IWC only (Deel 2)

Ik ben benieuwd wat de meerprijs is van deze personalisatie ten opzichte van de reguliere versies. Sowieso kun je korting vergeten :joy:

1 like

In de Royal Oak 37mm (de meest klassieke maat in mijn beleving) zit een Vaucher uurwerk. Dat horloge is bijna een keer zo duur! Daar praat helaas niemand over.

Tot voor kort maakten vele merken en nog steeds, gebruik van uurwerken van JLC, Piaget enzovoorts. Ik vind dat de Ingenieur een zeer goede prijs heeft, ( onder list te krijgen) als je kijkt naar de historische positie van het horloge en de afwerking.

2 likes

Plaatje erbij

1 like

Je bent het er niet mee eens?:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Er word bij de ingenieur vaak gehamerd op een al dan niet ingekocht/minder uurwerk. Daar is natuurlijk iets over te zeggen. Maar het feit wil, dat dit bij horloges die veel duurder zijn, Vacheron, AP ook gebeurt. Daar naar kijkend vind ik persoonlijk de prijs van de ingenieur niet zo verkeerd. De netto prijs waarvoor je hem kan aanschaffen ligt waarschijnlijk lager dan de 12.900 waarvoor hij tekoop staat list. :blush:

Ik snap de meer prijs tegenover een santos, maar een santos is al duur voor list €8450. Want ik heb hem laatst om gehad. Vind het wel betere kwaliteit. Ergens tegen de 10k zou ik voor de ingenieur begrijpelijk vinden

1 like

De listprijs is aan de hoge kant dat klopt. Denk dat er wel iets van korting inzit op termijn. Rond de 10k zou perfect zijn!

1 like

De aqua heeft weinig diepte, omdat wijzerplaat heel veel glinsteringen heeft. De titanium boutique editie vind ik mooier, want die wijzerplaat heeft dus wel diepte.

Technisch kroonstuk. Geschiedenismaker van IWC.
Zeer speciaal.
Ook zwaar geloof ik.
Benieuwd wat de keukenweegschaal laat zien als je het er oplegt.

1 like

Ik heb de Aqua misschien al te vaak in het echt gezien, waardoor ik deze blauwe niet flitsend genoeg vind ofzo in vergelijking. Ik vind elke versie van de nieuwe Ingenieur mooi, maar deze wat saaier dus. Mijn volgorde is Aqua > Titanium > Wit > Blauw > Zwart

Titanium is ook prachtig ja, geen foto of video kan doen overkomen hoe mooi die in het echt is. Maar toch, de Aqua is mijn favo.

14 likes

Je koopt een portugieser waar ze ter plekke de wijzerplaat van vervangen, dat kost je €1000 extra. De originele wijzerplaat gaat weer terug naar iwc, die krijg je er niet bij.

Zouden ze dan in Nederland ook al kunnen regelen, dat custom maken? Of alleen voorbehouden aan Dubai cs.?

Nee, dit is nu global uitgerold, dus je kunt dit nu ook in NL doen. Ik hoop dat ze dit ook gaan doen met de pilots, dat zou pas interessant zijn.

Die nieuwe Ingenieur is top wat betreft looks. De band is ook de klassieke IWC kwaliteit (alhoewel hun sluiting met fijnverstelling ook een topper is, maar wel iets minder mooi op deze band…). Mijn bezwaar blijft het Val Fleurier uurwerk. Ze hebben hele mooie echte manufactuur uurwerken die ook in goedkopere horloges zitten. Dit uurwerk zit ook in veel goedkopere horloges van IWC. Je betaalt dus vooral voor het design een flinke hoeveelheid meer.

Ik snap die positionering van het model wel (tov de andere Genta ontwerpen van grote merken) en alleen een paar watchnerds zoals ik hebben bezwaar tegen het uurwerk en ik ga hem toch niet nieuw kopen…

Conclusie ze zijn goed bezig met die Ingenieur? Een hoogwaardig uitgevoerd Genta design dat goed beschikbaar is en tov de concurrenten prima geprijsd?

1 like

Ja het is net waarmee je hem vergelijkt. Ikzelf vergelijk hem meer met de Zenith Defy Skyline of Classic, de Chopard Alpine Eagle en Girard-Perregaux Laureato. Met name in vergelijking met de Zenith is de prijs niet te rechtvaardigen en dat komt hoofdzakelijk door de movement en de bijgeleverde rubberen band die makkelijk te wisselen is. En de Chopard en GP zijn mooier afgewerkt vind ik persoonlijk. Maar qua losstaand design en heritage vind ik de Ingenieur de mooiste van dit lijstje.

Maar goed, de prijzen op de pre-owned markt dalen rap, dus geef het een tijdje en hij is met gemak voor onder de 10k te vinden in Europa. Buiten Europa zijn ze er al voor rond de 8k zelfs. Veel logischere prijs.

2 likes

Zeker de Defy Skyline heeft ook een El Primero high beat wat natuurlijk een echte manufactuur is. De vorige Defy had nog een Elite wat inmiddels ook wel een wat achterhaald concept is. Maar banden en Zenith blijven een uitdaging. Ja band is nu goed verwisselbaar (grote upgrade tov de vorige Defy) maar een schakel wisselen is nog steeds een drama en daar blijft IWC echt meesterlijk. Ik ken de vouwsluiting van de rubberen band van de Skyline niet maar die was in de vorige iteratie ook problematisch…

1 like

Ik moest gewoon €12.900,00 aftikken hoor :upside_down_face::sweat_smile:

1 like

Ja bij IWC zelf uiteraard wel. Ik heb hem gepast en moet zeggen dat ik er erg van onder de indruk was. :grin:

1 like

10 likes

Ik vind hem super tof! Twijfel oprecht tussen dit model of de xx blauwe/zwarte plaat.
(Zodra de Seamaster verkocht is)
Maar eh. Is de top gun niet één mm groter?

1 like