IWC only (Deel 2)

Ik was ooit es op een voorstelling van Moser en Meylan en zn lui hadden n Streamliner om, zelfde probleem met de vlindersluiting en moeilijkheid de estetiek te behouden maar toch een fijnafstelling. Het grappige was, alle hadden ze een IWC clasp (die met de drukknop voor de glidelock zoals de BP42) op hun streamliners als test maar dat ging ten koste gaan dus van de sierlijkheid van de band.
IWC en Moser zijn toch quasi buren?

De linkjes lijken wel kleiner van bvb APRO en streamliner.
Het Overseas systeem vonden ze ook minder omdat dat uiteindelijk slijt en dus op den duur zal openschieten.

Wie mooi wil zijn moet lijden.
Dus ofwel kleinere links, of halfjes of een clasp

2 likes

Dan zie ik toch liever deze sluiting.

4 likes

Dat blijft toch een smaakding. Ik vond hem wel heel mooi en weer eens heel wat anders na 40+ Rolexen te hebben gehad. Zoals ik al zei, als hij me als een jas had gepast had ik hem gekocht voor retail.

@Bro Ik vond de zilveren denk ik toch de mooiste maar was ook verleid door de aqua, mede doordat die bijna niet worden uitgeleverd. (Kunstmatige schaarste, maar dat maakt niet uit). Uiteindelijk hebben ze bij de aqua alles geprobeerd hem pas te maken, maar als dat was gelukt had ik ze hoogstwaarschijnlijk gevraagd om dat toch bij de zilvere te doen voor de uiteindelijke aankoop.

Jammer maar helaas. Ben er nog steeds licht teleurgesteld over.

4 likes

Interessant. Ik ga ook maar eens langs en passen binnenkort. Vind hem erg gaaf.

Maar gebrek aan micro adjustment blijft een minpunt. Gebruik ik toch heel regelmatig, omdat de omvang van m’n pols erg fluctueert.

Zonde toch eigenlijk. Zo’n prijzig horloge maar dan geen oplossing voor de maat niet perfect kunnen krijgen.

Wat vond je van die nieuwe boutique?

Die nieuwe boutique vond ik sfeerloos ondanks dat het nieuw en strak is opgetrokken. Kan de vinger er niet op leggen want het is snaarstrak gemaakt maar ergens mistte ik een beetje die warme sfeer.

De mensen die er werken waren wel prima, ik ben hartstikke vriendelijk geholpen.

Al met al een prima ervaring maar helaas geen Ingenieur.

3 likes

Ik snap wat je zegt. Het is meer een hippe en strakke ontvangstruimte dan horlogewinkel. Maar wel typisch IWC voor m’n gevoel

Fijne Paasdagen. :hatching_chick:

24 likes

Ik moet ook zeggen dat veel omtrent de bracelet een beetje apart is gegaan. Wel een quick adjust clasp tonen op W&W maar niet uitbrengen. Toen ze uitgeleverd werden paste hij met de maximale aantal schakels net aan om een 18cm pols, maar niet groter en er werden in het begin ook geen extra schakels uitgeleverd. En het dus juist passend krijgen zoals bij jou blijkt een uitdaging.

Het is natuurlijk een nieuw model, dus dan zijn ze nog even zoekende, maar toch een beetje slordig allemaal.

Ondanks dat
 ik denk dat een Aqua ooit wel in m’n collectie komt. Die dial krijg ik niet uit m’n hoofd :smile:

Ik zat vanmorgen ook al zo van: ‘Was het nou echt zo erg? Kan ik hem niet vast kopen tot ze halve schakels uitbrengen. Zat hij nou echt zo strak?’

Enfin, voor dat geld moet het wel een beetje kloppen. Ik houd hem in de gaten.

3 likes

Op de foto zag hij er zeker te strak uit. Maar dus met extra links zat hij te los weer?

Er was een zweem van onduidelijkheden mijnerzijds omdat ze steeds voor elke handeling wegliepen, maar het kwam er volgens mij op neer dat er verschillende schakelmaten in de band aanwezig zijn. Ze hebben verschillende combinaties geprobeerd waarbij de ultieme pasvorm voor mij net aan kon, maar dan moet het dus nog 20 graden worden. We weten allemaal wat er dan gebeurt. Als ze nou met iets van een halve schakel komen, of nog beter een micro-adjust ga ik terug naar de Boutique want ik wil gewoon graag een Ingenieur. Zover ben ik wel.

2 likes

Hier is sinds vrijdag de titanium ook binnen. Erg blij mee :smiley:


50 likes

Bijzonder fraai :ok_hand: Veel draagplezier!

Nice ! Gefeliciteerd. Lang moeten wachten op deze ? Of gelijk kunnen oppikken. Veel draagplezier

Heel mooi! Laat het warme weer maar komen :+1::blush:

Weet je dat zeker ?

We missen hier de fijn afstelling.

Zou er niet volgende week met de watches and wonders een nieuwe uitvoering worden gepresenteerd? Ik heb de 3716 gehad en nu de 5007. Kan me haast niet voorstellen dat de de 7 days eruit gooien. Veel fijner horloge.

Ik kan het me inderdaad ook niet voorstellen, het is echter toch niet van hun gewoonte om bestaande modellen van de site te halen voordat de opvolger gepresenteerd werd.

Ben sowieso benieuwd met wat ze komen op Watches & Wonders, nieuwe Aquatimer?

1 like

Geen idee, sowieso een nieuwe portugieser is onze conclusie :smile:

1 like