IWC only (Deel 2)

Afgelopen week lagen ze gewoon nog in een hoekje in de vestiging op de Dam te verstoffen. Of zijn die inmiddels al weggehaald?

De prijs vind ik absurd. Meeliften met de hype. Ik vraag me oprecht af of ze met deze prijszetting de plank wellicht wel misslaan.

Maar voor 7k zou ik hem wel willen proberen.

4 likes
1 like

De XX lijkt zo ineens een koopje :smirk:

Onlangs voor de groene XX een telefoontje gehad (maand terug willen passen), maar gezien er nul korting mogelijk was heb ik maar bedankt.

1 like

Even een update over het IWC uurwerk (32111/32110). Op Watchbase stond tot voor kort dat het gebaseerd is op een 2892, maar dit is aangepast. Het blijft een vrij generiek valfleurier uurwerk, maar juist is juist :blush:

2 likes

Heb in 2-2020 al duidelijk gemaakt dat de 32110 een compleet ander uurwerk is dan de 2892A-2.

Hebben ze bij Watchbase wel lang volgehouden dat het er toch een was!

6 likes

Het is goed dat dat miverstand nu definitief uit de wereld is :blush:

1 like

Persoonlijk vind ik het een mooie design dat eer doet aan het oude Genta design.

De kroon bescherming is een logische verbetering van het horloge.

Moet wel erg wennen aan de schroeven in de lunette, vond de gaatjes mooier.

Prijs is wel fors maar veel keuze om hem onder listprijs te kopen is er momenteel niet.

3 likes

Gisteren deze weer eens om de pols.

12 likes

Functionaliteit, krijg regelmatig horloges in het atelier met een verbogen kroon.

Kan door het ontbreken van de bescherming vrij snel gebeuren!

IWC had ook voor een minder hoge kroon kunnen kiezen maar persoonlijk vind ik het horloge wel in balans.

Het 32xxx uurwerk zou wel iets mooier afgewerkt mogen worden voor zo’n prijs van bijna 13k.

3 likes

En is het nu 72 of 120 uur gangreserve voor de 32111 ?

1 like

De 32110-20 heeft ongeveer 72 uur gangreserve en de 32111-20 zit volgens de info van IWC op ca. 120 uur

1 like

Random wrist shot van een paar weken terug, net voor W&W.

19 likes

Verrassende tussenstand!

1 like

Afgelopen week mijn 3227 maar weer eens opgehaald, tijden niet gedragen. Straks eens kijken op de timegrapher hoe deze het doet…Zat net even op chrono24 te kijken en de prijzen zijn ook een stuk hoger dan ik me herinner, zal wel door de nieuwe release komen…Hoewel dit wel echt een ander horloge is. Een titanium tank, en in dit geval wel met een manufactuur uurwerk…De nieuwe vind ik mooi maar heeft een prijskaartje dat ik niet wil betalen dus voorlopig maar weer eens van deze genieten.

10 likes

Gelukkig geen ster, wel een heel AMG verhaal maar nog steeds jammer en de wijzerplaat van de stalen 3227 vind ik ook mooier maar deze is door het titanium nog net te dragen :slight_smile:. Het ding is echt als een tank gebouwd en in staal vind ik hem niet iets te hevig…

1 like

Ook gehad. Prachtig horloge. Verkocht omdat ik me niet gemakkelijk voel met dure horloges om de pols die erg herkenbaar zijn voor anderen.

Maar als jij je 15300 wel regelmatig draagt, dan heeft een IWC Ingenieur niet heel veel toegevoegde waarde.

Aan de andere kant: als dit type horloge je aanspreekt, dan kan een zwarte of witte er gewoon naast. Zeker als ze gebruikt voor een faire prijs te koop komen.

Ik blijf zelf moeite houden met de meerprijs van de Ingenieur t.o.v. de Pilot Mark XX.

1 like

Plaatje voor de sfeer.

16 likes

En, niet van mij, maar toch; de Ingenieur die mijn voorkeur heeft:

15 likes

En dan hou ik hierna even op (gepast, niet van mij):

13 likes