IWC only (Deel 2)

Hoe veel cm is jouw polsomtrek trouwens, als ik vragen mag?

Zo een 17cm, redelijk plat.

1 like

Ik 16 cm. Maar staat goed bij jou vind ik. Ga je het kopen of ben je daar nog niet over uit?

Oh ik denk dat hij er uiteindelijk nog wel een keer komt hoor. Was bij Schaap om een ander horloge op te halen en kon deze even passen. Ik blijf het een heel mooi model vinden en nu op de bracelet en met de subtiele updates tov de 18 (die ik op leer had) zie ik mezelf het nog wel eens doen.

Edit, ik vond de 18 zelf de max op mijn pols met zijn 50mm l2l

2 likes

Cool! Ik vind die zwarte echt heel tof.

Die zwarte is gaaf, ben benieuwd naar maten en prijzen…:grimacing:

Wat een verhaal weer. Het horloge is in 2022 geïntroduceerd en nu al problemen met de band. Hij zou niet lang meegaan.:thinking:

Of een leren band lang meegaat heeft met een aantal factoren te maken. Draag je het in de zomer dan heb je meer slijtage door zweet. Ga je er mee de tuin in en de boel omploegen Krijg je misschien beschadigingen. Ik ken ook mensen die er gewoon mee onder de douche staan🙈

Je hebt nu acht jaar garantie op de markt XX dus ik zou maar vooral geen zorgen maken. Bij een claim zal een deskundige kan redelijk goed beoordelen hoe een horloge gebruikt wordt en daaruit conclusies trekken.

Als alternatief natuurlijk de reeds genoemde stalen band maar die is vrij prijzig. Als tussen oplossing wellicht een vrouwsluiting. Mooiste oplossing is een horloge met de stalen band kopen en het leren bandje er bij proberen te onderhandelen. Dat is vaak goedkoper dan achteraf een stalen band.

Voor het EasX-CHANGE is inmiddels ook een rubberen band beschikbaar. Ik vind het niets maar een ander misschien wel :blush:

https://www.watchonista.com/articles/closer-look/strap-decisions-exploring-new-iwc-colored-rubber-straps-and-pilots-watch-mark-xx-its-easx-change

1 like

Ze geven zelf aan dat de levensduur ca. 18 maanden is dus weet niet wat je hebt aan een garantieperiode van 8 jaar;

1 like

Hoe moet je een leren band dragen zodat deze binnen 18 maanden op is?!?

2 likes

Die ervaring/pech heb ik niet gehad, 5 jaar lang een croco strap gedragen maar wel op een vlindersluiting.

Deze afgelopen week uit de kluis gehaald :slight_smile:

13 likes

Als die center links geborsteld zijn, dan vind ik dit wel een mooie release! Eleganter dan de oude 3239 door de afgeronde case (wat heel trouw is aan het origineel). De crownguards storen me niet, die vond ik mooi aan de 3239 :blush:

Ik hoop op titanium en 39mm, maar ik vrees dat dat wat teveel gevraagd zal zijn :crossed_fingers::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Die met de zilveren dial is volgens mij titanium.

2 likes

Interessante gedachte dat de nieuwe 2023 release op de IW 3229 zou zijn gebaseerd. Je zou het qua bezel en crown guards idd denken, maar qua wijzerplaat absoluut niet.

Net als de IW387905 ‘Tribute to 3705’, had ik meer de Jumbo SL 1832 in gedachten omdat dat m.i. de iconische versie is. Niet de 3229 of mijn 3227. Maar misschien had was dit tegen beter weten in. :thinking:

Dat is precies ook mijn gevoel en verwachting geweest, maar het is nu een soort mix van vintage (dial, hands, markers) en recent (crown guards, bracelet) geworden gemixed met nieuwe elementen (aansluiting op de case, bout in de bezel). Ik ben er nog niet over uit wat ik er van vind, maar de hands on videos van morgen gaan veel duidelijk maken :smiley:

Het lijkt me inderdaad dat ze begonnen zijn bij de originele en dan hier en daar wat inspiratie gehaald hebben uit de reeks doorheen de jaren. Dus het is een soort van “best of” geworden dan? We gaan het zien morgen :blush:

Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat veel hardcore IWC adepten jaren gewacht hebben op een remake van de Jumbo SL 1832; niet op wat ik hier boven heb gezien :innocent:

2 likes

Het uurwerk is een cal 88 en ziet er zo op het oog origineel uit, maar ik heb er niet voor gestudeerd. @Horloge24 wel en als hij dit leest kan hij je ook antwoorden.

Het is een mooi horloge !

Oef, als dat het is hebben ze alles veel te veel afgerond. De scherpe hoekjes maken de ingenieur juist zo tof. De afgeronde crown guards ben ik ook geen fan van. De maat van de kast lijkt wel mooi, in ieder geval niet bovenin de 40.


Dit blijft toch mooier dan wat er nu gelekt is. Maar goed, we weten binnenkort meer.

2 likes