Mee eens, mooi model. Die hele serie was mooi, ik heb de kleinste uit de serie, de Ingenieur maar die is ook nog 42mm…de rest is afgevallen obv de maat.
Hoe meer ik die kleine vintage modellen zie, hoe meer ik door het merk gecharmeerd raak. Prachtige collectie heb jij.
@erikscollectabl jij ook hoor
Echt mooie collectie !
Groet Leen,
Dat is al een paar jaar niet meer zo hè.
Het is één van de ‘worst kept secrets’ dat er op Watches & Wonders in Geneve (27/3 - 2/4) een nieuwe Ingenieur - gebaseerd op het oorspronkelijke Gerald Genta design - gepresenteerd gaat worden.
Toen ik interesse had in de Portugieser nog wel (10 jaar terug)
Deze lust ik wel:
Verder vind ik er niet veel aan. Hoorde van een kennis dat hij met zijn nieuwe Portugieser en dus eigen uurwerk wel 3x terug is geweest dus “in house” is echt niet altijd beter!
We maken allemaal weleens een foutje!
Wat een onzin. Dat is een ongefundeerde bewering. Geen feit.
Voor €1500 heb je al een mooie UN, en voor 4k een splinternieuwe.
Ook zijn er veel meer A lange’s hier dan je denkt
Dit heb ik ook meegemaakt. Ik kocht een nieuwe, en na 2 jaar mocht ik hem even langsbrengen, en dan zouden ze m’n 2 jaar oude IWC voor me nakijken, of alles nog wel perfect was.
Wat een service dacht ik.
Totdat ik bij ophalen €800 moest betalen…
Daarna nog een stuk of 6x een gebruikte gehad, maar de klik kwam maar niet, en uiteraard altijd flinke afschrijving.
Ik blijf het een mooi merk vinden, maar hou het wel bij Rolex en Omega in dat segment.
Wel een beetje aan de late kant, de “geïntegreerde band” trend is alweer een poosje hot. Maar ik hoop op een mooie strakke reissue in een normale maat. Zou er mooi bijpassen.
Yep, ik heb bijv. een Ulysse Nardin.
Die zijn echt niet zo absurd duur.
Dat dus.
En hou er even rekening mee dat ca. 50% van zo’n rekening marge voor de dealer is…
Heb ik nooit gedaan. Bij aankoop werd mij aangeraden om na 2 jaar even terug te komen zodat ze (IWC ad), het horloge konden nakijken of alles nog perfect was. Ik ging er van uit dat dit goede service was van de winkel.
Van het aanbieden van het horloge door mij voor “een service/revisie” is nooit sprake geweest.
Bij het ophalen heb ik na een flinke woordenwisseling de rekening voldaan en was per direct klant af.
Aangezien deze winkel kort hierna is overgenomen door S&C, en de toenmalige eigenaar geen winkel meer heeft, kan ik de naam wel noemen: Santos Haarlem.
Voor de duidelijkheid: S&C of enige andere actieve IWC dealer hadden hier dus niets mee te maken. Rekening heb ik vast nog wel. Hieruit blijkt dat ze hem hebben opgestuurd naar Schaffhausen voor complete revisie.
Die Mark XV, rechts… Super. Zonder vergeelde spullen, mooie maat, goede wijzers. Tophorloge. De twee linksonder zijn ook übercool. En de twee linksboven.
Ik merk dat ik vergeelde lume met witte print niet trek. Ik zou dat re-lumen. Maar sommige mensen vinden me een barbaar. Los daarvan merk ik dat ik kleiner beter vind, dus de maten zijn top.
Eensch, want niettegenstaande mijn tic met lume: Prachtige verzameling. Super tof.
Veel moderne IWC steekt daar toch maar lomp en te groot bij af. Helemaal de kolderieke vormen die de Big Pilot aanneemt.
Dat was 6 jaar geleden. Toen was er nog niet zo veel haute horlogerie op het forum
In mijn beleving is er niet veel haute horlogerie op dit forum.
Naast een paar Langes die in aanmerking komen, en een incidentele Moser heb ik maar bitter weinig Dufours, Credors en Shapiros voorbij zien rollen.
Ik zie wel veel dure horloges voorbij komen, maar kan nu niet zeggen dat duur gelijk staat aan haute horlogerie. Zo zul je me een standaard drie-wijzer APRO nooit als haut horlogerie zien aanmerken, omdat AP een merk was wat ooit haute horlogerie maakte, maar nu met name een sporthorlogeboer is geworden, een soort Hublot avant la lettre, zeg maar.
Patek heeft die neiging beter weerstaan.
Wow! Is dat een Gadebusch XV (met de witte wijzerplaat dus)?!
Ik heb, toen ik net begon met de horlogehobby op een wat hoger niveau, veel gekeken naar IWC. Dus niet beïnvloed door enige vorm van kennis of meningen van anderen, was ik erg onder de indruk van alle ontwerpen. Meer dan bij andere horlogemerken. Ik begon met een XVIII Petit Prince met die prachtige blauwe sunburst wijzerplaat, maar ook die stomme positie van het datumvenster. Dat begon zo te irriteren dat ik het verkocht heb. En toen begon de zoektocht naar de vorige generaties IWC pilot watch, tot aan de IWC 38mm Mark XV met de zeer gewilde stalen pyramid bracelet. Wat een fijn horloge was dat en het zat heerlijk om de pols. En het datumvenster stond op een normale positie. Maar toen werd al snel duidelijk dat IWC een modemerk was geworden, met die interieurarchitect als CEO. Het IWC spelletje had ik ook uitgespeeld. Toen heb ik alles verkocht.