Blijft een beauty die LPP!
Het uurwerk van een 5007 is van een totaal ander kaliber dan die van een 5001.
Retrofit = achteraf inbouw, zou eerder spreken over een modificatie.
Zwakke punt is het draaipunt / smering van de robijn rollen van de Pellaton opwinding. De asjes zijn tegenwoordig iets zwart [ andere oppervlakte behandeling ] de kopjes van deze asjes zijn dus alleen zichtbaar. Voor een leek moeilijk te beoordelen want de kopjes zijn maar 0,39mm in diameter!
Bij droog lopen ontstaat zelfs soms deze schade:
Het asje is bijna geheel weg gesleten.
Overzicht van de Pellaton met robijn rollen:
Tussen de 2 robijn rollen ligt een nieuwe “as” die gemodificeerd is [ zwart ]
Veel dank, dit is nuttig (hoewel dit voor mij uiteraard moeilijk in te schatten is ). Ik zal in ieder geval vragen of iets bekend is over dit punt en de onderhoudshistorie. Voor mijn begrip (en ervan uitgaande dat je hiermee ervaring hebt): er is geen manier om dit te zien zonder het horloge open te laten maken?
De 5001 heeft een glazen bodem en openen zonder speciale sleutel is zeer sterk af te raden. De bodem is dan vaak onherstelbaar beschadigd omdat er weinig materiaal tussen het glas en de holletjes van de sleutel openingen zit. Werk al meer dan 12 jaar aan dit model en heb ondertussen het nodige voorbij zien komen aan schade door horlogemakers die dachten het met een universele opener toch open te kunnen maken.
Stuur me maar een PB met het serienummer van het horloge, kan dan nakijken of en wanneer er onderhoud via IWC gepleegd is.
Heeft deze gepolijste zijkanten? Of lijkt dat zo door de foto?
En ik ga gelijk door om wat leven in dit topic te houden:
Bronzen UTC vandaag (nog wel weer ff op tijd zetten)
Welk model is dit, erg mooi en weer eens wat anders!
Met nog een keer heel veel dank aan @Horloge24, @Bauhaus en @JohnWick, hierbij een in de haast genomen foto van mijn aanwist
Voor jouw eerdere reactie op de discussie hierboven
Klopt, en dat is bij dit horloge nog niet geupdated, je ziet de koperkleurige opwindklauwtjes nog zitten, als hij door IWC was geserviced dan was dit inmiddels door keramische witte
klauwen vervangen zoals op deze foto ;
in de 5007 serie is ook het wiel keramisch en dan in een zwarte kleur. Dit en gezien de leeftijd van het horloge betekent een dure servicebeurt, en lang wachten 3 -4 maanden want via IWC gaat hij naar Madrid of Milaan, tenzij Andre ( had al gereageerd zie ik nu ) dit ook mag doen in Nederland.
Prachtig horloge, een van de mooiere IWC`s !
Prachtig die doppelchrono is al gaaf van zichzelf, maar met die patina helemaal
Van harte proficiat!
En uiteraard fijn van de hf ers die je geholpen hebben
Kom je nu mee
We zullen zien, hopelijk draait ‘ie nog een tijdje lekker!
Tja, meestal denken ze hier nog wel even na voor een aankoop ( niet dus…
) maar Andre kan jou prima helpen indien nodig