IWC only (Deel 2)

“Een reiziger die voorafgaand aan zijn reis naar het buitenland goederen koopt in de tax-free winkels op Schiphol, hoeft deze na terugkomst in Nederland niet aan te geven bij de Douane. Er wordt van uitgegaan dat voor deze goederen belasting is betaald. De goederen hoeven dan ook niet meegeteld te worden in de vrijstelling van € 430. Reizigers moeten wel kunnen aantonen dat zij de goederen op de luchthaven gekocht hebben. De Douane hanteert deze werkwijze al sinds een uitspraak van de rechter in 2009 over een camera die in tax-free zaak op Schiphol was gekocht.”

Ik weet eerlijk gezegd niet of er inmiddels sprake is van nieuwe jurisprudentie. Er is in andere topics veel over gezegd en geschreven. Over een paar weken zelfs maar weer eens ondervinden. Wellicht andere gebruikers met een recente ervaring?

Geen zin in deze hassle? Gewoon lekker onderhandelen bij de AD. Zeker als het een voorraadmodel betreft, heel goed mogelijk.

2 likes

Allebei nieuw bij de IWC boutique Rotterdam.
Wijzerplaat is zwart, de blauwe gloed komt door de coating op het saffierglas, dit geeft de indruk dat de plaat blauw is.
Mooi he? die kijkhoek op het horloge geeft versxhillende indrukken.
Ben er echt superblij mee, men banden zijn ook binnen, van de week effe oppikken.
Groet Leen,

2 likes

Gaaf hoor. En mag ik vragen of en zo ja, hoe veel korting je nog hebt bedongen?

Heeft hij trouwens een in-house uurwerk?

1 like

Aangezien er voor deze modellen een wachtlijst staat, heb er denk iets meer dan een maand op gewacht, is korting lastig.
Begreep zelfs dat de mijne voorlopig de enige in Nederland is.
Afhangend van je relatie kan er over het algemeen op andere manieren wel wat geregeld worden, waardevolle spullen, of korting op een ander product elders in een andere vestiging.
Ja dit is de nieuwe 43mm versie met inhouse, niet dat mij dat heel veel uitmaakt, maar de glasbodem is super.
Als je dit niet nodig vindt, er zijn nog een aantal pilots te leveren met eta basis uurwerk en dichte bodem, deze zijn zo’n 3.5K Euro voordeliger.
Maar leveren op papier dezelfde prestatie.
Ik heb ook nog een GST chronograph van IWC die ik in 2002 nieuw heb aangeschaft, deze heeft ook een eta basis, maar loopt tot op de dag van vandaag top.
Dat moet de inhouse eerst nog maar eens zien te halen.
Wel tot 2031 garantie bij IWC, geeft een veilig gevoel.
Groet Leen,

1 like

Nog even goed nagekeken en bij deze de meest actuele link:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/ik-reis-buiten-de-eu

Meest relevante tekst:

16 likes

Is het tegenwoordig niet zo dat er op Schiphol korting gegeven wordt ter waarde van de BTW, en dat er wel gewoon BTW op zit?

Wat een plaatje van een horloge is dat toch! :heart_eyes: Ik had vroeger twee ‘holy grail watches’. De Rolex Day Date in geel goud en de IWC Da Vinci. De Day Date heb ik een tijdje in bezit mogen hebben en heb ervan genoten. Die Da Vinci is er nooit gekomen, dus kan ik helemaal lyrisch raken als ik een mooie (zoals die van u!) voorbij zie komen. Een absolute schoonheid! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

1 like

NA…

30 likes

Ha dat is geestig! Ik heb precies dezelfde grails. :smiley: Ik ben van plan dit jaar een dd tridor toe te voegen aan mijn set en verder veel uit te dunnen.

2 likes

Ik blijf dat nog steeds de coolste datum implementatie vinden op een Mark.

Ontzettend mooie NA!
Gefeliciteerd :partying_face:

Mooi hoor, en lekker op staal!:grin::+1:

Weer eens wat anders. Goede keuze!
En ook mooi zo op staal :+1:

Leuk hoor, ik zie ze nog in de etalage liggen. Je ziet ze niet veel meer tegenwoordig dus geniet er lang van :blush:

1 like

Goede keuze. Heel veel draag plezier👍🏻

heel erg gaaf ! idd ook als kind een jongens droom

1 like

Prachtige IWC! van harte gefeliciteerd! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

31 likes

Dank an allen​:blush::blush:

Draagt heerlijk! Mooi maatje, lekker dun

:top: