Dat is over het algemeen een beste advocaat
En de Chopard Alpine Eagle
Juist, dat is nog een serieus alternatief. De 41mm kost dus 15300 en zit dus iets boven de Laureato in het lijstje.
Tja, als we even omhoog kijken naar de Octo, dan heb je dit:
Dat is wel een ander zicht dan de IWC, dus die krijgt wel betere punten alleen al op visueel vlak. Balansbrug, microrotor, PR 60 uur, heel mooi!
De IWC32111 heeft dan wel een indrukwekkende 120 uur reserve (de vraag is maar hoe precies die loopt met 1 veerton, maar goed), een ValFleurier uurwerk die gebaseerd zou zijn op een ETA 2892 maar wel van 0 herwerkt. Zeker ok en gelukkig plat genoeg, maar niet persé bijzonder.
De Laureatoâs uurwerk is inhouse, PR 46 uur, niet persĂ© bijzonder.
De Chopard idem. Wel COSC en 60 uur, maar verder ook vrij doorsnee.
De Santos is ook zoân verhaal, goed en degelijk, maar verder niets bijzonders. De GS is een aparte categorie met hun nieuwe high end uurwerken, maar die valt dan ook niet helemaal onder deze categorie.
De Zenith is wel het vermelden waard met het El Primero uurwerk. Je moet ervoor zijn, maar het is wel een bijzonder stuk! High beat, 60 uur PR, 1/10th van een secondenwijzer
Samengevat kan je wel stellen dat het binnenwerk van deze sporthorloges duidelijk niet de grootste prioriteit heeft. Zenith maakt er wat bijzonders van en Bulgari werkt het keurig af, maar voor het echt fijne werk moet je naar de 20K en hoger gaan.
Ik blijf erbij, het is wat de zot ervoor geeft en dit soort horloges zijn (of waren) nu eenmaal hot in horlogeland. Je kan dit niet rationeel uitgelegd krijgen.
IWC probeert als laatkomer alsnog een hap uit de koek te nemen, met een middelmatig uurwerk, een middelmatige afwerking en een bovengemiddelde prijs. Waar ze wel enorme punten scoren is het ontwerp, het is gewoon heel erg goed gelukt om het Genta design naar 2023 te brengen.
Tijd zal uitwijzen of het lukt. Ik ben alvast geprikkeld, wat een Alpine Eagle, Octo, Laureato en zelfs de Defy nog niet gekunnen heeft
Nog een plaatje!
Dank voor de heldere en eerlijke uiteenzetting.
Genta maakt dus het verschil en daar betaal je GentaTax voor
Mooi samengevat
Het geeft mooi de familiestamboom weer samen met de 3239, in die zin klopt dit model echt goed en is vloeiender dan het origineel. De kroon beschermers blijken zo op de photoshops een overbodige toevoeging voor mij, en zoals in de video hierboven omschreven ;
had zonder die uitstulpsels de echte 1832 SL heruitgave moeten zijn voor deze prijs, met een saffier kastdeksel en met een luxer uurwerk, en de huidige versie het standaard model moeten worden voor 8K.
Maar het blijft een IWC of Trinity liefhebber model ( met maar 600 originele exemplaren want populair was deze vroeger niet - pas toen de grote markt doorkreeg dat dit verzamelbaar was schoten de prijzen omhoog ) dus ik snap de keuze wel van IWC om hem wat bereikbaarder te houden. Het wordt nooit een APRO of Nautilus qua gekte.
Ik denk trouwens dat ik voor mijzelf wel doorheb waarom ik nog niet overtuigd ben van de Ingenieur. Ik keek er echt heeeel lang naar uit, maar nu hij er is kan ik niet echt beslissen of ik hem mooi vind of niet, of ik hem zou willen of niet. Normaliter heb ik wel meteen een mening klaar, maar bij deze zit ik in dubio. Sowieso zal dat veranderen als ik hem eens om de pols heb, maar dat duurt nog even.
De reden waarom ik nog geen mening heb kunnen vormen is omdat de Ingenieur geen eye-catcher heeft, niet echt iets sprekends unieks dat hem sterk onderscheidend en herkenbaar maakt.
- Royal Oak: octagonal bezel, case design, de unieke bracelet, tapisserie dial, alles eigenlijk
- Nautilus: unieke bezel en dial vorm, de strepen op de dial, de oren aan de case
- Overseas: een en al Maltese cross overload op de bezel, bracelet, logos, etc
- Streamliner: dial, case, bracelet, alles
- Antarctique: Passage de Drake dial, inham in de case, de C-link bracelet
- Octo Finissimo: dial, case, bracelet, alles
- Alpine Eagle: de eagle eye dial, de unieke bracelet, de dubbele crown guards
- Laureato: smooth vorm van het geheel, octagonal bezel, Clous de Paris dial
- Defy Skyline: twaalfhoekige bezel, hoekige case en bracelet, de sterren in de dial
En de Ingenieur is eigenlijk een beetje simpel. Ronde bezel met radial brushing, veel gebruike H-link bracelet, normale lugs / end-link, dichte cashback, niks speciaals aan de case, etc. Eigenlijk is enkel het dambord design dial echt iets unieks dat er uit springt, maar ik vraag mijzelf af of ik dat ĂŒberhaupt wel mooi vind (er zit ook geen sunburst of iets dergelijks in, gewoon mat).
Ik vind het een mooi horloge, maar hij is denk ik een beetje saai ten opzichte van de concurrentie. Maar goed, dat kan ook wel weer zijn sterkte zijn. Iets minder uitgesproken en daardoor minder âpolariserendâ
Dat kan zeker kloppen. Ik vind hem daardoor net mooi, omdat ik niet graag te koop loop met mijn horloges. Een Santos is in dat opzicht al een randgeval bv, een Alpine Eagle is mij veel te gepolijst. Je zou bv wel voor de Aqua kunnen kiezen met PCLâs, maar zelfs dan snap ik je punt.
De 3227 hierboven heeft dat bv ook niet echt. En toch isât 1 van de mooiste Ingenieurs tot nu toe (los van de maat voor mijn pols dan). De eerste Genta Ingenieur was ook volledig geborsteld, echt een toolwatch itt de Nautilus en APRO. Die waren toen al veel meer luxe horloges.
Ik denk dat ik eraan uit ben, ik wil eentje in het zwart passen. Als hij niet te groot of zwaar is, dan is de kans groot dat dat ik voor de bijl ga . We zien wel eerst wanneer ze uitgeleverd worden en hoe gek het allemaal wordt.
Ja ik denk dat die 3227 en 3239 al meer uitgesproken zijn door hoe de lugs aan de case zaten, met het middelste deel gepolished, de lug / end-link aan de case, elementen op de dial, etc.
Maar klopt ook dat de originele zo brushed en tooly was waardoor hij automatisch al een wat meer ingetogen uiterlijk had. Ik zou dan ook zeker voor de Aqua willen gaan vanwege de kleur in de dial en de PCLâs
Maar jouw keuze voor de zwarte snap ik ook helemaal. Op veel videoâs heb ik soms ook het gevoel dat ik de zwarte en ook de witte weer de mooiste varianten vind. En dan zie je opeens een reel van de titanium en dan is die weer de mooiste
https://www.instagram.com/reel/CqUwG_cNbHP/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Die titanium is nog van een ander niveau op de een of andere manier, schitterend met die matte afwerking! Ik ben wel benieuwd hoe die krassen zal verdragen.
Hopelijk kan ik deze ooit eens passen naast de zwarte, maar de extra meerprijs bovenop de pittige standaardprijs is me wat teveel van het goeie sowieso. Bij nader inzien zou ik hem beter niet passen dus
Volgens mij is het grade 5 titanium, dus het krassen zou mee moeten vallen.
Hahaha ik ken het probleem Maar je weet toch dat het gaat gebeuren!
Het zal vast beter zijn dan grade 2, maar bv op een GS titanium zie je even snel krassen als op staal is mijn ervaring. Maar mooi is het zeker
Zo vind ik de crown guards dan weer heel mooi en een zeer onderscheidende /tooluitstraling hebben. #keuzetwijfel
Denk dat je vooral moet kijken naar de afwerkingen en hoe hij voelt als je hem op de pols hebt. Ik was gematigd enthousiast totdat ik hem om had. Toen werd ik zeer positief!
Schitterend!
Ik heb eens geĂŻnformeerd bij de dichtste AD hier in BelgiĂ« en ze worden geleverd eind mei âvolgens beschikbaarheidâ. Ik heb mijn naam doorgegeven voor een zwarte, hopelijk krijgen die ADâs er toch ook een aantal. Het staat nergens vermeld dat het boutique only is, maar die zullen voorrang krijgen uiteraard. Duimen dan maar dat het geen meerjarenplan wordt
Dag leden,
Ik ben nieuw hier. Ik heb kort geleden een IWC Mark VII aangeschaft en getest hoe lang het uurwerk loopt na deze een keer volledig te hebben opgewonden. Volgens IWC zou dit horloge een gangreserve moeten hebben van 42 uur. Ik heb er 48 uur uit kunnen halen.
Het horloge is niet gedragen na volledige opwinding en is blijven liggen in de kast. Graag hoor ik snel meer van jullie!
Wat wil je horen? Dat een horloge een langere power reserve heeft dan aangegeven is normaal.
Een fabrikant geeft altijd een power reserve op waarin een horloge binnen de door de fabrikant gestelde afwijkingstoleranties blijft.
Bij een 3861 Speedy bv is de power reserve altijd minimaal 10 uur langer dan opgegeven.
Jouw IWC heeft dus een prima power reserve, maar verder niets bijzonders. Sorry
Mark XVII zo te zien
Den boutique in Antwerpen dan zeker? Tis voorzekers van dezelfdenâŠ