IWC only (Deel 2)

Wat lullig zeg. Vlug even na-announcen “o ja die andere clasp met verstelling kan ook”

Zeg dat dan meteen he. Das dan net n goed argument: je kan kiezen.

Ah maar wacht, bestaat ie in titanium ook?
Vandaar waarschijnlijk.

Het is gewoon een feit dat je zonder clasp geen verstelling hebt. APRO heeft t ook niet.
Moser streamliner niet. Zijn er wel die t hebben?

Enkel vc overseas heeft dat schuifsysteem maar blijkt na verloop van tijd niet te blijven zitten.

1 like

Gewoon passen en dan zie je dat hij mooier is dan op de foto’s

Kan nog zo mooi zijn op de pols maar niet voor 13K…
vond de pilot 43 al meer dan goed betaald.

Dan liever de explorer 40mm…
Grt Leen,

5 likes

De czapek antartique.

2 likes

Juist, overseasish

How could i forget? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Eigenlijk een heel galante oplossing, vraag is alleen hoe duurzaam dit is, na verloop van tijd schiet dat open door slijtage? Klopt, @deuxani ?

1 like

Hier zal niemand het mee oneens zijn vermoed ik :sweat_smile:

2 likes

Das dit he? Nooit sub gehad met glidelock om te vergelijken maar deze clasp echt wel top vond ik. En ook mooi weggewerkt met die drukknop.

Jaja dat ze dit maar doen.

3 likes

Ze gaan waarschijnlijk “schaarste” creëren. Bewust weinig uitleveren in het begin.
Ik heb ook de boutique gevraagd naar beschikbaarheid, maar daar werd heel vaag over gedaan.

2 likes

Ok dat wordt “moeilijk kijken” als je korting gaat vragen.

Ik ga n rolex bijnemen in n packagedeal denk ik

5 likes

Heb even een Uhrencatalog van 2013 erbij gepakt. De Ingenieur van toen (die lelijke van 46mm) was 7200 euro op stalen band. Een Rolex Sub date koste 6850 euro. Het prijsverschil was 5% en het huidige prijsverschil is 17% (waarbij de Sub natuurlijk niet te krijgen is).

Toen kon je op een Sub 10% korting krijgen en ik gok op een IWC zo’n 25%. Nu krijg je op beide geen korting (bij de IWC boutique ook niet denk ik). Toen was de IWC dus praktisch goedkoper dan de Rolex maar wel hoger wat betreft listprijs. Door de korting had je als handige/verstandige IWC koper een flink stuk van je afschrijving voorkomen…

Dus IWC is nu werkelijk 17% duurder. Voor een relatief onpopulair merk vind ik dat een gewaagde prijsontwikkeling…ik verwacht geen VC/PP/AP ontwikkelingen bij IWC ook al vind het ik het een heel geslaagde herinterpretatie van de Genta Ingy.

Realistische prijs zou denk ik tenminste 20% lager moeten liggen dan de huidige list…

5 likes

Staat ie 9900 zal ie ook afschrijven na verloop van tijd. Geen twijfel mogelijk met dit uurwerk en merknaam. Of ze gaan m echt schaars maken, dat kan ook.

Ik vermoed dat prijszetten een kunst op zich is, en vind t zeker logisch dat ie veel hoger dan de mark wordt gezet.

Hoeveel van die reviewers gaan m ook echt kopen? Het is makkelijk klavierridder spelen.

Laat ons toegeven: niemand zou klagen over de prijs mocht je 100% weten dat ie 50% meer waard wordt moment dat je buitenstapt met je tasje en complimentary IWC pen.

Die dingen zullen wel verkopen, ook aan 12,9.
Je betaalt hier zeker 20-30% “genta” mee.
Dan maak je zelf uit of je t dit waard vindt of eerder uurwerk prio vindt.

Eerst maar es irl passen.

2 likes

Eens en mijn commentaar neemt ook zeker niet weg dat ik het gewoon een tof nieuw horloge van IWC vind en dat is de laatste jaren ook wel eens anders geweest :slight_smile:

2 likes

Er komt weer een IWC prijsverhoging aan : 1 april gaat alles weer omhoog.

2 likes

Ja bizar zo sterk alles is gestegen de afgelopen twee jaar. Ze verhogen de Ingenieur wrs ook gelijk mee :joy:

1 like

Omega heeft dit met de Speedy 321 Ed White goed voor elkaar gekregen. Gewoon heel weinig uitleveren. Gedisciplineerd blijven….

1 like

Grappig dat niemand het nog benoemd heeft, maar wie ziet nog meer wat er echt niet klopt aan dit horloge behalve de obvious crownguards…

3 likes

Ja bij de Overseas kan het gewoon open schieten bij teveel druk, wat aan de ene kant mooi is als extra bescherming, maar super irritant is omdat je je horloge weer af moet doen om hem terug te klikken.
Bij de Antarctique en de Ingenieur moet je een knop in drukken om de micro adjustment te kunnen activeren, waardoor je dat issue niet hebt. Een soort safety lock.

Wat betreft de prijs is het ook een moeilijk situatie. Rolex, JLC, Zenith, etc zijn directe concurrenten. Maar als je denkt aan 70’s Genta designed luxury sportswatches dan zouden AP en PP weer de concurrenten moeten zijn. Maar aangezien IWC als merk niet in dat segment zit en de Ingenieur nooit dezelfde appeal heeft gehad als de Royal Oak en Nautilus, wordt hij toch meer vergeleken met “wat krijg je voor hetzelfde geld bij Rolex”. En de titanium Ingenieur is duurder dan de nieuwe titanium Yachtmaster bijvoorbeeld.

Het probleem is denk ik ook de verwachting van veel mensen. De vorige 3239 Ingenieur was veel goedkoper, vergelijkbare IWC’s met dezelfde movement zijn veel goedkoper, dus de meesten hadden max 8 a 9k verwacht. Het hangt dus heel erg af van de finishing of de prijs gerechtvaardigd is, maar als ik de YouTube previews zie dan is iedereen laaiend enthousiast en heeft niemand het over de “hoge” prijs. Ik denk pas dat als je hem in het echt hebt gezien dat je echt kan zeggen of hij te duur is of gewoon OK geprijsd. Hij is nog steeds goedkoper dan de Laureato en Alpine Eagle.

4 likes

Als ik moet gokken:

De datum en een nul voor de getallen tot en met 9

3 likes

(Zenith Defy dus.)

1 like

Yes! Goed gezien, geen enkele IWC met dit uurwerk die dit heeft zo maar vindt dit persoonlijk erg lelijk en druk worden.

2 likes