Het geeft mij ook niet echt een WoW gevoel.
Bij IWC hoort het in mijn ogen toch iets meer klassiek te zijn.
Mat zwart
Al is het IWC blauw ook echt prachtig
Van de week aardig wat pilot modellen gepast. En in t verleden een mark18 LPP gehad. Neig nu naar een mark18 heritage(titanium kast, geblauwde wijzers) op de iwc canvas/lederen OEM strap. Zoals op de Spitfire chrono.
Deze dus:
Twijfel alleen over de titanium kast.
Wat is jullie mening daar over?
Goede tweede optie is nog de 39mm Spitfire:
En als laatste spookte de dikkere Spitfire chrono zelf ook nog door m’n hoofd:
Zelf helaas geen foto’s gemaakt tijdens het passen. Maar ze waren er allemaal in Rotterdam
Gedachtes?!
Ik heb een paar Posts hierboven nog aangeven dat de Spitfire chrono mijn absolute favoriet is!! Wat een gaaf ding is dat.
Heel bevooroordeeld adviseer ik je dus: neem die . Ik vind hem nieuw alleen niet het geld waard. Tweedehands zijn ze goedkoper te krijgen maar daar moet je zin in hebben.
Spitfire voor jouw bescheiden pols.
En ik vind dat rood op de dial tof staan
Als 2e de Chrono.
Eens.
De kleine prins ook gehad, heel mooi blauw, zou hem zo weer kopen.
Zit nu te kijken naar een Zwarte Big Pilot 5004-
Ja daar ben in het mee eens. Maar IWC kiest natuurlijk voor het in de markt zetten van zijn horloges voor deze prijsklasse. Ik heb heel erg sterk mijn vraagtekens bij of die nieuwprijzen terecht zijn voor wat je intern en extern krijgt t.o.v. De concurrentie. Voor mijn gevoel is dat dus niet zo en mogen die prijzen wel 1000 tot 2000 omlaag. Maar dat is eigenlijk alleen maar een gevoel. Vandaar dat ik dacht: misschien kunnen jullie me uitleggen waarom de IWC horloges de listprijzen rechtvaardigen.
Mijn Sinn vind ik kwalitatief toch echt niet onder doen voor de IWC (even alleen afwerking en wrist presence meegenomen. Ik weet erg weinig over de gebruikte uurwerken. Daar zal denk ik het verschil liggen).
De Spitfire chrono vind ik qua ontwerp wel een stuk mooier. Maar dat is dus puur smaak.
@Joke bedankt voor je uiteenzetting! Maar dan nog ruim 6000 euro voor de IWC Spitfire chrono vs ruim 3000 euro voor de Sinn 358. Wat rechtvaardigt het verschil?
Eens!! Daarnaast heb ik echt nog nooit begrepen waarom mensen dat zulke mooie horloges vinden. Maar dat ben ik
Nu een Rolex kopen is pas zonde van het geld.
Betalen voor een horloge dat 2 jaar geleden 5 K goedkoper was is pas zonde…
Ja ook erg mooi!
‘Ui’ kroon ook erg tof
Wat rechtvaardigt het (prijs)verschil tussen de IWC Spitfire chrono en de Sinn 358? Ik denk dat het te maken heeft met de pikorde in de horlogewereld. Kwalitatief zal er weinig verschil inzitten. IWC is ouder dan 150 jaar en komt uit Zwitserland. Verder heeft IWC enkele lijnen/modellen die op haute horlogerie niveau zitten. Bij Sinn is dat niet het geval. Je betaalt dus voor de standing. Zo werkt het nou eenmaal. Een gouden Jeager-leCoultre Master Moon van ongeveer 21 K is bijna de helft goedkoper dan een vergelijkbaar model van Patek Philippe. De Patek Philippe zal qua uurwerk nog van net een hoger niveau zijn dan de Jeager-leCoultre. Is dan nog zo’n enorm prijsverschil op objectieve gronden te verklaren? Nee. Maar 6 K voor de IWC Spitfire chrono vind ik toch heel redelijk. Een prachtig horloge waar je naar mijn mening geen spijt van zal krijgen. Mogelijk dat het zal blijven knagen en dat deze IWC het op termijn uiteindelijk toch gaat winnen van je overigens prachtige Sinn 385.
Thanks !! Dat vermoeden had ik dus al. Het is dus gewoon premium betalen omdat je het een mooi horloge vindt. Niet meer niet minder. Een beetje zoals @appietouw al zegt over Rolex. Premium puur voor de naam.
Ik ben er bang voor inderdaad .
Leg ze naast elkaar. Allebei mooi en hoogwaardig. Maar de IWC is net in alles wat beter afgewerkt.
Ik wil er nog aan toevoegen dat als je al in bezit bent van een IWC Spitfire chrono de Sinn 385 niet zal gaan knagen…
Ook daar maak je weer een sterk punt
Ik heb pas een Big Pilot lpp gekocht.
Maar een zwarte begint ook wat door mijn hoofd te spelen op een zwarte croco.
Ja de Spitfire is wellicht beter. Alhoewel ze me allemaal goed op de pols lagen met passen. De L2L afstand scheelt zo goed als niks.
De Spitfire heeft dan wel weer een in house uurwerk met langere gangreserve.
Weet ook niet hoe erg dat titanium krast…
Heb net deze Spitfire gekocht. Ben er steeds meer weg van aan het raken. Ondanks maar wellicht ook juist door de simpele layout zijn er steeds meer kleine details die opvallen. Wat mij betreft aanrader.
Maandag komt er nog een nylon strap voor binnen en wie weet koop ik nog de stalen Mark… bracelet. Die heb ik ook gepast en tja is ook wel heel gaaf
Ja echt een mooi horloge. Ben alleen bang dat ik hem wellicht te snel een soort van saai ga vinden. Vandaar m’n lichte voorkeur voor de pilot heritage.
Ik vind de matte plaat met een beetje.kleur ook erg vet in bepaalde lichtval. Tijdens het autorijden valt dit me vaak op.
Tja dat ga ik nog meemaken. Vind zelf de matte plaat in combinatie met de rode letter en de wijzers wel voldoende beweging hebben. Maar in een chrono is natuurlijk veel meer te beleven. Kwestie van smaak. Ik ga zelf eens prutsen met wat verschillende banden. Daar is deze wel op gemaakt.
Ja zeker. Denk dat de groen canvas van iwc zelf ook top zal staan.