IWC only (Deel 2)

Ja genoeg manieren om dat mooi op te lossen zonder de look aan te passen. Maar deze clasp ziet er ook niet verkeerd uit en werkt simpel door het logo in te drukken.

3 likes

Esthetisch toch liever de Ingenieur vlindersluiting zonder verstelmogelijkheden, dan de verstelbare vouwsluiting van de Mark XX. Gemiste kans dat IWC de vlindersluiting niet doorontwikkeld heeft. Zeker op warme dagen is het ontbreken van microverstelling wel een gemis.

3 likes

37 likes

fantastisch horloge dit.

1 like

Iewl dat is niet best nee.

1 like

Bizar dit inderdaad, always on lume op je horlogekast, dit is denk ik gericht op de vermogende Tokkies :joy:

Tja je mag er alles van vinden… maar ze komen wel met iets nieuws! Ze durven hun spreekwoordelijke hoofd boven het maaiveld uit te steken door met iets anders op de proppen te komen. Ik mag dat wel. Maar ik verwacht niet dat het een tijdloze klassieker gaat worden :joy:

6 likes

Vond het bij de XX al een hele mooie clasp met mijns inziens leidende functionaliteit in het segment. Micro adjustment is voor mijn polsen ook wel noodzakelijk en gezien dat nog niet mogelijk was bij de Ingenieur viel die voor mij af… maar dit is wel interessant!

Eigenaren hier die gaan bestellen?

1 like

Heb het nagekeken en inderdaad is er een sluiting met fijn verstelling voor de nieuwe Ingenieur te bestellen, kost € 460,- in staal. Nog geen ervaring mee.

Deze afbeelding komt dan in beeld:
image

2 likes

Ik vind het horloge zelf er best goed uit zien. Leesbaarheid is een dingetje, maar toch best cool. En die full lume is een gimmick omdat het kan :smile: De Pilot lijn heeft voldoende alternatieven.

5 likes

Op Monochrome watches staat er ook een artikel over: News: IWC Ceralume, The First Fully Luminous Ceramic Watch

De “saaie” Mark XX dan maar :orange_heart:

40 likes

Allesbehalve saai !!!

1 like

Deze combi is echt top :ok_hand:

1 like

Zucht….

Twijfel.
Een blauw met witte Portugieser.

Eerst had ik mijn oog op de IW371605 laten vallen:

Maar nu zie ik een andere variant, namelijk de IW371620:

De IW371620 vind ik misschien mooier vanwege de eruit springende subdials maar als ik naar de band kijk vind ik de blauwe croko van de 605 chiquer. Ik begrijp dat je de band kan wisselen maar ik ben benieuwd naar jullie mening over de horloges zoals deze origineel worden aangeboden.
Welke variant als totaalplaatje kan jullie het meest bekoren?

• IW371605 (licht subdials met croco band)
  • IW371620 (donkere subdials met rubber band)
0 stemmers
4 likes

Zou ik de enige zijn die nog zo’n bakbeest van een horloge heeft… :sweat_smile::airplane:

Heb jij er ook een? Laat zien.:slightly_smiling_face:

Fijne dag nog!

16 likes

Mij te groot, deze 44mm is voor mij de maximale Flieger…

9 likes

Terug van vakantie met de Oris, nu heerlijk de old skool Ingy weer om de pols.

18 likes

Ik heb ze onlangs beide omgehad. De zilveren plaat is echt grijs, waarbij de panda echt wit wit is. Het zijn erg verschillende horloges, waarbij de panda meer een zomersporthorloge is, en de ander is echt chiquer. Ik vond zelf de panda mooier, maar vond hem qua gebruik overlappen met mijn aqua terra (blauw op blauw rubber), dus ben bij iets anders uitgekomen.
Qua formaat viel hij me alles mee trouwens op mijn 16cm pols. Ik was bang dat de Portugieser te groot zou zijn.

2 likes