IWC only (Deel 2)

Ja dat is inderdaad eng…
Zijn dit specifieke modellen die de counter feit mensen erop na houden? Bizar eigenlijk, dat het nog steeds loont om een origineel uurwerk te hebben met random onderdelen eromheen.

Ik houd het simpel:

16 likes

De vintage IWC dressers blijven erg ondergewaardeerd.

9 likes

Super uurwerken maar door de relatief kleine maat die de meeste hebben draag ik ze nooit. Op mijn Ingenieur na, die relatief groot is voor de tijd (36,5mm), zijn ze ook inmiddels allemaal weer vertrokken…

1 like

Dat is zeker een goed punt. Voor mijn polsen is 34mm prima te doen maar velen hebben daar inderdaad moeite mee. Geluk voor mij want dat maakt ze een stuk betaalbaarder :slight_smile:

1 like

Een grote IWC Fliegeruhr NA, crosspost, lees het hele verhaal hier (als je de tijd hebt :slight_smile: )

1 like

22 likes

Met het JLC basis uurwerk, mooi!

Klopt :smiley:. Ik heb nog nooit een klokje gehad die zo ontzettend smooth opwindt. Boterzacht :ok_hand:t2:.

2 likes

De NA van gisteren ook vandaag om, een zakhorloge (uurwerk) om de pols…

23 likes

32 likes

Gave Ingenieur dit, verkopen? :grin:

1 like

Aan jou? :sweat_smile:

1 like

Ja wie weet?

1 like

23 likes

Beetje aan het spammen met mijn NA…

18 likes

De doppelchronograph is mooi maar de -rechtse- chrono is de overtreffende trap. Geweldig :ok_hand:

1 like

Dit model in het zwart staat volgens mij nog hier te koop. Check even het blauwe :smiley:

1 like

Zeker! mijn allereerste mechanische horloge, het begin van de gekte. Heb de doppelchrono net binnen, NOS conditie erg blij mee. Ik vond de fliegerchrono altijd net iets te klein met 39mm, de doppel is 42mm, perfect voor mijn 20cm pols. Super blij mee! Ik ben nu de trotse bezitter van 3 IWC’s.

23 likes

Bij mij omgekeerd, de Doppelchrono zou voor mij te groot zijn, de Fliegerchrono daarentegen perfect. Ik kocht in die tijd de Mark XV, nog voorzien van tritium. Ik blijf deze fliegerlijn de meest iconische van IWC vinden.

2 likes