IWC only (Deel 2)

Prachtig horloge, erg robuust met denk de beste band constructie.
Ik heb Zaterdag de 43mm versie in ontvangst genomen erg blij mee.
Dik? Jawel, maar niet zo dik als bv de Fortis flieger B42, hindert totaal niet.
Groet Leen,

1 like

22 likes

LeenS,
Heerlijk horloge, zo mooi en zo chique en sportief tegelijkertijd en die subtiele gouden wijzers en streepjes, ik ben d’r al heel lang heel blij mee, nog steeds.
Ik zou ook graag een GST 43mm? ratrapante of moonphase op de kop tikken uit die tijd, errug fijne units, al zeg ik het zelf.
Enjoy the hell out of this one! :metal: Grote groet, Fredje.

1 like

is ook leuk, zo’n Flieger. Echt top!

1 like

oooooh wat is deze? super kleur!!! AAAi Laaik!!!

Ik overweeg al enige tijd om een IWC-horloge te kopen. De Petit Prince vind ik het mooist. Nu heb ik nog nooit een duur horloge gekocht. Zouden jullie mij, als beginner, aanraden om een nieuwe te kopen of een tweedehands? Ik hou me aanbevolen voor andere modellen van IWC maar ik wil geen chronograaf en een blauwe wijzerplaat vind ik wel het mooist.

Prachtig. Heb je het nieuw gekocht? En is de wijzerplaat nou blauw of zwart?

1 like

Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je bereid bent te betalen en of je het een prettig idee vindt dat iemand anders het horloge al gedragen heeft en er misschien al gebruikssporen op zitten.
Zelf had ik tot een paar maanden geleden nog nooit een tweedehands horloge gekocht en was dat ook niet van plan. Ik wilde toen een nieuwe Pilot Chronograaf kopen en toen kwam er op dat moment toevallig één te koop van een half jaar oud in een goede staat en heb ik die gekocht. Geen spijt van.

Als het jou zelf verder niet uitmaakt dan zou ik altijd tweedehands kijken. Genoeg nette gebruikte modellen beschikbaar waar een ander al voor heeft moeten bloeden :+1:t2:

Ik zou maximaal 4.000 euro willen uitgeven. Weet niet of ik daar na afdingen een nieuwe PP voor kan kopen. Als hij tweedehands is en er als nieuw uitziet, vind ik dat ook prima.

Fijn dat die tweedehands bij jou goed beviel.

1 like

[quote=“Rolopalooza, post:789, topic:392747”]
Als het jou zelf verder niet uitmaakt dan zou ik altijd tweedehands kijken. Genoeg nette gebruikte modellen beschikbaar waar een ander al voor heeft moeten bloeden :+1:t2:
[/quote]En waar zou je dan kijken, online of bij een winkel? Op Chrono24 bijvoorbeeld zie ook zo veel horloges uit bijvoorbeeld Rusland en de VS. Alleen de mogelijkheid van invoerrechten staat me daar al tegen.

Op chrono kan en dan gewoon EU selecteren.

Of kijk bij ten2two of crowguard of wristcandy of pange etc etc.

1 like

Oké, ik ga kijken. Zijn er trouwens fysieke winkels in Den Haag en omgeving of is online kopen verstandiger?

Ik doe iets verkeerd met citeren, geloof ik. Voelt niet heel intuitief…

Je kan het natuurlijk proberen, maar ik denk dat dat lastig wordt. Listprijs voor een Mark XVIII LPP is € 5.000, dus moet je 20% korting krijgen. Dat is mij niet gelukt bij een IWC.

14 likes

Wat is realistisch, 15%?

Tax-Free Schiphol?
Leuk begin van de vakantie :grin:

Ik heb twee jaar geleden 9% korting gehad op een Portugieser, maar dat zal per juwelier en model verschillen. Misschien als ze voorraad hebben waar ze graag vanaf willen, kun je meer krijgen.

Ik ken de regels niet precies hoor, maar is het niet zo dat je dan bij terugkomst in Nederland alsnog moet afrekenen en als je het niet aangeeft, je eigenlijk aan het smokkelen bent?

1 like

https://gassanschiphol.nl/faqs/

Gassan verwijst naar de site van de Belastingdienst met een link naar de verkeerde pagina op die site. Heel handig.
Als je de juiste pagina zelf opzoekt, kun je lezen dat je het gewoon moet aangeven en BTW moet betalen.

1 like