IWC only (Deel 1)

Dankjewel! :blush: Vind ik ook. :smiling_face_with_three_hearts:

Absoluut mee eens! :wink:

Dit zijn de andere twee varianten van het horloge. Maar in staal is mijn referentie inderdaad de enige.

Dit is ook een Portugieser, maar dan met net wat meer complicaties! :stuck_out_tongue_winking_eye: Thanks! :blush:

Dat ben ik wel met je eens ja, ik kan in ieder geval geen mooiere bedenken! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Ik hoop op iets zonder geel/rose-goud. Die Boutique Edition in staal, witgoud of platina (ook de wijzers) zou voor mij perfect zijn.

1 like

Ik wil die gouden met blauwe plaat😍 (ik ben even onderweg om een staatslot te kopen😂)

1 like

Zo gisteren een ongeplande NA, was te leuk om te laten lopen met doos en papieren en vooral vanwege het uurwerk. De 8541B het meest doorontwikkelde uurwerk uit de 85 serie met het bekende Pellaton opwindsysteem. Koop meestal geen goud en ik wilde reduceren maar nadat een andere aankoop niet doorging en deze voorbij kwam was ik niet te stoppen…Na thuiskomst bleek het uurwerk op de timgrapher nog prima waarden te hebben dus voorlopig ook geen service! Het is trouwens een referentie 1810 uit het jaar 1975. Gegeven voor 25 jaar trouwe dienst (aan de vader van de verkoper).

Hier wat achtergrond bij het uurwerk dat best lang doorgebruikt is in verschillende varianten (letters achter het nummer van de referentie geven de variant aan).
http://home.att.ne.jp/gold/GT1300Junior/probus/8541-S.pdf

21 likes

Lekker zomers :slight_smile:

21 likes

Van harte! Mooi hoor

1 like

Heerlijk ook die kroon, opwinden steeds n genot

19 likes

Een gouden kast zou m ook goed staan :slight_smile:

7 likes

Jajaja rubber :+1:t4:

Die moet ik ook nog scoren voor de mini BP

Kijk maar uit, ik wordt al beticht van godslastering :sweat_smile:

2 likes

Neenee iwc brengt rubber uit (althans voor de mini Bp) met het handige click systeem

1 like

Met 12mm dikte, valt mij een WR van 3bar wel echt tegen, hier had IWC wel iets beter haar best op mogen doen. Wel prachtig; met 40mm mooi in balans, frisse wit zilveren plaat en blauwe markers :smiling_face_with_three_hearts:, zou deze graag dagelijks dragen:

9 likes

Als dat woord steeds er niet gestaan had dan had ik niets geschreven maar = een automaat :thinking:

3 likes

Haha ja ok. Ik mis wel de 7 dagen power reserve, ik wissel nogal vaak af.

1 like

“IWC had wel iets beter haar best mogen doen”.

Maar het is een handopwinder. Dan is 3 bar toch prima? Ik zie dit horloge toch ook wel als een dresser.
Mogelijk zou dit model bij een WR van 10 bar bij IWC een schroefkroon hebben gehad. Dan zou je bij iedere keer opwinden de kroon moeten losschroeven, waardoor er extra slijtage zo kunnen ontstaan. Ik heb al 10 jaar een IWC met een WR van 3 bar. Nooit enig probleem mee gehad. Maar ik ga er niet mee onder de douche :wink:.

2 likes

Nee, dit is een automaat, geen handopwinder.
De toch dikke kast met de brushed zijkant maakt het voor mij qua looks een mooie dagelijks casual-shic horloge. 3 bar zal in de praktijk vast voldoende zijn, maar 10 bar zou het horloge echt afmaken. Maar weerhoudt mij er niet van om hier binnenkort serieus voor te gaan kijken hoor! :grin:

2 likes

Weet vrij zeker dat deze kast de 5 bar ook met glans doorstaat. IWC is meestal aan de voorzichtige kant

2 likes

Ik zag “automatic” niet staan en dacht aan een handopwinder. Excuus. Maar zeker een goed plan om serieus naar dit horloge te gaan kijken. Hij is echt prachtig. Die 3 bar is voor normaal gebruik prima. Dat heb ik de afgelopen 10 jaar met mijn IWC mogen ervaren.

1 like

Dat geloof ik ook.

Bijzonder mooi.

1 like