IWC 377714 na 2 mnd datum niet meer werkzaam

De consensus lijkt tegenwoordig dat ETA deze IWC uurwerken fabriceert. IWC zelf doet er niets (meer) aan. Zie je dat verschijnsel dan ook op de ETA 7750?

Het meest geschrokken ben ik van de smering van het Ingenieur-uurwerk, gebaseerd op de 7750. Ik zag daar staal-op-staal situaties waar een keurig dun filmpje Molykote had moeten zitten.

Er zat helemaal niets - behalve staalschraapsel en een slijtagespoor…

Met heel recente IWC’s (laatste 4 a 5 jaar) heb ik geen ervaring.

In Theorie kan het alleen in de praktijk gaat het toch vaak mis en niet alleen bij IWC.
Ik neem het risico gewoon niet en hou een veilige marge aan als ik het uurwerk niet zelf geserviced heb.

Bedankt. Ergens in de laatste paar jaar schijnt IWC het uitbesteed te hebben aan ETA. Eerst deed IWC nog het e.e.a. er zelf aan. Kan dus best de kwaliteit ten goede zinj gekomen.

Extra complicaties op je horloge, daar droom je toch alleen van?
Ik zou hem zo vaak laten repareren totdat het een Grande Complication geworden was. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zonder dollen: Ik begrijp dat het een teleurstelling is dat je IWC niet goed meer werkt, maar mijns inziens handelt je juwelier naar beste kunnen.

8 likes

Als dit waar is dan vind ik dit behoorlijk genant. De massa producent ETA maakt zelf betere uurwerken dan als het topmerk IWC zich er achteraf mee bemoeit…beetje off topic, maar valt me op dat hier vaker berichten staan over de kwaliteit van IWC.

1 like

Hallo Floris, ik heb de datum in totaal 3 of vier keer versteld en dat was altijd ergens aan het eind van de ochtend, dus ik snap niet hoe ik dan de werking kan hebben verstoord?

Herstellen is gewoon een prima oplossing. Lekker laten repareren en daarna genieten. Het is totaal niet te vergelijken met een schadeauto dus ga akkoord en bespaar je de rompslomp.

Er wordt maar wat geraden naar wat de oorzaak kan zijn, dus trek je dat maar niet aan. Niemand hier heeft je horloge gezien.
Ik ben ook wel akkoord dat herstelling hier het juiste pad is, hoe zuur het ook mag klinken. Dat heeft geen enkele invloed op de waarde van je horloge.

Vandaag hoor ik wat de importeur gaat zeggen, After Sales verantwoordelijke is vandaag beschikbaar volgens de vriendelijke medewerker van de juwelier.

Verder ben ik erg blij met de reacties van iedereen! vooral de reacties met technische details zijn zeer interessant!

Thanks!

3 likes

Waar zo’n forum niet goed voor is :-). Succes met de afwikkeling verder. Het zal vast goedkomen!

Wellicht ten overvloede, maar het gaat om in welke stand de wijzers/ datum zijn stilgevallen. Als dat middernacht is, moet je de wijzers even doordraaien naar een “veilige” zone.

Goed dat het iig wordt opgelost :+1:

2 likes

Ik sluit mij hierbij aan. Het komt natuurlijk goed met je horloge. En ik zou ook balen van deze situatie, zeker als je het pas net met veel plezier in bezit hebt. Dan kun je hem dus een tijd niet dragen en dat is balen.

Geduld en het komt goed.

1 like

Het gaat er natuurlijk niet om hoe laat je dat in real life hebt gedaan, maar hoe laat het op je horloge was (hopelijk ten overvloede).

3 likes

Update: klokje ligt bij de importeur, 1 dezer dagen wordt het onderzocht in het 'atelier’en bij eenvoudig mankement gerepareerd indien full service nodig is dan zal importeur omruil gaan aanvragen…aldus de juwelier…Misschien zelf direct nog even bellen om dit te verifieren…Volgende week een update over de stand van zaken…

Fijne avond allen!

3 likes

Goed geregeld allemaal. Maar even geduld, wordt serieus opgepakt. Succes!!!

Ik had ook al naar t uurwerk gekeken, maar dit horloge heeft n IWC caliber. Overigens kan het bij een 7750 zeker misgaan, is me zelf al eens overkomen…:grin:

Veel “beginners” begrijpen er volgens mij ook geen jota van wanneer je stelt dat ze hun horloge / datum niet ergens tussen 19.00 en 04.00 mogen verstellen.

hun horloge staat verkeerd en vervolgens kijken ze dan op hun iPhone en zien dat het op hun iPhone 3 uur in de middag is en dan denken ze dat ze de datum veilig kunnen verstellen

3777 is toch gewoon de ‘pilot’ met 7750

volgens de TS is het een IWC 377714…