Issued militaire horloges topic

Knap die pulsars en cwc 's ik zoek iets liefst 38/39 mm , zeker quartz en liefst op stalen band, iemand iets of tips.
deze lijkt me ook leuk
c239eae1e3f130b5abb3362a4c6b7fd20a6a47f9_1_597x500

2 likes

@Yoeri40
Ik heb het prima gehad bij Defensie, maar nu wel heerlijk hoor, die vrijheid, beetje zorgeloos bijbeunen als vrachtwagenchauffeur.

5 likes

Geldt ook voor mij. Prima baan en toch ook wel roeping geweest. Veel kameraadschap en gedeelde avonturen. Ik had het nooit willen missen.

5 likes

Uit jarenlange ervaring kan ik deze youngtimer Kinetics sterk aanbevelen, zie hem ook wel eens identiek maar dan in gewoon quartz uitgevoerd :+1:t2:

dial is mooi zwart maar blijkt ook lekker te kunnen verkleuren naar antraciet…

3 likes

zeker mooie horloges thx

1 like

Een hoop dingen kunnen beter maar ondanks het achter blijven van de CAO en achteruitgang van een aantal maatregelen hebben we stiekem nog steeds best prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Helaas is een mooi horloge er daar geen van…

2 likes

Geen horloges, maar heb wel een aantal " Militair gebruikte" stopwatches in de collectie.

3x Minerva Koninklijke marine, twee met een rood service doosje van de “Koninklijke marine, Verificatie R.Z& L. instrumenten, Wassenaar”. Destijds waarschijnlijk dus het eigen servicecentrum. Op een van de doosjes staat ook de naam van het schip, volgens mij was dat een opleidingsschip.

Wel is de gravure maar half gedaan, de onderkant van het anker mist. Dit is bij de Elka ook zo, dus blijkbaar hoort het zo.

De middelste is wat groter en is gebruikt in de onderzeeboot bestrijding dacht ik, een asdic stopwatch.

En de doosjes:

Ook nog een KM Elka in de collectie, waar dus ook de gravure niet helemaal af is.

Overigens heb ik niet alleen deze NL gebruikte stopwatches, hierbij twee voorbeelden van Engelse WO2 gebuikte exemplaren:

Waarbij bij de laatste, overigens een lemania ratrapante, dit leuke service stickertje in het binnendeksel zit:

20 likes

Ik heb wel moeten wennen aan de burger maatschappij hoor :smile:

2 likes

Deze hebben wel het field watch uiterlijk maar zjn niet geissued.

2 likes

Veel plezier er van.

1 like

Ik had het voordeel al meer dan een jaar van thuis uit te kunnen werken omwille van Corona, daardoor verliep de overgang nogal vlot!

1 like

Geweldige collectie!

1 like

Dank je!

Wat een mooie verzameling!!

1 like

Dank heren! Ik verzamel mn Minerva, maar van een leuke Lemania oid ben ik ook niet vies. Nadruk van de verzameling ligt niet op militaire exemplaren, maar heb er zo door de jaren heen toch al wel een aantal in de collectie gekregen.

1 like

Ik ook wel. Maar ligt met name in de factor vertrouwen, collegialiteit, en optimale inzet.
Dat vind je bijna nergens.

1 like

Dat is wel een mooie collectie hoor :+1:

1 like

Klopt.
Gelukkig heb ik ieder jaar nog een treffen met een klein aantal “bijzondere” collega’s :wink:

1 like

Grappig… idem.
Kleine club met collegae waarmee ik het nodige heb meegemaakt. Een half woord is daar genoeg.

1 like

[https://www.xupes.com/watches/product-details/44592/rolex/explorer-ii-sas-who-dares-wins-special-air-service-stainless-steel-216570-stainless-steel-216570.html]