IWC only (Deel 2)

En alleen als je kenbaar maakt dat je er echt eentje wilt, je een echte liefhebber bent (het liefste al meerdere IWC’s hebt). Daarna kom je op “de lijst” te staan.
Als die lijst lang is, wordt het gewoon willekeur of ze je gaan bellen.

1 like

Wat een onzin weer. Net alsof IWC zo gegeerd is. Dan vind ik bv Lange sympathieker, de CEO zei in een interview dat hij geen fan is van onverkrijgbare modellen. Dus zolang ze niet aan de vraag kunnen voldoen, proberen ze niet teveel extra modellen aan de vaste collectie toe te voegen. Vandaar dat bv de titanium Odysseus een limited run is. Daar is de schaarste er gekomen vóór de wachtlijsten dus en niet omgekeerd.
Hier probeert IWC de schaarste zelf te creëren, wat totaal onsympathiek is voor de doorsnee liefhebber.

Ik kreeg wel niet de indruk hier in België bij IWC dat de aanpak zo streng zal zijn, maar we gaan het zien.

3 likes

Als er 10 beschikbaar zijn per boutique en er zijn 50 serieus geïnteresseerd. Dan wordt het op basis van gunnen.

1 like

Voor alle duidelijkheid, jouw post is geen onzin :grinning_face_with_smiling_eyes: . Dit hele “artificiële schaarste”-gedoe daarentegen…

Allen naar Christopher Ward voor “the twelve” ! :sweat_smile:

2 likes

Dat is dan weer iets teveel ‘hommage’ voor mij.

2 likes

Helemaal eens!
Schaarste creëren is deel van de marketingstrategie.

2 likes

:innocent: hoeraaa ik mag op “de lijst” om geripped te worden :muscle:t4:

2 likes

Ik sta op de lijst bij de boutique in Amsterdam.
Ben zaterdag langs geweest. Prettig gesprek gehad en de heren waren allervriendelijkst. Aan het eind van deze maand worden de demonstratiemodellen ontvangen en kunnen ze worden gepast. Heel benieuwd naar het nieuwe model, vooral de Ingenieur met de ‘aqua’ wijzerplaat. Btw, binnenkort wordt er een nieuwe IWC flagship store geopend verderop in de straat, die ruimer en luxer zal zijn en een grotere selectie zal hebben.

4 likes

Gassan is er al uit dus wie volgt nog meer?

1 like

Cartier is sinds december verhuisd naar de overkant van de straat. Het pand (naast de Breitling boutique) voor de IWC flagship store wordt nu verbouwd. Voor zover ik heb gehoord blijft de flagship store een joint venture van IWC-Richemont en S&C

2 likes

Voor mij ook hoor en ik heb weinig met het merk CW. Maar je hebt wel een goed afgewerkt titanium “integrated bracelet” horloge van 9mm dik voor 2k.

Het is jammer dat het ontwerp nogal Czapek is (het is ook dezelfde ontwerper blijkbaar), maar het maakt 13k voor de IWC wel heel erg duur. Als je omhoog gaat op de ladder heb je graag iets van “value” ertegenover en dat zit er toch echt te weinig in. Maar de “value” zit hem in de schaarste dus? Dat gaat er niet echt in hier :thinking:.

Hij blijft wel mooi, om niet teveel te klagen :wink: .

2 likes

Ik heb zelf het idee dat dit bij zulke bedragen allang buiten proporties is. Een Patek is erg mooi afgewerkt, maar voor mij is de verhouding al lang niet meer te rationaliseren. Dat moet je ook niet doen, het is een “gevoel”.
Terug naar de Ingenieur: ik heb het idee dat veel mensen de prijs te hoog vinden voor wat ze krijgen.
Vanuit IWC is het ook wel slim om het prijsniveau van de modellen op te krikken. Als een Ingenieur ruim boven de 10k kost, is een Portugieser van 9k niet meer zo heel raar.

1 like

Er is vast een goed plan van de marketing afdeling, dus binnen een paar jaar zeggen we misschien wel “had ik maar” :wink:

1 like

Ik denk dat veel van dit soort merken de prijzen over de hele linie willen verhogen.

Helemaal eens. Ik heb helaas wat moeite met hommages. Maar aantrekkelijk vind ik die CW zeker.

1 like

Als ze deze gewoon voor een fatsoenlijke prijs in de markt gezet hadden voor rond de 6k en niet alleen boutique only dan was dit een bestseller voor ze geworden, nu verkopen ze er straks een handjevol voor de dubbele prijs

2 likes

Tja je moet ook geen Tudor/Omega prijzen verwachten bij IWC.

Enkel leuk geprijsd bij de GD of tweedehands.

2 likes

6 zou wel laag zijn inderdaad. Maar voor pakweg 8,5 had ik hem direct gekocht denk ik. Nu is de mentale drempel wel heel hoog :blush:

Misschien is dat ook wel het plan. Niet het horloge voor iedereen, maar bewust exclusief houden door de hoge prijs en waarschijnlijk schaarste bij uitleveren.

Er zal vast iemand over nagedacht hebben maar mij lijkt het beter om er meer van te verkopen voor een redelijke prijs, ik zie mensen niet in de rij staan voor de huidige prijs.
En waarom deze zoveel duurder dan 7k zou moeten kosten zie ik niet, zelfde uurwerk als in de pilot die voor 6.8k te koop is op staal, en die kun je ook al een stuk goedkoper op de kop tikken met wat korting.

Ze denken mee te kunnen liften op de prijzen gekte van afgelopen jaren maar ze vergeten dat het maar een paar merken zijn met wachtlijsten en waar mensen boven retail betalen, en dat is bij IWC niet het geval en dat gaan ze op deze manier niet bereiken door kunstmatige schaarste te creëren met een veel te hoge prijs.
Je schrijf gewoon flink af op een nieuwe IWC en dat zal met deze niet veel anders zijn verwacht ik maar we gaan het zien

4 likes