IWC only (Deel 2)

Mijn mooiste IWC tot nu toe.

46 likes

22 likes

33 likes

IWC ref. 309 Calatrava met het heerlijke handopwinder cal. 89 uurwerk!

18 likes

12 likes

Er zijn meer quartz IWC’s dan je denkt, vermoed ik

1 like

Nice! Ik heb deze al jaren in de collectie en die gaat nooit vervelen. Echt een mooi ding. Gefeliciteerd.

1 like

Ik zie dat ik nog moet wennen aan dit forum, want ik heb zojuist mijn comment per ongeluk verwijderd… Nog geen 30 jaar oud en nu al digibeet.

Na wat rondneuzen zie ik op internet inderdaad aardig wat IWC-modellen die quartz zijn. Nooit geweten!

1 like

Hmm weer terug op het IWC spoor. Tijdje rustig geweest met IWC en een paar vintage exemplaren verkocht maar nu weer eentje inkomend. Tot die tijd deze om de pols…

22 likes

Blijft een hele mooie👌

1 like

Nice! :heart_eyes:

1 like

Heeft iemand deze al? Helemaal gaaf

29 likes

Hallo André, kan jij mij misschien een paar tips geven waar ik moet opletten als ik een IWC koop ?

gr

Zou niet weten waar te beginnen, koop bij een betrouwbare partij is de basis en vermijd bijvoorbeeld Italië. Heb geen tijd om alle facetten te benoemen waarop gelet moet worden, stuur liever een PB met een vraag als er iets gevonden is maar ik geef geen garantie op echtheid aan de hand van een paar foto’s en nummers!

Er zijn momenteel ook imitatie IWC horloges waarbij het uurwerk origineel is maar de rest niet. Aan de buitenzijde zie je het niet en een juwelier / horlogemaker die geen kennis van zaken heeft zal het niet zien, zelfs na openen. Afgelopen ¾ jaar 2x mee gemaakt. Serienummer van de kast komt overeen met het model en kleur wijzerplaat.

4 likes

Yep, in augustus opgehaald bij de boutique in Amsterdam. De prijs deed even pijn, maar ja ik kon 'm toch niet weerstaan. Horlogekast en stalen band zijn mooi afgewerkt. Kaliber had wat higher-end mogen zijn, maar was geen deal breaker .Met een diameter van 40 mm en dikte van net geen 11 mm is ie heel goed draagbaar. Heppie-de-peppie mee!

De keus viel op de aqua versie. De blauwgroene wijzerplaat en de pcl’s vind ik er uit springen tov de witte en de zwarte wijzerplaat.

25 likes

Kan ik jou bellen ?

Mooi hoor, prijs is inderdaad aan de hoge kant
Moet ‘m toch eens in het echt zien.

Is echt super echter de prijs is een dingetje. Ik wacht even tot er een in het blauwe komt.

Sorry voor de hommage

8 likes

Begrijp je opmerking. Ben ook niet zo van dit soort hommages maar voor die 250,- euro best een net horloge kan ik je vertellen.

1 like

Ik denk dat de originele meer afschrijft als je de winkel verlaat dan de prijs van de hommage :face_with_peeking_eye:

6 likes