Ik had trouwens een Photoshop gemaakt zonder crown guards en dat zag er niet goed uit, zoals de CEO had aangegeven. Maar ja, een kleinere crown had dat ook kunnen oplossen.
Naast de 0 voor de datum, zijn natuurlijk de screws in de bezel nieuw (maar daardoor zit de bezel tenminste nooit scheef) en de end-link is voor het eerst compleet anders dan alle andere modellen. En ondanks dat is het toch een geslaagde reissue die wel echt een Ingenieur is qua looks.
Ja en als je die vergelijkt: El Primero movement, open case back, movement finishing, complexe brushing en polishing case, bezel en bracelet, ook een skeleton variant, dan zou je enkel kunnen zeggen dat de Ingenieur een Genta tax heeft gekregen ten opzichte van de Defy.
Blijft iets raars: vergelijken tussen merken/gelijkaardige modellen
Zeker in deze branche.
Ok tenzij je echt tussen een chopard en n ingy aan het twijfelen zou zijn maar dan nog denk ik dat je de alpine eagle zou nemen mocht je die mooier vinden.
Tgaat om (voor jezelf) verrechtvaardigen he.
Nooit iets gelijkaardigs nemen omdat t goedkoper is (zoals bvb tudor nemen omdat je eigenlijk sub wil)
Daarom is het ook moeilijk om iets over de prijs te zeggen. Het is precies wat jij benoemt, het gaat er om of je het voor jezelf een gerechtvaardigde prijs vindt. Ik vind de prijs van de Royal Oak het waard, maar van de Nautilus niet. Bij de Alpine Eagle en Laureato heb ik twijfels, de Octo Finissimo vind ik te duur, de Defy Skyline heb ik twijfels, de Defy Original is het waard, etc.
En bij de Ingenieur is het dus in het echt passen en dan een echte mening vormen. We weten allemaal dat een horloge op een foto en om de pols een wereld van verschil is
Klopt en is denk, ook gebaseerd op eigen ervaring van beide, de beste band die er op dit moment te krijgen is, maar met alle respect, dit rechtvaardigt nog steeds niet de huidige prijs.
Ja op zich kan een grote crown ook wel. Een foto vertekent het natuurlijk ook. In het echt is het om de pols niet zo opvallend aangezien je ogen altijd naar de dial, case en bracelet gaan.
Wachten op IWC bobo die haastig komt melden “wie haaav ooolso zie option too riemoov zie crauwngaarz but wie diezaided zis woas zie best estetiks but wie listn zu our cuztomers”
Hij had nog voor de gein gezegd dat in de volgende Watch Advisor episode hij de crown guards zou behandelen
In een andere video zei hij dat ze met en zonder hadden geprobeerd en dat ze het met beter in balans vonden, het mooier de contouren van de case volgt tot aan de crown en dat het een meer sporty uitstraling geeft. Ik heb een beetje het gevoel dat als ze nog een half jaar langer hadden het horloge er toch weer anders uit had gezien.
Dat is ook mijn gedacht. Ik ben heel benieuwd, vnl naar de zwarte en de titanium versie. Geen haast bij, maar ik heb wel zin in een zwarte als dagelijks horloge. Als hij niet te zwaar valt, zou dat wel eens een instant hit kunnen zijn hier
Helaas! Maar misschien mag het nog eens over de prijs gaan. Ik heb even wat sporthorloges opgezocht met geïntegreerde band of toch tenminste die look en de prijs erbij. De GS birch staat erbij omdat dat duidelijk hun alternatief is met die brede band. De catalogusprijs van de Nautilus staat er ook bij benadering bij.
Omega Constellation - 7200
Cartier Santos Large - 7950
Zenith Defy Skyline - 9400
Grand Seiko White Birch - 10000
Iwc Ingenieur - 12700
Bulgari Octo - 14400
GP Laureato - 15000
H Moser Streamliner - 19900
Parmigiani Tonda PF - 22000
APRO - 24800 - extra thin 31300
PP Nautilus 5711 - 29000 (discontinued)
Ergens vind ik de prijs dan nog niet zo verkeerd gekozen, vanuit hun standpunt dan uiteraard. IWC prijst hun modellen altijd aan de hoge kant en aangezien dit een rechtstreekse afstammeling van 1 van de Genta 3 is, mag er in hun optiek wel een Genta tax bij. Dus hij moest wel een stuk boven de Zenith staan. Anderzijds blijven ze wel een stuk onder de Laureato en Octo, om toch enigzins aantrekkelijk te blijven in het segment. Ik had hem liever aan 9k gezien, maar wie ben ik…
Als ze nu de productie nog beperken om de waarde wat vast te houden, dan komen ze er misschien wel mee weg. Als ze er genoeg maken, dan gaan ze na een jaar wel een stuk zakken in prijs. Dat is het leukste scenario voor de meeste hier denk ik
Voor een IWC blijft het duur, zeker als je uurwerk op uurwerk vergelijkt. (dat is dan ook de enige gelijkenis met een Pilot vind ik) Maar een Speedy aan 7k is ook duur. De markt is helemaal uit de hand gelopen de afgelopen jaren en ze proberen er allemaal op mee te liften. De doorsnee liefhebber is de dupe want die kan amper volgen.