IWC 377714 na 2 mnd datum niet meer werkzaam

Dat wordt een gevalletje garantie…

daar lijkt het toch wel op neer te komen uiteindelijk

1 like

Is een citaat uit een Nederlandse vertaling van ‘le petit prince’.

Als dit gerepareerd wordt door garantie heb je heel veel geluk gehad. Het is eigenlijk gewoon een ontwerpfout ban de 7750. Met een 7753 loop je geen gevaar, die heeft een Pusher voor de datum.
Hier een leuke link met daarin een leuke modificatie om dit in de toekomst te voorkomen.

http://watchguy.co.uk/valjoux-7750-terminal-date-change-feature/

2 likes

dat was echt in de jaren 90 in de 3e klas HAVO dat we dat boek lazen voor Franse literatuur lijst…mn dochter heeft een mooie exemplaar liggen, wel een Italiaanse vertaling van haar Oma gekregen…Vond het zelf een mooi verhaal maar zo lang geleden dat ik die tekst niet instant herkende, keus voor de Petit Prince is mede hierdoor tot stand gekomen maar ook de blauwe dial is stukken mooier dan de zwarte :slight_smile: toen ik m ging aanschaffen nam ik mn dochter mee en die vond het ook wel mooi le petit prince op de achterkant en vond ook dat ik dit exemplaar moest kiezen :slight_smile:

1 like

Best Slim van die Chinezen :slight_smile:

Ja frappant dat dit onderdeel dat verbeterd is afkomstig is van een Chinese 7750 kloon. De Chinese variant is dus verbeterd tov van de originele. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ETA hiervoor nooit zelf met een oplossing gekomen is, althans voor de 7750. In plaats daarvan maken ze een nieuw caliber 7753 en laten de oude 7750 daarnaast gewoon bestaan.

1 like

Maar Diverman, ben nu ff in de war in de Petit Prince zit een 79320 calibre volgens de specs??

Yup…deze was ook verplicht leesvoer Franse taal voor mij op de middelbare :slight_smile:

(damn…dat is laaaang geleden!)

Vele merken, waaronder IWC, nemen standaard kalibers, veranderen daar van zeer weinig tot zeer veel aan, en geven dan een eigen “nummer”

HI Floris155, in het allerslechtste geval dat ze bijvoorbeeld zeggen dat ik m zelf heb stuk gemaakt en zelf moet dokken…wat kost zo een grap?

Dat is dan een dure grap maar gewoon even afwachten wat ze zeggen misschien heb je geluk en valt het allemaal wel mee.

Dat is de interne referentie voor een valjoux 7750 bij IWC zoals hierboven al aangegeven.
De Spitfire heeft tegenwoordig wel een IWC uurwerk met flyback.

Is het ergens op te zoeken (soort schema) welke modellen van IWC precies manufactuur zijn en welke ETA of aanverwant zijn? Zoiets zoek ik trouwens ook voor Panerai.
Is handig om alvast alle non-manufacturen door te strepen.

Schandalig dat zo een simpele verbetering niet word opgenomen in het ontwerp, lijkt me voortschrijdend inzicht…als ik IWC was zou ik dit meteen aanpassen om elke teleurstelling te voorkomen…nu zullen puristen zeggen dat je respect moet hebben voor de mechaniek…ik zou zeggen voorkomen is beter dan genezen en voorkomt allerlei casus als deze die afbreuk doen aan dit merk…

Alle manufactuur uurwerken beginnen meen ik met een 8 als ref nummer

1 like

Iwc past de ETA calibers nauwelijks aan, dus een dergelijke modificatie is uitgesloten denk ik.
De enige optie is ermee leren leven. Het hoort bij het uurwerk. Maar als je hem laat lopen, hoef je de datum niet vaak aan te passen.

Huh wat?

Wat denk je wat het basiscaliber is?..yep een 7750

Iwc trekt elk Eta uurwerk helemaal uit elkaar en wordt naar eigen specificaties en toleranties weer
in elkaar geschroefd.

1 like

Weet je dit? Of roep je maar iets? Ik sprak iemand die bij IWC in de fabriek is geweest, en hij was zeer onder de indruk van wat IWC doet met de basis calibers. Zo’n beetje alles wordt aangepast en verfraaid.

Check dit maar eens.
http://www.iwc.com/forum/en/discussion/29241/