IWC only (Deel 1)

Dit is niet juist, de prijs is afhankelijk van het type uurwerk, veel chronowerken zitten op € 620,- en dat is dan inclusief de pakkingen, alle standaard uurwerk onderdelen en, als gewenst, opmaken van de kast. De eigen chrono uurwerken [ cal 893XX ] beginnen bij € 850,-.

Heb begin vorig jaar een 3707 laten servicen via Kahlé en dat kwam op 769 euro, weet niet meer of daar bijzonderheden in zaten (horloge is inmiddels weer uit de verzameling).

Hier de adviesprijzen voor de 3707. Er staat voor de uitvoering met metalen band € 710,- en voor leder / zonder band € 620,-. Verder kan ik niet zien wat er bij uw horloge extra is gebeurt, vermoed opslag van € 59,- voor versturen.

1 like

15 likes

Ik zit met een schuin oog te kijken om een Flieger toe te voegen.
Wie heeft er hier ervaring met zowel de Mark XVI als de XVIII (en eventueel de XVII) qua draagcomfort?
Ik lees dat de lug to lug van de XVIII behoorlijk is.
Heb op dit moment een 16600 Sea Dweller en 16710 Gmt en die dragen beide goed.

Valt mij op dat er maar weinig op de stalen band gedragen worden. Het fijnafstelling systeem lijkt mij juist perfect.? Ben benieuwd wat de reacties zijn.

Plaatje voor de sfeer.

7 likes

44mm Handwound toch?

Oeh Nice! Vrij nieuw exemplaar volgens mij of niet?
Welke ref is dit? :slight_smile:

1 like

Heb alleen ervaring met de XVIII. Die heeft een l2l van 50mm, XVII heeft volgens mij een grotere l2l. Denk dat de XVI de kleinste l2l heeft. Draagcomfort is voor mij prima met mijn 18,5cm pols omtrek.

7 likes

Mark XVIII gehad.
L2L is inderdaad groot dus draagt groot voor 40mm.
Stalen band is top en de sluiting fantastisch.
De datum zo ver in het midden is wat me begon te irriteren op den duur.

10 likes

Beste wensen ook aan de IWC boys

Het blijft hier wachten op de clasp voor de lederen band.
Ik geef toe, een flieger= leder

15 likes

Misschien een domme vraag…

Rolex = Rolex, Omega = Omega

Maar hoe zit het met IWC?

Moet het zijn?

-IWC
-IWC Schaffhausen (Zie voorzijde)
-International Watch Co. (Zie achterzijde deksel)
-Internnational Watch Co. Schaffhausen

Of is alles goed? Wat dan wel weer wat verwarrend overkomt imho.

2 likes

In de volksmond gewoon IWC volgens mij

1 like

Wat zeg je dan tegen AP?
Logo op de wijzerplaat zijn ook de 2 letters.

Als ze bij IWC de naam voluit op de wijzerplaat zetten dan wordt het beetje druk.

1 like

Dat gaat nog wel…

12 likes

Valt inderdaad best mee die hele tekst en je ziet alle varianten voorbij komen in de loop der jaren dus ze zijn allemaal goed…

5 likes

Aan het inlezen in de fliegers hier.
Begrijp dus dat de wijzers vanaf de mark xvi eigenlijk niet helemaal “correct” zijn.
Mark XV komt dan misschien dichter bij het origineel.
Ervaringen met de Mark XV hier?

2 likes

Heel fijn horloge!

6 likes

Ik vind de Mark XV nog steeds een van de mooiste Fliegers. Net als de chrono’s uit die serie overigens.
De Mark XV komt dichter bij het origineel dan de huidige modellen. Meer “Old school” en daardoor naar mijn mening authentieker en tijdlozer. De Mark XV verveelt eigenlijk nooit en zou op termijn wel eens een collecters item kunnen worden. Op Chrono 24 worden ze ook maar weinig aangeboden.

1 like

Mark XV :ok_hand:t2:

11 likes

He kijk, een datum die juist geplaatst staat :+1:t4:
Mooi!

1 like