IWC only (Deel 2)

IYNSVHO

8 likes

Hoi iwc liefhebbers,
Ik heb, al best wel wat jaartjes geleden, voor mijn 21e verjaardag tegen mijn ouders gezegd dat ik niet zoveel met horloges had. Zij wilde mij een speciaal horloge geven en kan mij nu wel voor mijn kop slaan. Iets daarna had ik een chique diner en vroeg ik bij mijn vader om een horloge voor de gelegenheid. Dit werd de iwc van een oudoom die al heel lang stof lag te happen. Sinds ik die om had was ik verliefd en is het begonnen en heb ik het horloge als ‘tweede presentje’ gekregen zolang ik er goed mee om ging. Ik ben ongeveer 5 jaar geleden zelf naar schaffhausen gereden en toen mochten wij de fabriek in. Zij konden, na lang zoeken, in een oude kast de info vinden. Komt uit 1947 en is als eerst verkocht aan mijn oudoom. Nu was dat een zuinig man en heb ik het idee dat hij alles wat vervangen moest worden goedkoop, en buiten iwc om, gebeurd is. Nu zou je zeggen, had je in schaffhausen moeten vragen, maar toen wist ik er nog niks van en vond het al leuk dat ze de oudheid konden achterhalen. Hebben jullie hier iets over te zeggen, eventueel wat origineel is en wat niet. En waar ik heen zou kunnen gaan

7 likes

Lekker toch. Familiebezit +1.

Dat altijd. Het leukste aan het horloge. Wil er alleen wat meer info over. Recent een mirexal hier geplaatst omdat ik het horloge niet helemaal begreep en werd hier binnen twee minuten geholpen. Verkopen boeit me niet. Als ik het geld al nodig zou hebben ga ik wel wat harder werken. Leuke dingen mogen geld kosten

Hieronder een kaart met HF leden die kunnen servicen.
Geen idee welke er goed thuis is in IWC.
En anders naar IWC zelf. Een mooie aanleiding weer langs te gaan. :wink:

Zoals ik het nu lees zijn het allemaal leden, en wat ik tot nu toe qua kennis en detail lees is dat fenomenaal. Maar ben een keer naar de plaatselijke juwelier geweest en die ‘zouden’ zonder verdere specificatie wel het horloge onder handen nemen. Het gemak en het feit dat ze voornamelijk plakmerkjes verkopen had ik er niet al te veel vertrouwen in. Lijkt mij erg leuk om deze een keer te laten opknappen maar ben hier wel voorzichtig in. Volgensmij is iwc ook wel te herstellen / mooi te maken door meerdere en niet persee alleen iwc. Als iemand er kennis van heeft of iemand weet hou ik mij aanbevolen

1 like

De juwelier is tussenpersoon en dan weet je niet wie het onderhoud uitvoert.
Daar zou ik m zelf nooit aanbieden.

Ik hou me aanbevolen, iedereen die er denkt wat meer over te kunnen zeggen hoor ik graag. Ik bied het kopje koffie aan, de ander mag vertellen. Ben benieuwd.



Van:Rolexforums IWC
Het lijkt erop dat deze Ingenieurs morgen wereldkundig worden gemaakt. @deuxani Het is de bracelet van de Portugieser?

13 likes

Pfffff I dunno, niet helemaal wat ik er van had verwacht. Veel mensen hadden het over een retro revival maar dit is gewoon een moderne nieuwe variant, weinig retros aan.

Ik vind de chamfers, bracelet, case design, bezel, hands en markers mooi. Maar van de crown guards, de schroeven en de dials ben ik geen fan. Misschien dat de live video’s er een beter beeld van geven, maar zo op deze foto’s ben ik niet onder de indruk.

4 likes

Als dit het idd wordt…
Die wijzerplaten zijn veel te druk.
Nu is ook alles een beetje afgerond.
Het lijkt nu op een kapot gepolijste 3239 :rofl:

2 likes

Overigens die zwarte lijkt staal maar met brushed center links. De teal versie lijkt staal maar met polished center links. De zilveren lijkt titanium en blasted.

Dat vind ik een no go op dit type horloge :grimacing:

Ik snap je wel, maar ik vind het leuk dat ze opties hebben gegeven. Van heel toolwatchy naar wat meer luxury sportswatchy. Zo kan iedereen wel wat vinden in 1 lijn van modellen.

Ik mis een mooie donkerblauwe wijzerplaat :frowning:

Ja, Tiffany blauw…

2 likes

:rofl:

Helemaal mee eens en daarom was de IW3227 ook de laatste mooie Inge die in latere edities ook ‘verkloot’ werd door AMG opdruk en voornoemde crown guards.

Volgende week ga ik hem met @Woodmannes in Amsterdam weer ophalen terug van een servicebeurt

Eerlijk is eerlijk maar het horloge is natuurlijk wel een beetje de Big Mac onder de Ingenieurs. Een tikkie aan de zware kant. De Jumbo SL heeft de meer klassiekere tritium- en slankere looks :pray:t2:

7 likes

Mooi horloge :+1: