IWC only (Deel 2)

Leuk! Ben ook wel erg benieuwd naar de Ingenieur geworden. Sowieso mijn NA, heel nieuwsgierig geworden naar alles wat IWC te bieden heeft :smiley:

1 like

Vlijmscherp!

20 likes

Sjiek horloge, echt mooi👍

1 like

Heel mooi om dit zo te zien :grinning:
@Horloge24 is een aanrader en echte vakman :ok_hand:

2 likes

15 likes

Ik was ook erg positief verrast over de witte wijzerplaat, het maakte het geheel op een of andere manier een compleet geheel.

2 likes

Heb de groen/blauwe kunnen passen.

Maatvoering is inderdaad prima.

Afwerking is netjes, maar zeker geen AP Royal Oak niveau en heel eerlijk: de Chr. Ward 12 doet er weinig tot niets voor onder (wel qua historie en merkbeleving, niet zozeer qua afwerking).

Voor mij geen 10k plus waard.

5 likes

Ik heb het zelfde gevoel bij dit horloge. Ik denk dat ze dit verkeerd hebben ingeschat. Als ze het horloge rond het prijspunt van de Portugieser hadden geplaatst, zouden meer mensen het serieus overwegen.

1 like

En hoe vond je de Aqua dial om de pols? Ik heb alleen de losse dial gezien, maar dat is toch moeilijker inschatten.

Ik vind de vergelijking met de Twelve iets te extreem. Eerst dacht ik meer te vergelijken met de Zenith Defy lijn en daar heb je een El Primero uurwerk voor 3k minder en eventueel een skeleton dial voor 1k minder. Ik denk dat dat 9k gewoon een goede prijs was geweest (geef het nog een paar maanden en ze zijn voor zoveel te koop bij de greys). Maar in vergelijking met de Royal Oak is hij minder dan de helft van de prijs, dus op zich valt het dan weer mee :laughing: Alles is relatief he.

Maaaaar ik moet wel zeggen dat ik de bracelet en case erg mooi afgewerkt vond. Het was super smooth allemaal en echt goed 1 geheel. Ik was positief.

Hahaha dat gevoel ken ik ook maar al te goed. Toen ik de PRX net had dacht ook “waarom 100 keer zoveel voor een horloge betalen”.

Maar ja, de details he, dat is wat uiteindelijk een horloge extra speciaal maakt en toch veel mooier dan de goedkopere varianten. En de Royal Oak is daarin de nummer 1 in mijn ogen. Maar een PRX moet sowieso iedereen hebben in z’n collectie :slight_smile:

5 likes

Mooie kleur. Slim ook dat ze iets “unieks” hebben gedaan en niet simpelweg voor donkerblauw of babyblauw zijn gegaan als “me-too”.

Door deze kleur gaat een “kenner” van flinke afstand herkennen wat je draagt.

1 like

A week on the wrist

https://www.hodinkee.com/articles/the-new-iwc-ingenieur-goes-back-to-its-roots

4 likes

Mooie foto (al vind ik zwart dus de minst interessante dial)

15 likes

Heerlijk horloge dit prachtige band en prima maat.

8 likes

Komende weken mijn kompaan in Frankrijk.
Denk dat ik vandaag of morgen nog een keer de datum ga goed zetten…:relieved:

14 likes

Ik moet zeggen dat ik niet zo’n probleem heb met de datum. Ik heb met sommige modellen ook wel dat ik enkele cijfers te groot vind of te kaal (met name bij een 1 of 7). Ik vind het misschien wel leuk dat ze iets anders proberen. Eigenlijk dus gewoon geen sterke mening over :smile:

Ja de witte is mooi hè. Paste gewoon heel goed bij het geheel. Ik moet de Aqua nog wel zien, maar toch, de witte is goed gelukt.

2 likes

Na meer dan een half jaar nog eens wrist time gegeven aan de Regulateur (IW544401).

Lang niet gedragen omwille van de grootte, de witte wijzerplaat icm de fijne kast doen de 43mm fors groter lijken.

Was aan het overwegen om hem te verkopen maar wanneer om de pols blijft het toch een pracht exemplaar dat ik al snel zou missen, dus voorlopig blijft hij nog in de collectie.

20 likes

Houden! Vind het juist een super tof formaat zo. Het is tegelijkertijd netjes en sportief. Echt een tof model.

1 like

Mooi exemplaar!

1 like

:small_airplane: :airplane:

13 likes

Wie een big pilot tijdens een service wil zien :slight_smile:

NA IWC Big pilot Le Petit Prince - 19 van KBKRacing

2 likes