IWC only (Deel 2)

Proficiat met je NA, prachtige keuze!

1 like

Dank, nog steeds enorm in mijn nopjes mee!

9 likes

Super mooi :grinning:

De Aquatimer maar om met dit weer :umbrella: :cloud_with_rain:

10 likes

Zomaar even een oriënterende vraag.
Ik ben een beetje aan het rondneuzen in de IWC wereld, en kwam de IWC 3777-13 tegen.
De " Antoine de Saint Exupery " zou zomaar eens mijn eerste IWC kunnen worden
Iemand hier met ervaringen met dit horloge?

2 likes

Tja, denk dat elke IWC liefhebber deze pilot wel is heeft gehad. In welke uitvoering, kleur dail dan ook. Heb er zelf 3 keer één gehad haha.

Maar wat wil je weten ?

11 likes

Mooie cijferlijst ook, van harte!

Haha foutje, thanks.

1 like

Ik heb deze een paar maanden geleden nog gepast in de boutique in Rotterdam. Nice, maar je moet wel van bruin houden. Uitlopend model met nog het oude uurwerk.

8 likes

Dank heren.
Het is de bruine uitvoering. Van het uurwerk weet ik nog niks eigenlijk, maar als IWC het in een horloge stopt zal het wel een goed uurwerk zijn toch?
Ik stond op het punt om een tweede Breitling aan te schaffen tot ik de IWC tegenkwam.
Misschien geen gek idee om nog even door te sparen voor een IWC
Zal mij morgen eens verder verdiepen in het IWC aanbod :+1:

3 likes

Uurwerk is een gemodificeerde ETA 7750, wat IWC de caliber 79320 noemt. Een uurwerk die volgens mij door menig horlogemaker hier op de forum geserviced kan worden. :slight_smile:

Ik heb mij een avondje genuttigd aan het volgende artikel: Technical Perspective: The Split–Seconds Caliber 79230 And The Original IWC Doppelchronograph Pilot's Watch - Hodinkee

Vind het zelf een interessant en leuk artikel. :smiley:

2 likes

En zo kom je bij het foto’s schieten erachter dat de matte wijzerplaat leuk verandert in het licht :smiley: :smiling_face_with_three_hearts: :star_struck:

10 likes

IWC by night…

7 likes

Haha, als ik tv kijk let ik op horloges.
Ik zag in een serie die ik volgde via mijn pluspakket van KPN, een van de hoofdrolspelers met een horloge, een chrono, vrij groot met leren band met een versmalling een stukje achter de lugs, en zeker geen duiker.
Kon dus wel eens een IWC zijn, had al eens eerder zo’n band gezien in dit topic.
Nu zei ik al dat ik op het punt stond een tweede Breitling aan te kopen bij een bekende verkoper in ALkmaar, en misschien had hij ook wel IWC’s, en daar stond deze dus.
Tja, dan val je dus weer in dilemma’s, gelukkig ben ik niet de enige die daar soms tegenaan loopt op dit forum :joy: :joy: :joy:
Kortom, het heeft mij getriggert om IWC eens nader te onderzoeken.
Het moet iig een model worden gelijkend op de 3777-13, en dan liefst in 43 mm.
Dat is voor mij de perfecte maat :+1:

4 likes

Snap dat je daar blij van wordt :grinning:
Post je ook nog even een foto van deze topper als ie weer bij je terug is?

1 like

Yess en ik mis deze…

Daarom zijn of haar grote broer gekocht.

9 likes

Misschien een mooi moment om hem straks na de service, weer eens op die prachtige titanium band te zetten ipv het rubber😊

1 like

Eindelijkkk in het echt gezien!

Enkel de zwarte en witte (@Stifstaf), de Aqua en Titanium duren nog wel even.

Ik moet zeggen, toch positief verrast. De kast en bracelet vallen erg mooi om de pols. Hij oogt kleiner dan je zou verwachten. Afwerking ook erg goed, mooie dials (ik vond wit mooier dan zwart). Voor de rest weinig over te zeggen, mooi horloge gewoon :smile:

16 likes

Leuk! Ben ook wel erg benieuwd naar de Ingenieur geworden. Sowieso mijn NA, heel nieuwsgierig geworden naar alles wat IWC te bieden heeft :smiley:

1 like

Vlijmscherp!

20 likes