is ook leuk, zo’n Flieger. Echt top!
oooooh wat is deze? super kleur!!! AAAi Laaik!!!
Ik overweeg al enige tijd om een IWC-horloge te kopen. De Petit Prince vind ik het mooist. Nu heb ik nog nooit een duur horloge gekocht. Zouden jullie mij, als beginner, aanraden om een nieuwe te kopen of een tweedehands? Ik hou me aanbevolen voor andere modellen van IWC maar ik wil geen chronograaf en een blauwe wijzerplaat vind ik wel het mooist.
Prachtig. Heb je het nieuw gekocht? En is de wijzerplaat nou blauw of zwart?
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je bereid bent te betalen en of je het een prettig idee vindt dat iemand anders het horloge al gedragen heeft en er misschien al gebruikssporen op zitten.
Zelf had ik tot een paar maanden geleden nog nooit een tweedehands horloge gekocht en was dat ook niet van plan. Ik wilde toen een nieuwe Pilot Chronograaf kopen en toen kwam er op dat moment toevallig één te koop van een half jaar oud in een goede staat en heb ik die gekocht. Geen spijt van.
Als het jou zelf verder niet uitmaakt dan zou ik altijd tweedehands kijken. Genoeg nette gebruikte modellen beschikbaar waar een ander al voor heeft moeten bloeden
Ik zou maximaal 4.000 euro willen uitgeven. Weet niet of ik daar na afdingen een nieuwe PP voor kan kopen. Als hij tweedehands is en er als nieuw uitziet, vind ik dat ook prima.
Fijn dat die tweedehands bij jou goed beviel.
[quote=“Rolopalooza, post:789, topic:392747”]
Als het jou zelf verder niet uitmaakt dan zou ik altijd tweedehands kijken. Genoeg nette gebruikte modellen beschikbaar waar een ander al voor heeft moeten bloeden
[/quote]En waar zou je dan kijken, online of bij een winkel? Op Chrono24 bijvoorbeeld zie ook zo veel horloges uit bijvoorbeeld Rusland en de VS. Alleen de mogelijkheid van invoerrechten staat me daar al tegen.
Op chrono kan en dan gewoon EU selecteren.
Of kijk bij ten2two of crowguard of wristcandy of pange etc etc.
Oké, ik ga kijken. Zijn er trouwens fysieke winkels in Den Haag en omgeving of is online kopen verstandiger?
Ik doe iets verkeerd met citeren, geloof ik. Voelt niet heel intuitief…
Je kan het natuurlijk proberen, maar ik denk dat dat lastig wordt. Listprijs voor een Mark XVIII LPP is € 5.000, dus moet je 20% korting krijgen. Dat is mij niet gelukt bij een IWC.
Wat is realistisch, 15%?
Tax-Free Schiphol?
Leuk begin van de vakantie
Ik heb twee jaar geleden 9% korting gehad op een Portugieser, maar dat zal per juwelier en model verschillen. Misschien als ze voorraad hebben waar ze graag vanaf willen, kun je meer krijgen.
Ik ken de regels niet precies hoor, maar is het niet zo dat je dan bij terugkomst in Nederland alsnog moet afrekenen en als je het niet aangeeft, je eigenlijk aan het smokkelen bent?
Gassan verwijst naar de site van de Belastingdienst met een link naar de verkeerde pagina op die site. Heel handig.
Als je de juiste pagina zelf opzoekt, kun je lezen dat je het gewoon moet aangeven en BTW moet betalen.
“Een reiziger die voorafgaand aan zijn reis naar het buitenland goederen koopt in de tax-free winkels op Schiphol, hoeft deze na terugkomst in Nederland niet aan te geven bij de Douane. Er wordt van uitgegaan dat voor deze goederen belasting is betaald. De goederen hoeven dan ook niet meegeteld te worden in de vrijstelling van € 430. Reizigers moeten wel kunnen aantonen dat zij de goederen op de luchthaven gekocht hebben. De Douane hanteert deze werkwijze al sinds een uitspraak van de rechter in 2009 over een camera die in tax-free zaak op Schiphol was gekocht.”
Ik weet eerlijk gezegd niet of er inmiddels sprake is van nieuwe jurisprudentie. Er is in andere topics veel over gezegd en geschreven. Over een paar weken zelfs maar weer eens ondervinden. Wellicht andere gebruikers met een recente ervaring?
Geen zin in deze hassle? Gewoon lekker onderhandelen bij de AD. Zeker als het een voorraadmodel betreft, heel goed mogelijk.
Allebei nieuw bij de IWC boutique Rotterdam.
Wijzerplaat is zwart, de blauwe gloed komt door de coating op het saffierglas, dit geeft de indruk dat de plaat blauw is.
Mooi he? die kijkhoek op het horloge geeft versxhillende indrukken.
Ben er echt superblij mee, men banden zijn ook binnen, van de week effe oppikken.
Groet Leen,
Gaaf hoor. En mag ik vragen of en zo ja, hoe veel korting je nog hebt bedongen?
Heeft hij trouwens een in-house uurwerk?