Update: volgens mij heb ik alle specifieke verwijzingen naar advertenties in het blauwe deel verwijderd.
Graag in algemeenheden blijven praten. Zie de regels.

9 likes

+1
Al jaar en dag (een hier op het forum gekochte 65) met plezier om de pols. Ondanks alle (veel duurdere) horloges die erbij zijn gekomen, draag ik deze nog steeds het vaakst. Origineel en funky werkpaard dat altijd en overal inzetbaar is.

14 likes

Ik heb de Deauville blauwe, maar de zwarte is ook styling!

3 likes